Przetarg na zachodnią obwodnicę Mławy w końcu ogłoszony. Walka o ważną do miasta trasę trwa z górą dwadzieścia lat. Rysuje się realna szansa, że w 2027 roku pojadą nią samochody, odciążając centrum miasta m.in. od ruchu ciężarowego, który z drogi krajowej nr 7 kieruje się do dzielnicy przemysłowej i z powrotem.
Przetarg na zachodnią obwodnicę Mławy
Walka o powstanie tej niezwykle ważnej do miasta trasy trwa z górą dwadzieścia lat. Teraz rysuje się realna szansa, że w 2027 roku pojadą nią samochody, odciążając centrum miasta przede wszystkim od ruchu ciężarowego, który z drogi krajowej nr 7 kieruje się do dzielnicy przemysłowej i z powrotem.
Po realizacji inwestycji można liczyć na:
· Poprawę warunków funkcjonowania transportu samochodowego przy rosnącym poziomie motoryzacji;
· Poprawę warunków ruchu ciężkiego;
· Poprawę standardów podróży – skrócenie czasu podróży, zmniejszenie zatłoczenia;
· Poprawę warunków bezpieczeństwa ruchu;
· Ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko i warunki życia mieszkańców przez redukcję oddziaływania hałasu i spalin oraz zmniejszenie niedogodności związanych z zatłoczeniem systemu i przecięciem przestrzeni miejskiej trasami komunikacyjnymi;
· Stymulowanie rozwoju przestrzennego i gospodarczego oraz współtworzenie ładu przestrzennego Obwodnica ma mieć długość 8️,4 km będzie przebiegać polami po zachodnie stronie miasta.
Droga rozpocznie się od ul. Gdyńskiej w Mławie, gdzie będzie skomunikowana z wiaduktem przebiegającym nad torami z dzielnicy przemysłowej.
Następnie planowane są skrzyżowania: – w km 0+075 ul. Turystyczna – w ok 0+297 ul. Hm Wandy Szczęsnej – w ok. 1+030 ul.Ligi Obrony Kraju – w ok 1+797 ul. Żuromińska – w ok. 2+577 ul. Stanisława Moniuszki – w ok. 3+950 ul. Podmiejska – w ok. 5+309 ul. Szreńska – w ok. 5+820 ul. Płońska – w ok 6+780 DK7 – w ok. 8+125 Otocznia – w ok. 8+757 włączenie do węzła Mława Południe (dawniej Modła).
Ta inwestycja to nie tylko zbudowanie jezdni, ale także wykonanie szeregu innych prac. W dokumentacji wykonanej przez firmę „Mosty Katowice” czytamy, że w zakres budowy obwodnicy wchodzą następujące elementy:
· Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej
· Przebudowa istniejącej drogi wojewódzkiej 544 – ul. Gdyńska
· Budowa skrzyżowań jednopoziomowych projektowanej obwodnicy z istniejącą drogą wojewódzką DW 563 – ul.Żuromińska
· Budowa skrzyżowań jednopoziomowych projektowanej obwodnicy z istniejącymi drogami powiatowymi ul. Podmiejska – nr 2328W, ul. Szreńska – nr 4640W, Otocznia – nr 2327W
· Budowa skrzyżowań jednopoziomowych projektowanej obwodnicy z istniejącymi drogami gminnymi ul. Hm. Wandy Szczęsnej-Lesiowskiej, ul.Ligi Obrony Kraju, ul. Stanisława Moniuszki, ul. Płońska, ul. Ceglana
· Budowa skrzyżowań wielopoziomowych projektowanej obwodnicy z istniejącymi drogą krajową nr 7
· Budowa obiekt mostowego nad rzeką Seracz
· Budowa przepustów na istniejących ciekach oraz nowych elementów odwodnienia drogi
· Budowa zatok autobusowych
· Budowa elementów węzła (łącznic) DK7-Wyplot
· Budowa chodników jedno lub dwustronnych
· Budowa ścieżek rowerowych dwukierunkowych
· Budowa ciągów pieszo-jezdnych
· Budowa odwodnienia korpusu drogowego – odwodnienie powierzchniowe, a na odcinku o przekroju ulicznym odwodnienie za pomocą kanalizacji deszczowej,
· Budowa, rozbudowa lub przebudowa zjazdów indywidualnych i publicznych będących w bezpośrednim sąsiedztwie drogi wojewódzkiej
· Budowa dróg serwisowych do obsługi terenów przyległych
· Budowa dróg dojazdowych obsługujących tereny przyległe do projektowanej obwodnicy
· Przebudowa, lub zabezpieczenie, w niezbędnym zakresie, urządzeń obcych kolidujących z projektowaną inwestycją
· Wycinka drzew i krzewów kolidujących z nowo projektowanymi rozwiązaniami geometrycznymi drogi Wzdłuż 8,5-kilometrowej drogi powstaną chodniki, ścieżki rowerowe oraz drogi serwisowe.
Zadanie finansuje samorząd województwa mazowieckiego (80 mln zł), pozostałe środki w wysokości ponad 100 mln zł. Pochodzić będą z programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027 w Oferty można składać do 22 kwietnia. Wykonawca będzie miał 33 miesiące od momentu podpisania umowy na oddanie gotowej drogi. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie powinna ona zostać ukończona w pierwszym półroczu roku 2027.
[WYMODEROWANE] -WYBORY i znowu obiecanki cacanki tak z Obwodnicą Zachodnią-która miała już być zaraz po wybudowaniu Ekspresówki-7 jak i ściągnięciu innych zakładów pracy,a przecież Mława ma potęcjał nie tylko w elektronice-SZOK mam nadzieję że to się niebawem zmieni
Kiełbasa wyborcza czas na zmiany
Lepiej późno niż wcale. Struzik czekał na wybory. Ma w nosie Mławę, tak jak Wojnarowski.
Dokładnie jest tak jak napisałeś.
Już przedsiębiorcy wnoszą o uniewaznienie z powodu niedopracowanej błędnej dokumentacji. Nie ma zakończonych wszystkich uzgodnień środowiskowych.
Szopka na wybory.