Czy Mławie grozi wykluczenie komunikacyjne? Wiele pociągów przejeżdża bez zatrzymywania się albo przestanie kursować przez Mławę. Mieszkańcy walczą o komunikację z większymi miastami. Zbierają podpisy pod petycją dotyczącą połączenia kolejowego z Mławy do Bydgoszczy. Spora grupa studentów — dojeżdżająca np. do Torunia — korzysta z tych połączeń.
Wykluczenie komunikacyjne Mławy? Petycja mieszkańców
TREŚĆ Petycji
Poniższa treść zostanie zamieszczona w petycji do Pana Andrzeja Adamczyka – Ministra Infrastruktury.
„Petycja do Ministerstwa Infrastruktury w sprawie uruchomienia połączeń do Bydgoszczy Połączenia te miałaby łączyć Północne Mazowsze i Działdowszczyznę z Toruniem i Bydgoszczą, oraz z miastami wschodniej części województwa Kujawsko-Pomorskiego, które zapewnią bezpośrednie połączenia do Warszawy. Jednocześnie moja propozycja oprócz dojazdu do Torunia czy Bydgoszczy, umożliwi również dojazd do Opola i Wrocławia, oraz zapewni lepszą komunikację z Częstochową, Kielcami i Łodzią.
IC „Nida” Kielce (5:10) – Warszawa Centralna (7:34–7:40) – Toruń Główny (11:14–11:18) – Bydgoszcz Główna (11:54), Bydgoszcz Główna (16:08) – Toruń Główny (16:45–16:50) – Warszawa Centralna (20:38–20:40) – Kielce (22:52).
IC (robocza nazwa: FORDOŃSKI) Łódź Fabryczna (3:49) – Warszawa Centralna (5:15–5:20) – Toruń Główny (8:35–8:40) – Bydgoszcz Główna (9:16), Bydgoszcz Główna (19:30) – Toruń Główny (20:06–20:08) – Warszawa Centralna (23:21–23:30) – Łódź Fabryczna (1:04).
IC (robocza nazwa: ENIGMA) Bydgoszcz Główna (10:20) – Toruń Główny (10:56–10:58) – Warszawa Centralna (14:13–14:25) – Wrocław Główny (18:34), Wrocław Główny (10:53) – Warszawa Centralna (15:00–15:12) –Toruń Główny (18:23–18:25) – Bydgoszcz Główna (19:02).
Pociągi na odcinku Warszawa Wschodnia – Toruń Wschodni zatrzymywałyby się na stacjach: Legionowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nasielsk, Ciechanów, Mława, Działdowo, Iława Główna, Jabłonowo Pomorskie, Wąbrzeźno oraz Kowalewo Pomorskie.
My, niżej podpisani, zwracamy się z prośbą o utworzenie wskazanych w petycji połączeń kolejowych. Miasta takie jak Toruń, Wrocław, Kielce czy Częstochowa są ważnymi ośrodkami akademickimi oraz kierunkami turystycznymi. Jednocześnie we wskazanych miastach pasażerowie będą mogli się przesiąść do pociągów w kierunku Gniezna, Poznania, Katowic, Jeleniej Góry, Szklarskiej Poręby oraz Ostrowca Świętokrzyskiego. PKP InterCity oraz Ministerstwo Infrastruktury zapiera się, że część połączeń do Bydgoszczy kursuje trasą okrężną i wydłuża czas jazdy, jednocześnie uruchamiając pociągi kursujące trasami okrężnymi do Lublina przez Łuków i Parczew, oraz do Białegostoku przez Czeremchę i Hajnowkę, gwarantując mieszkańcom na tych liniach dojazd do Warszawy oraz stolic województw. Bardzo dziwny jest zatem fakt, że problem stanowi uruchomienie pociągów do Bydgoszczy trasą okrężną przez linie kolejową nr 9, kiedy ewidentnie jest to możliwe. Liczymy na pozytywne rozpatrzenie naszej prośby Mieszkańcy miast położonych na linii kolejowej nr 9 oraz 353”
Link do petycji:
https://www.petycjeonline.com/uruchomienie_pocigow_do_bydgoszczy
Ale Państwa komentarze pokazują Polskę, zamiast zawalczyć o coś na czym zależy chociażby gromadce osób z waszego miasta, to wolicie się mądrzyć i łapać za słówka. Toruń czy Bydgoszcz to jedne z lepszych uczelni w Polsce. Bydgoszcz w tym roku miał najwyższy wynik, jeśli chodzi o egzamin lekarski, ale któż o tym myśli? Zapewne nikt, bo na świeczniku jest Warszawa, czy też Gdańsk. Dlatego proszę, jeśli pojawia się artykuł świadczący o wykluczeniu komunikacyjnym, to nie bagatelizujcie problemów, tylko dlatego ponieważ was one nie dotyczą.
No niech wykluczą wszystkie połączenia i tory zwiną. Będzie gites. Bezmózgi!!!
Jest jeszcze jeden aspekt tej całej sprawy. Im mniej pociągów zatrzymuje się w Mławie, tym mniej pasażerów na gapę będzie tu wyrzuconych, a co za tym idzie spadnie ilość mieszkańców tego miasta.
Ty gościu chyba źle zrozumiałeś. Tu nie chodzi o to czy pociąg się w Mławie zatrzyma czy nie, tylko o utrzymanie pociągu do Bydgoszczy na tej trasie. Jeśli nie będzie utrzymany to stracą także: Ciechanów czy Działdowo. Osobiście uważam co już pisałem poniżej że się nie uda ale trzeba spróbować. A liczba mieszkańców to spada akurat u naszych sąsiadów.
Co to za tytuł?
To nie jest wykluczenie tylko powrót tego pociągu na oryginalną (dotychczas remontowaną) trasę. Wcześniej nie było takiego pociągu. Każde z miast na tej trasie to spotka : Nasielsk, Ciechanów, Działdowo …..
Nie było na tej trasie pociągów, ale były autobusy, a teraz po powrocie tych pociągów na oryginalną trasę miałoby nie być żadnego połączenia z tymi miastami? – nie wszyscy sznowny/a Panie/ni mają własne auta, a ponadto winniśmy dbać o nasze środowisko w miarę możliwości. W związku z tym powinniśmy korzystać z publicznych środków transportu w miarę mozliwości.
Komunikacja publiczna między Mławą a Bydgoszczą czy Toruniem winna być. Nasielsk, Ciechanów czy też Działdowo też winni się starać o to, żeby komunikacja na tych trasach odbywała się regularnie.
Jest petycja w tej sprawie i uważam, że każdy rozsądny mieszkaniec naszego terenu winien ją podpisać.
Też uważam, że takie połączenia powinny być utrzymane ale PKP nie będzie to obchodziło niestety. Powiedzą, że to powrót na starą trasę i tyle. A między słowami dodadzą, że powinniśmy się cieszyć, że przez te dwa czy trzy lata mieliśmy taki komfort. Odpowiedzą też żeby walczyć o powrót autobusów na tej trasie bo przecież były – raz nawet daaaaaaawo temu kiedyś nim jechałem. Tak więc droga mławianko – ja nie jestem przeciwnikiem tego rozwiązania ale obawiam się, że nie przejdzie ta akcja. Chciałbym się mylić. A co do tytułu to nadal uważam, że jest wyolbrzymiony.
Tytuł mnie nie interesuje. Tytuł jest zawsze taki, żeby portal miał jak najwięcej wejść na stronę, bo im więcej wejść, tym więcej reklamodawców i ani Ty, ani ja nie musimy płacić za czytanie artykułów. To chyba proste.
Nasz rząd nagminnie używa słowa „wykluczenie” i pewnie ci to nie przeszkadza, a to jest mniej więcej w tym samym kontekście użyte, tyle, że ze znakiem zapytania, a więc chyba portal nie nadużył tego słowa, bo znak zapytania robi robotę.
A jakie znaczenie ma znak zapytania w tym tytule? Tytuł jest zwyczajnie przesadzony. Padło słowo wykluczenie. To wygląda tak jakby była ewentualność tego, że Mława miała stracić wiele połączeń kolejowych/autobusowych albo co gorsze likwidowano by linię do Gdańska/Warszawy z powodu braku rentowności. To się nazywa wykluczenie komunikacyjne.
Rozumiesz znaczenie zwrotu 'Wykluczenie komunikacyjne” ? Napiszę Ci: To pozbawienie możliwości korzystania z transportu publicznego (i nie tylko) z danego obszaru. Powtórzę – z DANEGO OBSZARU. Również oznacza trudności w zdobyciu informacji o połączeniach. To tak ogólnikowo.
A z danego obszaru czyli z naszego można dojechać do wielu miejsc bezpośrednio lub pośrednio. W tym wypadku przez Iławę Gł. – co nie jest wykluczeniem a utrudnieniem dla podróżnych.
Jakbym chciał pojechać do Wawy to mam ponad 20 połączeń na dobę samych IC lub TLK. Nie liczę Kolei Mazowieckich +20 pewnie. W stronę Gdańska i Olsztyna też jest 'trochę” tych pociągów. Kończę bo dziwnie się z Tobą pisze.
Gdyby ludzie myśleli tymi samymi kategoriami co ty, to do dziś tkwilibyśmy w epoce kamienia łupanego: bo nie warto, bo się nie uda, bo to nie ma sensu.
Człowieku więcej optymizmu i więcej życia, a nie wszystko widzisz w czarnych barwach.
Dlatego podjąłem się tematu i włączę aby połączenia do Bydgoszczy zostały.
Dokładnie tak jest jak piszesz.
Poza tym jeśli komuś zachciało się studiować aż we Wrocławiu czy Toruniu to jego problem. Trzeba było być bardziej rozważnym w wyborze.
No tak, bo Toruń jest tak daleko jak Wrocław. Człowieku do tego Torunia to jest prawie tyle samo co do Warszawy. To gdzie można studiować według szanownej komisji naszej Mławy?Tylko w stolicy czy można jeszcze w Olsztynie?
O matko, no po prostu takiej wypowiedzi nawet nie chce się komentować, ale to odzwierciedla twoje zdolności i ambicje. Jeździj dalej w tej swojej taczce i lepiej nie zabieraj głosu, bo dopóki się nie odzywasz, to wszyscy myślą że jesteś w miarę ogarnięty.
Jakie masz kierunki studiów w Mławie i ile jest miejsc na tych kierunkach, a ile jest w Mławie osób kończących szkoły średnie i chcących studiować?
Myślenie nie boli. „zachciało się…”…
Mam nadzieję że nie masz i nie będziesz miał nigdy dzieci.
Tak i wybrać „studia” w Pułtusku, Ciechanowie lub Mławie, a potem zasilić grono wykształconych bezrobotnych.
Akurat rodzaj ukończonej uczelni nie ma znaczenia. Prysnął ten mit że po uniwersytecie lub SGH jest się lepszym fachowcem. To tylko teoria a liczy się praktyka. To tak jakbyś miał zaangażować do położenia kafelek w łazience. Wybrałbyś tego po zawodówce ślusarskiej ale z doświadczeniem w glazurnictwie i reputacją czy tego po studiach ale bez doświadczenia praktycznego znającego teirię materiałową.
To nie jest wykluczenie. Tak jak napisano wyżej to powrót pociągu na oryginalną (dotychczas remontowaną) trasę. Wcześniej nie było takiego pociągu. To nie jest wykluczenie komunikacyjne ponieważ jest możliwość skorzystania z dojazdu koleją z przesiadką np. w Iławie Głównej.
Za mało jest klientów z Mławy więc przewoźnik kolejowy nie zmieni decyzji. Gdyby więcej ludzi jeździło koleją to wtedy by była szansa. Więcej ludzi by było gdyby pociągi zatrzymywały się bliżej bardziej zaludnionej części miasta na p.o. Mława Miasto a nie na peryferyjnej Wólce. Wtedy byłby argument, że dużo ludzi korzysta z kolei w Mławie. A tak weekendowy klient i w dodatku student podróżujący za połowę ceny, to żaden klient na kolei.
Przecież pociągi Intercity zatrzymują się na Mława-Wólka ze względów technicznych…. Nie mogą zatrzymywać się na Mława Miasto, ponieważ perony są zbyt krótkie.