Grunty pod obiekt – między os. Książąt Mazowieckich, a odcinkiem linii kolejowej E 6 – od miasta kupiła we wrześniu br. Grupa Scotia Sp. z o.o. Płock z siedzibą w Płońsku. Zapłaciła 5,1 mln zł netto.
Budowa rozpocznie się prawdopodobnie na wiosnę 2019 r. Jest wstępna wizualizacja obiektu.
– Obecnie inwestycja jest w trakcie projektowania. Rozpoczęcie budowy planujemy w kwietniu lub maju przyszłego roku – mówi przedstawiciel spółki.
Obiekt ma mieć ok. 15 tys. m kw. powierzchni, w galerii znajdą się m.in. punkty handlowe znanych marek. Inwestor nie zdradza jednak jakich. Wiadomo, że pojawią się takie, których w Mławie jeszcze nie ma, a są zlokalizowane w większych miastach.
Natomiast infrastrukturę dworca miasto wykona na własny koszt (m.in. w budynku wybudowanym przez inwestora). W przyszłorocznym budżecie Mławy zabezpieczono na to przedsięwzięcie 3 mln zł.
– W ramach środków zapisanych w budżecie 2019 roku na inwestycję związaną z budową dworca zintegrowanego, Miasto Mława planuje wybudować infrastrukturę zaprojektowaną na gruntach należących do miasta. Będą to nawierzchnie postojowe i te do manewrowania autobusów, parking dla podróżnych, postój taxi, poczekalnia, toalety i kasy biletowe oraz kanalizacja deszczowa do odwodnienia przestrzeni placów manewrowych – informuje Magdalena Grzywacz, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Mława.
Inwestor zakłada, że cały obiekt zostanie oddany do użytku w pierwszej połowie 2020 r.
WITAM MOŻE KTOŚ WIE W KTÓRYM MIEJSCU BĘDĄ STANOWISKA AUTOBUSÓW NA NOWYM DWORCU.CIEKAWA JESTEM CZY AUTOBUSY BĘDĄ ODJEŻDŻAĆ OD STRONY TORÓW CZY POD BLOKIEM
KFC albo MC powinien w końcu być nawet nie ma w Mławie fajnego nowoczesnego punktu gastronomicznego gdzie można iść zjeść nie liczę kebab i bud na okm bo tam nie ma żadnych norm a w KFC i Mc chociaż wiemy co jemy.
Ten dworzec to będzie porażka. Patrząc na te wizualizacje żadnego zadaszenia dla autobusów. Kpina. W Ciechanowie może i PKSu już nie ma, ale dworzec ma porządną wiatę chroniącą przed deszczem. Bubel wyjdzie i tyle, a inwestor będzie zadowolony, że ma galerię.
Człowieku, oczywiście, że będzie zadaszenie. Te zdjęcia obejmują tylko część całego kompleksu. Nie płacz już, bo to co piszesz to jest porażka.
Na facebookowej stronie inwestycji jest wizualizacja zadaszenia nad przystankami. Ale czy zrobią pytanie do miasta bo to oni tą część inwestycji będą prowadzić.
Zrobią Sylwo – będzie zadaszenie.
Na stronie retailnet jest omówionych więcej szczegółów. Jest też powiedziane że najemcy będą się tez w większości powtarzać z Areny Płońsk, czyli CCC, żabka, TXM, empik, media expert, smyk…
Tylko, żeby się nie okazało, że to będzie park handlowy tego typu jaki jest przy Kauflandzie. Bo zdjęcie takie sprawia wrażenie. Z drugiej strony powierzchnia 15 tys m2 (taka sama jak Marcredo w Ciechanowie) pozwala mieć nadzieję, że to będzie jednak galeria. Na park handlowy się po prostu nie zgadzam !!!!
Z tego co widać na zdjęciu, to raczej będzie to samo co przy Kauflandzie, a nie galeria.
Tak naprawdę to będzie trochę tak, trochę tak.
Większość będzie jako galeria a do kilku sklepów będzie się wchodziło z zewnątrz (np. market spożywczy).
W Ciechanowie też do Jyska lub H&M wchodzi się z zewnątrz.
Obiekt będzie zbyt duży (około 15 tys) by był to typowy park handlowy.
Żeby galeria przyciągnęła klientów z okolicznych miast to musi być również oferta gastronomiczna i także rozrywkowa. Tak jest np w Galerii Hosso o pow. 12 tys w mniejszym Świebodzinie ( restauracja Olimp i punkt KFC a także trzysalowe kino) . Także HIT w mniejszym Nowym Dworze Maz 15 tys powierzchni (Mc… czy np kawiarnio- lodziarnia Grycan). Warto żeby inwestor o to zadbał bo podniesie to atrakcyjność galerii a także jej odwiedzalność. A w tych czasach ludzie idąc do galerii myślą już nie tylko o zwykłych zakupach. A sama nazwa trafiona. Nie uważam że będzie to kogoś myliło by nie wiedział gdzie wysiąść z pociągu.
W Pruszkowie jest np galeria Nowa Stacja Pruszków ☺
Uff… całe szczęście ze będą sklepy ompik i media media bo bez nich to byłoby bez sensu. Najlepsze sklepy. Maksyfa tez można by otworzyc, bezdomni mieliby gdzie sie stołować.
Najlepiej wyjdzie na tym PKP – pobudują im dworzec – hihihi
Mak Donalda zróbcie i KFC bo ja lubię tam jeść
Burger King także
B E N E K !!!
Nigdy nie byłem krytykantem ratusza ale czegoś tu nie rozumiem. Cały czas mówiło się że galerię i DWORZEC zbuduje inwestor. A tu czytam…miasto wybuduje poczekalnię, kasy i toalety?? Czyli miasto zbuduje dworzec a galerię inwestor. Czyli miasto zbuduje tą część jak na zdjęciu po prawej, biorąc pod uwagę że wybiorą w przetargu najtańszą opcje możemy pomarzyć o takim budynku jak na zdjęciu.
Jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś wywnioskował, że budynek postawi inwestor a wyposażenie dworca to sprawa miasta .
Dworzec i jego wyposażenie, to powinna być sprawa PKP, a nie miasta, ale jak się ktoś nie potrafi porozumieć z PKP to mamy to co mamy. Burmistrz umie się porozumieć tylko z deweloperami i oto są skutki.
Infrastruktura dworca to też w gestii miasta, zauważyłeś to „do Sylwo”?
Potwierdzam gdy inwestorowi bardzo zależy na inwestycji potrafi nawet sam zorganizować infrastrukturę dojazdową.Przykład:w Ostrołęce powstaje park handlowy i inwestor sam z własnych kosztów buduje RONDO! i drogi żeby zorganizować infrastrukturę do inwestycji. Kwestia dogadania z deweloperem.
Tak, zauważyłem.
Odpowiedziałem Sylwo jedynie na jego post w którym napisał, że ”miasto zbuduje dworzec…….”. Nie zrozumiał tekstu… Cały budynek zbuduje inwestor. Ja nie oceniam teraz burmistrza tylko brak czytania ze zrozumieniem Pana Sylwo…..Zauważyłaś to mławianko…. ??????? Czy też masz problem z czytaniem ze zrozumieniem ????
„Do Sylwo”, to chyba Ty też masz problem czytania ze zrozumieniem, jeśli nie potrafisz zrozumieć tego co napisałam.
Tu masz rację faktycznie tego nie zauważyłem.
Ludzie, nic jeszcze nie wiecie a pierwsi do krytyki. Z czego to się bierze?
Nazwa centrum handlowego „Stacja Mława” wprowadza w błąd podróżnych. Stacja Mława jest ale na Wólce. W celu uniknięcia pomyłek pasażerów burmistrz powinien niezwłocznie wystąpić do PKP o zmianę nazw stacji kolejowych z dotychczasowej st. Mława (na Wólce) zmienić na Mława Zatorze, natomiast z Mława Miasto na Mława Główna (ponieważ jest ona bliżej centrum miasta).
Na Wólce są bocznice kolejowe, jest lepsza infrastruktura PKP i nie kombinuj, bo Mława Główna zostanie na Wólce, a tu będzie nadal Mława Miasto i taka tablica winna wisieć na tym maszcie, żeby nie mącić w głowach podróżnym
Mława Wólka jest na rubieżach miasta (na peryferiach) i wprowadza w błąd przyjeżdżających, którzy po wysiądnięciu nie mogą się dostać do instytucji państwowych. Brak taksówki (jeśli zamówią to koszt większy niż w stolicy), MKM kursuje w sposób niedostosowany do rozkładu kolejowego, a odległość do centrum ho, ho. Na Wólce póki co nie ma Mławy Głównej i nigdy nie będzie. A infrastruktua jest taka sama, tylko że z Mławy M. pieszo do centrum można przejść w 10 minut (weź pod uwagę bagaże). Poza tym z okien pociągu okolica stacji na Wólce powoduje złą opinię o Mławie wśród przejeżdżających pasażerów. Widzą jakąć opuszczoną dużą wiochę, i tyle.
W 10 minut do ratusza z Mławy Miasto? – to chyba biegasz. Nic nie wprowadza podróżnych w błąd jeśli są nazwy Mława Wólka i Mława Miasto i lepiej niech tak zostanie.
juz nie powiem co widza z okien przy mlawa 'miasto’ . zdezelowany budynek dawnego dworca chyba. i droga na Szrensk. naprawde widok wielkiej metropoli. zastanow sie co tworzysz chlopaku
Miasto sprzedało grunty – kilka hektarów ziemi za 5 mln zł, a w dworzec ile kasy włoży?
3 miliony zabezpieczone na ten cel, na 2019 rok – ha, ha. ha.
Piękny interes miasta – jest się czym szczycić.
I znów burmistrz oszukał swój elektorat.
Jak to się mówi?…
ZAMIENIŁ STRYJEK SIEKIERKĘ NA KIJEK.
😀 😀 😀
Wniosek z tego, że to miasto Mlawa czyli podatnicy mlawscy pokryja koszt budowy dworca. A prywatny przedsiebiorca zaplacil tylko za teren ktory prxeznaczy do odsprzedaży deweloperom. A mialo byc inaczej to pr. przedsiebiorca mial zbudowac na swoj koszt dworzec. PKP chcialo wybudowac na swoj koszt to burmistrz nie chcial, bo to wariant niedogodny dla deweloperow. Wybral wariant niedogodny dla pasażerów.
Yacku- miasto wykona infrastrukturę za pieniądze za które sprzedało działkę i jeszcze zostaną 2 miliony. Natomiast budynek i jego wyposażenie to koszt inwestora. To nic dziwnego…..