Budowa ronda przy policji ma się rozpocząć w marcu br. Mławskie starostwo popisało umowę z wykonawcą – firmą STRABAG. Wiemy do planują.
Wreszcie wszystko zmierza do realizacji budowy ronda na skrzyżowaniu ulic: Lelewela, Kościuszki i Sienkiewicza w Mławie.
20 lutego 2019 roku została podpisana umowa z firmą STRABAG Sp. z o.o. z siedzibą w Pruszkowie na wykonanie inwestycji. Oferta została wybrana w trybie przetargu nieograniczonego 22 listopada 2018 r.
Dowiedzieliśmy się w Powiatowym Zarządzie Dróg w Mławie, że prace pod ziemią (na zlecenie miasta) rozpocząć się mają po 4 marca. Około 20 marca na teren budowy wejdzie wykonawca – firma STRABAG. Zakończenie robót planowane jest na koniec października 2019 roku.
Obecnie trwają przygotowania m.in. do zmian w organizacji ruchu. O szczegółach będziemy informować.
Koszt inwestycji
Całkowity koszt inwestycji wraz z inspektorem nadzoru wynosi 7 mln 50 tys. 554,97 zł brutto. Zadanie współfinansowane jest ze środków Marszałka Województwa Mazowieckiego w kwocie 2 mln 262 tys. 202,71. Powiat Mławski, w ramach zawartej w dniu 14 lutego 2019 roku umowy o udzielenie pomocy finansowej, otrzyma dotację z budżetu Miasta Mława w kwocie 942 tys. 584 zł.
Oto, co jest planowane
W ramach inwestycji na skrzyżowaniu ulic Lelewela, Kościuszki, Sienkiewicza, w miejscu istniejącego skrzyżowania powstanie skrzyżowanie w formie ronda o średnicy zewnętrznej 32 m.
Rondo będzie jednopasowe z pasem ruchu o szerokości 5 m i wewnętrznym pierścieniem najazdowym o szerokości 5 m. W środku ronda będzie wysepka o średnicy 12 m.
Wszystkie wloty na skrzyżowanie będą skanalizowane. Wloty na rondo będą miały szerokość 4.25 m z ulic Lelewela i Kościuszki, oraz 4 m z ulicy Sienkiewicza. Pasy wyjazdowe z ronda będą miały dla wszystkich kierunków szerokość 4.5 m.
Na wszystkich wlotach ronda zaprojektowano przejścia dla pieszych o szerokości 4.0 m. Przed budynkiem policji zaprojektowano parking dla samochodów osobowych. Zaprojektowano 24 stanowiska postojowe oraz jedno dla osoby niepełnosprawnej.
Zamierzenie budowlane obejmuje również: przebudowę ulicy Lelewela (droga powiatowa nr 4640W) na odcinku o dł. 304 m.
Zaprojektowano przekrój uliczny o dwóch jezdniach rozdzielonych pasem zieleni. Szerokość jezdni przyjęto na 3,5 m i 4.0 m. W rejonie skrzyżowania z ulicą Piłsudskiego (droga wojewódzka nr 544), zaprojektowano dodatkowy pas o szerokości 3.0 m dla pojazdów skręcających w lewo.
Po stronie zachodniej ulicy Lelewela zaprojektowano chodnik o dł. 304m i ścieżkę rowerową o dł. 256m i o szerokości 2,0m, oddzieloną od jezdni pasem zieleni o szerokości 1,0 m. Po stronie wschodniej zaprojektowano chodnik o dł. 304 m oddzielony od jezdni pasem zieleni, oraz lokalnie miejsca postojowe równoległe w formie zatok postojowych.
Dobrze , że w końcu wykurzyli ze Starostwa PSL. Od razu widać inne działanie dla Mławy i Powiatu.
Super! W końcu.
Oprócz ronda na które czekam od dawna, cieszy ścieżka rowerowa na Lelewela.
Mam nadzieję, że połączą ja w należyty sposób z tą na Piłsudskiego.