Ministerstwo finansów zacznie zbierać informacje o profesjonalizmie urzędników oraz traktowaniu przez nich podatników w lutym br. Umożliwi to zewnętrzny system ocen urzędników i kontrolerów.
Podatnicy będą mogli w urzędzie lub przez internet wypełnić ankiety dotyczące urzędników obsługujących podatników w urzędach, jak i samych kontrolujących. Wyniki mają służyć eliminacji niewłaściwych zachowań urzędników krajowej administracji skarbowej. Szczególnie obserwowane będą relacje między kontrolowanym a kontrolującym, bowiem wydaje się, że tam następuje najwięcej problemów. Dzięki temu dotychczas nieistniejącemu kanałowi informacyjnemu na bieżąco będzie badana cała struktura służb skarbowych kontaktujących się z podatnikiem. Na podstawie wniosków wprowadzane będą nowe procedury dla służb skarbowych.
Natomiast na podstawie tych ankiet nie będą oceniane poszczególne konkretne spraw, w tym wypadku pozostaną dotychczasowe ścieżki odwołań od decyzji. Dodatkowo ma zostać uruchomiona aplikacja „Głos Podatnika” tam będziemy mogli zgłosić swój autorski pomysł na poprawę działania skarbówki czy jej konkretnej procedury. Pomysł taki mają oceniać nie tylko urzędnicy, ale przede wszystkim inni podatnicy odpowiednio głosując pod opisem zgłoszonego w aplikacji pomysłu.