Zajęcia językowe, zorganizowane przez burmistrza w ramach kampanii społecznej „Zamieszkaj w Mławie” dobiegły końca. Przynajmniej pierwsza edycja – potrzebę organizacji kolejnych widzą i Sławomir Kowalewski, i wolontariusze.
Zajęcia w ramach projektu „Zamieszkaj w Mławie” prowadzili Zofia Kazimierska, Ewa Kowalska, Krzysztof Napierski i Przemysław Więckiewicz. Podczas cotygodniowych dwugodzinnych spotkań z grupami studentów na różnym poziomie zaawansowania przekazywali swoją wiedzę o polszczyźnie i prowadzili utrwalające ćwiczenia. W każdej z grup odbywały się także zajęcia poświęcone kulturze i tradycji Polski oraz krajów, z których pochodzą uczestnicy zajęć. Udało się także odbyć z członkami wszystkich grup wycieczkę po mieście w ramach cyklu spotkań „Spacerek po Mławie” organizowanych przez tutejszą Miejską Bibliotekę Publiczną i prowadzonych przez prof. dr. hab. Leszka Zygnera – rektora Państwowej Uczelni Zawodowej w Ciechanowie. Studenci wzięli udział także w Koncercie Noworocznym, ale z kolejnych podobnych inicjatyw trzeba było niestety zrezygnować ze względu na epidemię COVID-19.
Z trojgiem spośród wolontariuszy burmistrz Sławomir Kowalewski spotkał się w swoim gabinecie we wtorek, 23 czerwca (jedna z pań nie mogła być obecna z powodów zdrowotnych). Dziękował wszystkim za zaangażowanie i zachęcał do podtrzymywania kontaktu z podopiecznymi również po zakończeniu zajęć.
– Z państwa relacji wynika, że zajęcia te były potrzebne i oczekiwane. To dla nas jasny sygnał, że należy kontynuować ideę integracji międzykulturowej i pomyśleć o kolejnej edycji lekcji dla cudzoziemców – mówił Sławomir Kowalewski. Każdemu ze swoich gości wręczył list z podziękowaniami i zestaw upominków. – Pomysł organizacji zajęć dla cudzoziemców w ramach kampanii „Zamieszkaj w Mławie” był dobry, ale bez państwa pomocy, poświęcenia prywatnego czasu i osobistego zaangażowania – niemożliwy do realizacji. Liczę, że także w kolejnych edycjach zgłosicie państwo swój udział w projekcie – spointował burmistrz.
Tak dokładniej może:
– ile osób skorzystało z tych zajęć?
– po ile osób liczyły grupy?
– jakieś zdjęcia z tych zajęć?
Może jakiś reportaż… wywiad z uczniami tych zajęć… rozmowa z wolontariuszami… jakieś wnioski,,, przemyślenia na przyszłość.