piątek, 20 grudnia 2024
naszamlawa.plWiadomościSzokujące słowa ministra środowiska: "Żyjemy w czasach nadmiernej wrażliwości w ochronie zwierząt"
- REKLAMA -
  • Wyremontowane 3-pokojowe mieszkanie, 55 m2
    Wyremontowane 3-pokojowe mieszkanie, 55 m2
    Cena: 258 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • Teren 3,1929 ha w dzielnicy przemysłowej Ciechanowa
    Teren 3,1929 ha w dzielnicy przemysłowej Ciechanowa
    Cena: 2 554 320 zł  / Miejscowość: Ciechanów  / Kategoria:
  • 2-pokoje/ oddzielna kuchnia + loggia/ I piętro/ OKM
    2-pokoje/ oddzielna kuchnia + loggia/ I piętro/ OKM
    Cena: 300 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • 3 pokoje / w pełni umeblowane / nowe budownictwo
    3 pokoje / w pełni umeblowane / nowe budownictwo
    Cena: 2 200 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • Mieszkanie w ścisłym centrum Mławy!
    Mieszkanie w ścisłym centrum Mławy!
    Cena: 338 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • Dom z dochodowym biznesem
    Dom z dochodowym biznesem
    Cena: 2 650 000 zł  / Miejscowość: Narzym  / Kategoria:
  • Dom idealny dla dwóch rodzin - Uniszki Zawadzkie
    Dom idealny dla dwóch rodzin - Uniszki Zawadzkie
    Cena: 298 000 zł  / Miejscowość: Uniszki Zawadzkie  / Kategoria:
  • Wiejskie siedlisko, gmina Radzanów!
    Wiejskie siedlisko, gmina Radzanów!
    Cena: 250 000 zł  / Miejscowość: Gradzanowo Włościańskie  / Kategoria:
  • Efektowne mieszkanie na nowym osiedlu w Mławie
    Efektowne mieszkanie na nowym osiedlu w Mławie
    Cena: 450 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • Atrakcyjna posiadłość 2,25 ha k. Strzegowa
    Atrakcyjna posiadłość 2,25 ha k. Strzegowa
    Cena: 750 000 zł  / Miejscowość: Dalnia  / Kategoria:
  • Działka pod budowę domu, Parcele Łomskie
    Działka pod budowę domu, Parcele Łomskie
    Cena: 145 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • Dwustronne M-4 z balkonem, Os. Książąt Mazowieckich
    Dwustronne M-4 z balkonem, Os. Książąt Mazowieckich
    Cena: 298 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:

Szokujące słowa ministra środowiska: „Żyjemy w czasach nadmiernej wrażliwości w ochronie zwierząt”

-

Minister środowiska Henryk Kowalczyk podczas spotkania z mieszkańcami Mławy 1 lipca powiedział, że zniesienie ochrony gatunkowej zwierząt jest niemożliwe, ponieważ „mogłoby to wywołać konflikt z Europą”. – Lepiej robić to małymi krokami, a skutecznie – zaznaczył, odnosząc się do odstrzału zwierząt będących pod ścisłą ochroną.

- R E K L A M A -

Jeden z uczestników spotkania, leśnik i radny powiatu mławskiego – Jacek Szlachta – podziękował ministrowi za „odważną decyzję o zdjęciu okresu ochronnego polowań na dziki, co umożliwi obniżenie tej populacji”. – Mam pytanie, co z innymi zwierzętami uciążliwymi dla obywateli: bobrami, łosiami? Poważny problem zaczyna być z wilkami, żubrami i żurawiami – zaznaczył leśniczy.

Według ministra Kowalczyka „problem jest bardzo trudny”. – Żyjemy w czasach nadmiernej wrażliwości w ochronie zwierząt, tak delikatnie powiem – zauważył i przypomniał, że jego poprzednik wydał zgodę na odstrzał łosi i „musiał niemal na drugi dzień ją odwoływać”.

– My wprowadziliśmy taką zasadę – RDOSie (regionalne dyrekcje ochrony środowiska – red.) mają sugestię wręcz, żeby bardzo chętnie wyrażać zgody na odstrzały zwierząt chronionych gatunkowo: żubry, łosie, bobry – przyznał szef resortu ochrony środowiska. Jak dodał, zapewne niedługo taka potrzeba zajdzie również w stosunku do wilków.

– Ochrony gatunkowej nie mamy zamiaru zdejmować, ponieważ będzie konflikt z Europą, lepiej robić to małymi krokami, a skutecznie, czyli wyrażając zgodę na każdy wniosek dotyczący redukcji tych chronionych gatunków zwierząt – przekonywał minister.

 

- R E K L A M A -
Subskrybuj
Powiadom o
guest
Na podany adres email otrzymasz powiadomienie po akceptacji komentarza przez moderatora.

Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Nasza Mława" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy.

UŻYTKOWNIK PONOSI WYŁĄCZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TREŚCI ZAMIESZCZANE PRZEZ SIEBIE W PORTALU NASZA MŁAWA, W SZCZEGÓLNOŚCI JEST ODPOWIEDZIALNY ZA EWENTUALNE NARUSZENIE PRAW LUB DÓBR OSÓB TRZECICH ORAZ SZKODY Z TEGO TYTUŁU.
81 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie
Puchaty
Puchaty
5 lat temu

W pelni popieram ten wpis i pragne zauwazyc ze jakis czas temu zmie
niono nazwe Ministerstwa Ochrony Srodowiska na „Ministerstwo Srodowisko” zeby juz nie bylo zludzen, ze cos jeszcze chronimy.

marek
marek
6 lat temu

ja mym mu immunitet cofnął zeby go odstrzelić ale tak zeby nie robić z tego afery z europom.

Bogusław Maśliński
Bogusław Maśliński
6 lat temu

Pan minister ma sklerozę, według ewolucji pochodzi od małpy, kiedyś zapolują na niego.
A teraz na poważnie, ja uważam że trzeba intensywniej zapolować na lisy w polu nie widać zająca, kuropatwy.

Anonimowo
Anonimowo
Odpowiedź do  Bogusław Maśliński
5 lat temu

Lepiej zapolować na kłusowników

KPKP
KPKP
6 lat temu

To człowieka na Ziemi jest za dużo – co kilkanaście lat przybywa po 1 mld ludzi na planecie. Niszczymy siedliska zwierząt na potęgę. Tu można więcej poczytać, strony 22-27: http://www.kp.org.pl/pdf/bociek/bociek133.pdf

Ania
Ania
6 lat temu

No może w końcu niektórzy się obudzą i zauważą, że PIS wszystko po kolei niszczy

Ja
Ja
6 lat temu

Minister środowiska… chyba destrukcji środowiska bo na pewno nie ochrony… zwierzęta tak strasznie przeszkadzają ludziom… a to ze zabiera sie im naturalne tereny, dokarmiania, żeby potem było do czego strzelać i pocxuć się kimś… wszystko pod hasłem zrównoważonego rozwoju , ktore nie jest niczym innym niz przykrywka do haniebnej działalności człowieka… lepiej chyba gdyby to całe ministerstwo zlikwidowano…. od razu dodam:tak, traktowanie zwierząt na fermach i w ubojniach tez jest świadectwem dla gatunku ludzkiego… poki co nie zdajemy egzaminu dla jakoby nsjbardziej umysłowo rozwiniętego gatunku na Ziemii. Dla mnie to jestesmy największym szkodnikiem na tej planecie

Vipmen
Vipmen
Odpowiedź do  Ja
6 lat temu

„ Nie wierzę takim obrońcom przyrody, u których miłość do przyrody przeniknięta jest nienawiścią do człowieka”

Nevada
Nevada
Odpowiedź do  Vipmen
6 lat temu

A co ma wspólnego krytyka postępowania ludzi i nazywanie ich „szkodnikami” z nienawiścią?!
Zgodnie z Twoją ukrytą sugestią, iż komentarz jest nienawistny, najlepiej zapewne byłoby pogłaskać po główce i nie zwracać uwagi na to, że to ludzie (a nie zwierzęta) podcinają gałąź na której wszyscy siedzimy (razem z owymi zwierzętami)?
Odpowiem więc słowami wieszcza: „Prawdziwa cnota krytyk się nie boi”.

Pytacz
Pytacz
6 lat temu

Decyzję podejmowane ad hoc bo przecież nie na podstawie badań stanu populacji tych gatunków, ilościowej i jakościowej, wszystko by brać łowiecka mogła zarobić na „dewizowcach”. Pani Ministrze a kiedy dekomunizacja Polskiego Związku Łowieckiego, chyba, że ceni pan „Towarzyszy”.

Cma
Cma
6 lat temu

Cóż że duża liczba ludzi zmienia się na lepsze dociera do społeczeństwa wiedzą że wszystkie zwierzęta maja uczucia są potrzebne mam że możemy żyć w symbiozie nimi kiedy taki Typ i to MINISTER ŚRODOWISKA wyraża taka opinie kto go nominował na to stanowisko Jak można tak myśleć Dla mnie jest to niedopuszczalne i nie do przyjęcia!!! Czas na dymisję i to z hukiem p. MINISTRZE !!!!! !

Monika
Monika
Odpowiedź do  Cma
6 lat temu

UFO go nominowało. Może pora zauważyć, kto rządzi tym krajem od trzech lat?

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

sami siebie powinni powystrzelac i wtedy zrobili by cos dobrego i pozytecznego

Zzz
Zzz
6 lat temu

Pajace szkoda że takich ludzi od czasu do czasu nie idzie odstrzeloc zero serca. Ale 8 milionów w premiach dla siebie to wiedzieli jak rozdzielac. Tempaki

Rp
Rp
6 lat temu

Żenada. Minister do raportu i dymisji w trybie natychmiastowym

Grzegorz
Grzegorz
6 lat temu

Skandaliczne wypowiedzi Kowalczyka.

Chloop
Chloop
6 lat temu

Ciekawe kiedy jeden z drugim zakutym łbem zrozumie, że robi więcej krzywdy swoim byciem niż jakikolwiek dzik, łoś czy wilk. Człowieku marny.

2gi sort
2gi sort
6 lat temu

Mowisz czlowieku jak bys sie dopiero urodzil,a tobie na emeryture czas isc.Przyroda przez miliony lat dawala sobie rade i jak ja zostawimy w spokoju bedzie dalej dawac,troche skromniej bo zesmy ja bardzo skrzywdzili,krzywdzimy dalej.Likwidujemy miejsca w ktorych zyja i dziwicie sie.A jeszcze jedno po takiej wypowiedzi powinienes sie podac do dymisji.Pozdrawiam

Monika
Monika
6 lat temu

A dla świata to duża różnica czy kolejne tysiące nierobów będzie na nim pasozytowac. Wolę myszoskoczki.

HYCEL
HYCEL
Odpowiedź do  Monika
6 lat temu

KIM TY JESTES W TAKIM RAZIE? PASOŻYTEM!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAK KAŻDY Z NAS.

anonimals
anonimals
6 lat temu

rządowe łosie wypuścić do lasu nago i zostawić. niech sobie zwierzyna zapoluje. zdjąć ochronę tego stada- jak najszybciej usunąć immunitety i usunąć baranów rządowych

Kriss
Kriss
6 lat temu

Ja proponuję zaprzestać polować na około 2 lata. Ciekawe kto zapłaci za zniszczenia w uprawach rolnych?
I jak zwiększy się populacja zwierząt i do jakiej skali urośnie ?
Kto z tym sobie później poradzi? A człowiek wchodzi do lasu czy to myśliwy czy ekoterrorysta-jeszcze chodzi po prywatnej działce na którym było umieszczony nie dawno film .
Kolejna sprawa dlaczego nikt nie wstawia się za kurczakami faszerowanymi antybiotykami aby szybciej rosły i szybko do uboju trafiły,to dopiero szkodzi ludzkości,dzika zwierzyna to chociaż zdrowa jest. i mozna tak bardzo dużo wymieniać przykładów

Evel
Evel
Odpowiedź do  Kriss
6 lat temu

A ja proponuje przestać dokarmiać zwierzynę i jej liczebność spadnie, przetrwają tylko silne osobniki potrafiące przetrwać trudny okres. To myśliwi poprzez dokarmianie sprawiają że populacje są coraz liczniejsze. Wysypywanie pokarmu w pobliżu pól uprawnych tez nie pomaga w ograniczaniu szkód w uprawach rolnych. Twierdzenie że bez polowań populacje wzrosną i nikt sobie z tym nie poradzi to zwykle brednie. Bez ingerencji myśliwych tzn dokarmiania i masowych odstrzałów przyroda sama wyregulowałaby liczebność.

Sebastian
Sebastian
Odpowiedź do  Kriss
6 lat temu

Skąd pomysł, że nikt się nie wstawia za zwierzętami torturowanymi w hodowlach przemysłowych?

Dhi
Dhi
Odpowiedź do  Kriss
6 lat temu

Sporo racji

Anonimowo
Anonimowo
Odpowiedź do  Kriss
6 lat temu

Jakość przyroda radziła sobie sama jak nie było człowieka który wkroczył na jej tereny.

Pati
Pati
6 lat temu

Ja myślę, że dobrze powiedział. Człowiek chroni przyrodę ze względu na SWOJE dobro, bo człowiek to jest też część przyrody i jest od niej uzależniony dlatego ma obowiązek CHRONIĆ przyrodę. Nie wiedzieć tylko czemu niektórzy rozumieją, że ochrona przyrody= nie zabijanie roślin i zwierząt, a nie… tak to nie działa. Powinno się chronić populacje zwierząt i roślin, a nie jednostkowe osobniki z każdego gatunku. Ochrona gatunkowa to nie jest coś co jest dane na wieczność- jeśli ochrona gatunkowa spełniła swój cel- czyli odnośnie aktualnych warunków środowiska populacja danego gatunku wzrasta i przestaje być gatunkiem zagrożonym to można takim gatunkiem zacząć gospodarować oczywiście w sposób rozsądny co by znowu się nie stał gatunkiem chronionym.

JF
JF
Odpowiedź do  Pati
6 lat temu

Pati chyba nie zrozumiałaś tego Pana.

Ada
Ada
6 lat temu

Nie wierzę że to powiedział … konflikt z Europą? Coś niesamowitego. Taki człowiek jest ministrem środowiska?

Ekoprzewodnik
Ekoprzewodnik
6 lat temu

Skandal! Ten człowiek jest ministrem środowiska?! Po takich słowach powinien polecieć do dymisji! Minister środowiska powinien być tym, który chroni je!

Anonimowo
Anonimowo
Odpowiedź do  Ekoprzewodnik
6 lat temu

Ekoprzewodnik?? o.O Człowieku… jeden gatunek potrafi wyprzeć inny! Tak było od zawsze! I żeby chronić cały ekosystem, trzeba utrzymać równowagę międzygatunkową!

wwww
wwww
Odpowiedź do  Anonimowo
6 lat temu

Anonim: jesteś debilem i lepiej odłącz internet dla dobra ludzkości.

Adi
Adi
6 lat temu

Co innego jak dany gatunek ginie ,,sam z siebie,,to jest z przyczyn naturalnych a co innego jak ludzie pomagają w wyginieciu gatunków.

Kamil Szczepka
Kamil Szczepka
6 lat temu

Trzeba uświadomić sobie jedno. Albo jest się Katolikiem i Chrześcijaninem albo myśliwym. Bycie jednym i drugim jest dość trudne, zwłaszcza dziś. Bo Katolik może zapolować tylko z potrzeby zdobycia pokarmu. Czyli odpadają polowania dla trofeów, polowania zbiorowe i inne nieetyczne formy.

Anonimowo
Anonimowo
Odpowiedź do  Kamil Szczepka
6 lat temu

Na szczęście jestem protestantem a nie katolikiem i mogę polować bez wyrzutów sumienia. A swoją drogą ciekawe na jakiej podstawie doszedł Pan o takich wniosków. ”
Biblia Tysiąclecia:
Po czym Bóg im błogosławił, mówiąc do nich: Bądźcie płodni i rozmnażajcie się, abyście zaludnili ziemię i uczynili ją sobie poddaną; abyście panowali nad rybami morskimi, nad ptactwem powietrznym i nad wszystkimi zwierzętami pełzającymi po ziemi.”

marc
marc
Odpowiedź do  Anonimowo
6 lat temu

panowali, a nie wyzabijali.

MalaMi
MalaMi
Odpowiedź do  Anonimowo
6 lat temu

Panowali nie oznacza, robili sobie co wam się zywnie podoba… Akurat My ludzie ta ziemię najbardziej niszczymy, i nie chodzi tu tylko o dzikie zwierzęta.

Markow
Markow
Odpowiedź do  Anonimowo
6 lat temu

Anonim dobrze, że nie jesteś u władzy. Jeżeli do panowania nad zwierzętami masz podejście takie, że panowanie = zabijanie, gdybyś jakimś cudem dopchał się do władzy i zaczął panować mielibyśmy drugiego hitlera.

Pavel Byy
Pavel Byy
Odpowiedź do  Anonimowo
6 lat temu

Cytat jest wyrwany z kontekstu. Dalej jes powiedziane, że człowiek ma sie żywić roślinami.
Ale po Potopie było kolejne przymierze, w którym Bóg pobłogosławił NOemu spożywanie mięsa

Jk
Jk
Odpowiedź do  Anonimowo
6 lat temu

Zyje w kraju protestanckim i zyczylabym by wszedzue byla taka troska o swiat roslin i zwierzat.
Co ma protestantyzm czy katolicyzm do polowania? Jedni i drudzy poluja, ale tez jedni lub drudzy tego nie robia. Okrucienstwo czlowieka nie bierze sie z religii …..

Sturmann
Sturmann
Odpowiedź do  Kamil Szczepka
6 lat temu

Na szczęście jestem protestantem a nie katolikiem i mogę spokojnie polować . A swoją drogą ciekawe na jakiej podstawie doszedł Pan do takich wniosków.

Biblia Tysiąclecia:
Po czym Bóg im błogosławił, mówiąc do nich: Bądźcie płodni i rozmnażajcie się, abyście zaludnili ziemię i uczynili ją sobie poddaną; abyście panowali nad rybami morskimi, nad ptactwem powietrznym i nad wszystkimi zwierzętami pełzającymi po ziemi.

Monika
Monika
Odpowiedź do  Sturmann
6 lat temu

Idealny fragment! Tylko, że ten fragment mówi o tym że mamy się tym wszystkim opiekować ( tak się interpretuje panowanie nad czymś), a nie robić z tego trofea dla sportu. Piękny fragment Pan przytoczył.

Jarząbek
Jarząbek
Odpowiedź do  Monika
6 lat temu

Panować to znaczy nie tylko opiekować, ale również dbać o równowagę w przyrodzie, czyli jeżeli jakaś populacja jest zbyt duża trzeba ją zmniejszyć, bo tylko to gwarantuje prawidłowy rozwój.
Od tysiącleci polowano na zwierzynę i jakoś nikt się nie burzył. Polowali królowie, magnaci i szlachta, a więc ludzie bogaci, czyli nie polowali tylko i wyłącznie dla pożywienia, ale również dla trofeów i przyjemności i niestety katolicy również.

Grzegorz
Grzegorz
Odpowiedź do  Kamil Szczepka
6 lat temu

A niby dlaczego jedno wyklucza drugie. Skoro jesteś bez grzechu weź kamień i żuć.

Leszek
Leszek
Odpowiedź do  Grzegorz
6 lat temu

Żucie kamienia byłoby adekwatną karą.

Do Grzegorz
Do Grzegorz
Odpowiedź do  Grzegorz
6 lat temu

Co Ci da żucie kamienia Grzechu ?

Kamil Szczepka
Kamil Szczepka
6 lat temu

Działalność bobrów to zysk dla państwa w wysokości 500 mln złotych (słownie: pięćset milionów). Straty to ok. 35 – 40mln, czyli mniej niż 1/10 zysku. Jaki zysk? Taki:

https://okiemprzyrodnika.wordpress.com/2018/06/24/5290/

Maja
Maja
6 lat temu

Żyjemy w czasach populistycznych głupców przemawiających głosem myśliwskich lobbystów

Eli
Eli
6 lat temu

Kolejny morderca bez serca pijąc pewnie litrami wóde na polowaniach… Taki człowiek jest od ochronny środowiska dramat!!!!!!

Robert Maciej Jankowski
Robert Maciej Jankowski
6 lat temu

Minister Kowalczyk powiedział tylko, że możliwy będzie odstrzał gatunków chronionych jeśli stanowią zagrożenie lub powodują zniszczenia. Bobrów w Polsce jest bardzo dużo i niszczą wały powodziowe, podmywają drogi, mosty, dziki niszczą rolnikom uprawy, roznoszą „afrykański pomór świń”, biegają po miastach stanowiąc zagrożenie dla mieszkańców, losie wychodzą na E7 a zderzenie z tak wielkim zwierzakiem, to dla kierowcy i pasażerów pewna śmierć, na niektórych terenach nadmiar wilków i żubrów staje się problemem. Odstrzał będzie możliwy a nie obowiązkowy. Gatunki chronione nadal będą chronione a konieczny odstrzał będzie po prostu możliwy. Mnie osobiście bardziej zmartwił fakt, że tak mało usłyszeliśmy na temat zagrożeń ze strony ferm wielkopowierzchniowych i sposobów uregulowania problemu, który Nas dotyka.

Kamil Szczepka
Kamil Szczepka
Odpowiedź do  Robert Maciej Jankowski
6 lat temu

Działalność bobrów to zysk dla państwa w wysokości 500 mln złotych (słownie: pięćset milionów). Straty to ok. 35 – 40mln, czyli mniej niż 1/10 zysku. Jaki zysk? Taki:

https://okiemprzyrodnika.wordpress.com/2018/06/24/5290/

Dziki niszczą uprawy? A kto je rozmnożył? Dzik pod presja łowiecką rozmnaża się dużo szybciej niż normalnie. Udowodniły to długoletnie badania. Im więcej polujesz tym więcej masz dzika za rok. Zwierzęta niepokojone są też częściej migrujące. A ASF jest roznoszony przez ludzką niechlujność. Hodowców i myśliwych.

A wilków ciągle mamy mało. Więcej raczej nie będzie, bo to zwierzęta wymagające dużych, zwartych kompleksów leśnych.

ZimnyDrań
ZimnyDrań
Odpowiedź do  Kamil Szczepka
6 lat temu

„Dzik pod presja łowiecką rozmnaża się dużo szybciej niż normalnie. Udowodniły to długoletnie badania. Im więcej polujesz tym więcej masz dzika za rok.”
hahahahahahaha z jakiego szpitala człowieku uciekłeś ????

Ela Gramse
Ela Gramse
Odpowiedź do  Kamil Szczepka
6 lat temu

Mądre słowa na taki komentarz czekalam

wet
wet
Odpowiedź do  Kamil Szczepka
6 lat temu

Bardzo trafna odpowiedź, w szczególnosci w zakresie ASF! Tego nikt glosno nie mówi, choc to szczera prawda, że za rozszerzanie się ASF odpowiedzialni są rolnicy i myśliwi, właśnie z powodu ich powszechnego niechlujstwa i zaniedbań! Brawo!

Mysliwstwo to anachronizm a zrównoważony rozwój to eufemizm i nowomodne pustosłowie, które stało się kurtyną dla wielu destrukcyjnych działań wymierzonych przeciwko środowisku naturalnemu, a w rzeczywistosci jest krotkowzroczną polityką zachłanną wobec zasobów. MŚ od dłuższego czasu nie ma nic wspólnego z ochroną środowiska…ba nawet nie ma tej ochrony w nazwie, więc czego tu wymagać…

XYS
XYS
Odpowiedź do  Robert Maciej Jankowski
6 lat temu

Panie Szczepka na jakie badania sie pan powolujesz, poprosze liste publikacji, chetnie sie zapoznam.

andrzej
andrzej
Odpowiedź do  XYS
6 lat temu

XYS proszę zapoznać się ze stanowiskiem Państwowej Rady Ochrony Środowiska jeszcze z 2016 roku. http://prop.info.pl/wp-content/uploads/2016/02/KOZ-16-02_odstrzal-dzikow-opinia.pdf

Tylko jeden cytat: „Taka zwiększona ruchliwość dzików, sprowokowana intensywnymi polowaniami, może przyczynić się do częstszych kontaktów pomiędzy watahami i wzrostu ryzyka rozprzestrzeniania się ASF, szczególnie w strefie leżącej wewnątrz lub w pobliżu obszaru zagrożenia ASF. Ponadto może się zwiększyć średni zasięg dyspersji, który obecnie dla 70–80% młodych dzików wynosi poniżej 5 km (Truvé i Lemel 2003, Keuling i in. 2010, Prévot i Licoppe 2013, Morelle i in. 2015). Natomiast w obszarach intensywnych polowań dystans ten może, na skutek unikania ryzyka śmierci, znacząco wzrosnąć, zwiększając zagrożenie częstszego przedostawania się zarażonych dzików poza obszar zagrożenia i strefę buforową. O
możliwości pokonywania przez dziki dużych dystansów świadczy to, iż kilka procent
wędrujących osobników przemieszcza się na znacznie większe odległości (od powyżej 15 do nawet 100 km), a znane są przypadki migracji całych watach na odległość 500 km w ciągu 2 miesięcy (Jerina i in. 2014). Po drugie, redukcja liczebności populacji do zakładanego, bardzo niskiego poziomu, stworzy warunki do imigracji dzików z
przyległych obszarów o wyższych zagęszczeniach” Poskutkowało? Wiemy więcej? Pozdrawiam.

Mingacz
Mingacz
Odpowiedź do  andrzej
6 lat temu

ASF zabija w kilkanaście godzin. Wiec żadna wataha nie przejdzie z ta choroba 500 km. W dupę można sobie takie dywagacje wsadzić. A nie Sory „badania”

Leszek
Leszek
Odpowiedź do  Mingacz
6 lat temu

Mingacz, pisanie idzie ci lepiej niż czytanie i dużo lepiej niż myślenie.
A konkretnie to wataha przejdzie. Będą się zarażać jedno od drugiego. Choroba zabija zwykłe świnie w ciągu kilku dni w przypadkach najcięższych (a nie w kilkanaście godzin jak sugerujesz).

Ewa
Ewa
6 lat temu

Chętnie wydają zgody na odstrzał żubrów, łosi, bobrów… Ludzie, gdzie my żyjemy? Co to za kraj?

:(
:(
Odpowiedź do  Ewa
6 lat temu

ja sie moze nie znam, ale to chyba Polska

anonim3333
anonim3333
6 lat temu

Generalnie to zawsze bronię zwierząt ale tu się zgadzam, żadnej pandzie się krzywda nie dzieje bo jej gatunek wymrze, to po prostu naturalny proces, pełno gatunków ginie, ale najlepiej te pieniądze przekazać na uprawę roślin jadalnych. Wilk syty i owca cała 🙂

Adi
Adi
Odpowiedź do  anonim3333
6 lat temu

Co innego jak dany gatunek ginie ,,sam z siebie,,to jest z przyczyn naturalnych a co innego jak ludzie pomagają w wyginieciu gatunków.

dawny mieszkaniec
dawny mieszkaniec
6 lat temu

użytkownicy @racjonalny i @popieram to takie same [wymoderowano} jak ten ministerek polaczkowego rządu patrio-młotów. Jeszcze krok dalej i doktryna ojca Rydzyka, że nie powinno się wydawać kasy na leczenie psów znajdzie swoje miejsca pod strzechami prostych Janusy i Grażyn.

Ewa
Ewa
Odpowiedź do  dawny mieszkaniec
6 lat temu

Rydzyk tak powiedział????

Racjonalny
Racjonalny
6 lat temu

I bardzo dobrze mówi. Ludzie, przecież dziki, bobry plenią się i niszczą co się da, łąki, pola, nawet lasy. mamy pozwolić na ich całkowite opanowanie wsi,a pewnie niedługo i miast? Szczurów też będziecie bronić?

KS
KS
Odpowiedź do  Racjonalny
6 lat temu

Bobry, dziki, łosie i sarny plenią się bo nie mają naturalnych wrogów czyli wilków. Wilki zostały wytępione przez myśliwych.

rht
rht
Odpowiedź do  Racjonalny
6 lat temu

To człowiek wszedł na terytoria zwierząt a nie odwrotnie głupcze jeden.

Człowiek też zwierze
Człowiek też zwierze
Odpowiedź do  rht
6 lat temu

Człowiek nie ma mniejszego prawa do terytorium, niż inne zwierzęta. Ma prawo i obowiązek mądrze chronić środowisko w sposób zapewniający zrównoważony rozwój, dla dobra kolejnych pokoleń.

Ags
Ags
Odpowiedź do  Racjonalny
6 lat temu

A przepraszam kto, jak nie człowiek zajmuje ich rodzime tereny stawiając swoje domy gdzie im się żywnie podoba ?

Suselu7
Suselu7
Odpowiedź do  Racjonalny
6 lat temu

Dziki, bobry niszczą lasy?!
One są częścią lasów!

anonimals
anonimals
Odpowiedź do  Suselu7
6 lat temu

dla tego ministra las jest PLANTACJĄ LEŚNĄ 🙁

Zmiany w planie przygotowań. Będą dodatkowe sparingi

2
Poznaliśmy już nazwisko nowego trenera Mławianki. Szybko zabrał się do pracy, zmieniając w pewnym stopniu harmonogram pracy w okresie zimowym, przygotowany przez jego poprzednika...

Życzenia świąteczne od wicemarszałka Wiesława [Materiał sponsorowany]

0
Zdrowych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia! ❤️ Niech ten świąteczny czas będzie pełen nadziei i spędzony w gronie najbliższych. 🎄❄️ Wesołych Świąt na @Kocham Mazowsze życzy @Wiesław Raboszuk. ✨ https://youtu.be/isP-MjXDQT0
pracownicy i samochód

Nowe kamery w mieście

0
Nowe kamery monitoringu w Mławie. Trwa instalacja trzech nowych kamer monitoringu miejskiego, a dotychczasowa sieć jest modernizowana. Cel? Wszystko to w imię zwiększenia bezpieczeństwa...

25 milionów na retencję w Mławie – działania i plany [Artykuł sponsorowany]

2
Miasto Mława realizuje ambitny projekt infrastrukturalny pn. „Zintegrowane przedsięwzięcia infrastrukturalne dostosowujące teren Miasta Mława do zmian warunków pogodowych poprzez poprawę retencji i zarządzanie wodami...
  • 2-pokoje/ oddzielna kuchnia + loggia/ I piętro/ OKM
    2-pokoje/ oddzielna kuchnia + loggia/ I piętro/ OKM
    Cena: 300 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • Wyremontowane 3-pokojowe mieszkanie, 55 m2
    Wyremontowane 3-pokojowe mieszkanie, 55 m2
    Cena: 258 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • Dwustronne M-4 z balkonem, Os. Książąt Mazowieckich
    Dwustronne M-4 z balkonem, Os. Książąt Mazowieckich
    Cena: 298 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:

Ponad 212 mln złotych dla 709 tys. uczniów

0
Mieszkańcy województwa mazowieckiego wystąpili do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o świadczenie „Dobry Start 300+” na ponad 709,2 tys. uczniów. ZUS wypłacił im łącznie ponad 212,7...

Czołowe zderzenie na S7. Trzy osoby ranne

0
Czołowe zderzenie na S7. Trzy osoby ranne. Do niebezpiecznego zdarzenia doszło na węźle trasy S7 Mława Północ, w rejonie Kuklina. Trwają czynności mławskiej policji w...

Puchar pojechał do Gostynina. Jedenasty taki memoriał

0
Pamięć o Marku Lewandowskim, strażaku i wielkim miłośniku sportu trwa nieprzerwanie wśród przyjaciół i znajomych. Już po raz jedenasty zorganizowali siatkarski memoriał. Od paru...
- REKLAMA -
- REKLAMA -

Świąteczny Koncert w Mławie: Muzyczna uczta dla duszy

0
Koncert świąteczny w Mławie. Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia im. Andrzeja Krzanowskiego w Mławie serdecznie zaprasza na wyjątkowy koncert świąteczny, który odbędzie...

Z OSTATNIEJ CHWILI. Mławianka ma nowego trenera

11
Władze Dumy Zawkrza ogłosiły decyzję o wyborze nowego trenera dosłownie przed chwilą, około godziny 19:30. Nowym szkoleniowcem został Dominik Bednarczyk. Informacja na Facebooku Informacja miała się...

Po ilu latach inwestycja w pompę ciepła może się zwrócić? [Artykuł sponsorowany]

0
Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w pompę ciepła? Czy to rozwiązanie rzeczywiście przyniesie oszczędności w Twoim domowym budżecie? A może obawiasz się, że zwrot...

Jaki hosting nada się pod sklep Woocommerce? [Artykuł sponsorowany]

0
Zastanawiasz się, jaki hosting wybrać dla swojego sklepu internetowego, np. opartego na WordPressie i WooCommerce? To naprawdę ważna sprawa! W końcu to od serwera...
- REKLAMA -
81
0
Przejdź do komentarzyx