Jak donoszą nasi czytelnicy z powiatu mławskiego, hurtowo likwidowane są kursy autobusów PKS. Wielu z nich próżno szukać w rozkładzie jazdy.
PKS Mobilis mimo że o to pytaliśmy, nie podaje konkretnej liczby kursów, które zniknęły – zdaniem spółki – z powodu małego zainteresowania pasażerów i w efekcie braku rentowności połączeń. Ale nasi czytelnicy twierdzą, że chodzi m. in. o 30 kursów mławskiego i 70 ciechanowskiego PKS-u. I twierdzą, że to dużo. PKS przeciwnie – że mało.
– Chcemy podkreślić, że zawieszone połączenia stanowią tylko niewielką część wszystkich kursów, które nadal będą do dyspozycji pasażerów. Zmiany dotyczą mniej niż 15% wszystkich kilometrów wykonywanych przez spółkę w Mławie – informuje Paweł Natkowski, prezes zarządu PKS Mława.
I dodaje, że decyzja o zawieszeniu połączeń jest zawsze biznesowo bardzo trudna ze względu na dobro i oczekiwania pasażerów. Mimo wielu przeprowadzonych analiz, według niego w tym przypadku okazała się koniecznością. Rosnące koszty pracownicze i eksploatacyjne nie pozwoliły spółce dłużej utrzymywać deficytowych połączeń, w sytuacji gdy bieżącej obsługi nie rekompensuje cena biletów. Dodatkowo, jak tłumaczy nam prezes mławskiego PKS-u, kursy lokalne nie są w żaden sposób wspierane ani dotowane przez samorządy i to dlatego spółka zmuszona jest kierować się tylko i wyłącznie przesłankami biznesowymi.
PKS obiecuje, że będzie monitorować sytuację na rynku i jeśli ta okaże się sprzyjająca nie wyklucza wznowienia zlikwidowanych połączeń.
A KTO NIMI JEZDZI JAK NA WIOSKACH WIĘCEJ AUT JAK W MIEŚCIE
Do Jarzębska – Mobilis to Izraelska firma gwoli wyjaśnienia 😉
Gwoli ścisłości:
Doskonale (od lat) wiem, że Mobilis spółka z o.o. to izraelska firma, która przejęła mławskie PKS i między innymi świadczy usługi autobusowe, a jej motto to:
"Bezpieczeństwo i komfort codziennych podróży " jak byś nie wiedział/a KS
Może trochę niefortunne ujęcie z tą zmianą nazwy, powinni zmienić swoje motto życiowe.
Kursy autobusów są nierentowne po pierwsze, po drugie i po trzecie, dlatego że bilety spółka Mobilis wywindowała za bardzo w górę. Tak, tak bilety są za drogie. Jeśli opłaca się jechać własnym samochodem gdzieś, bo zużycie paliwa jest tańsze niż bilet w waszym autobusie dla jednej osoby, to nie ma się co dziwić, że macie mało pasażerów. Żydzi uważają, że taniej sprzedasz (z mniejszym zyskiem na jednej sztuce), to więcej zarobisz, bo masz większy obrót i to jest prawidłowe podejście tak do handlu jak i do usług.
Olewacie pasażerów, bo większe zyski przynosi transport samochodami ciężarowymi, powinniście zmienić swoją nazwę, bo wasza firma nie ma nic wspólnego z przewozami pasażerskimi, które jak widać są dla was ciężarem, jedynie MKM przynosi oczekiwane dochody, bo miasto (burmistrz) płaci regularnie z kieszeni podatnika. Jeżeli miasto zrezygnuje z "darmowej" komunikacji miejskiej to i wy zawiesicie swoje kursy, bo będziecie chcieli od pasażera 3 – 5 zł za jeden kurs i pasażerów nie będzie tak jak nie ma w autobusach podmiejskich.
Jak tu jeździć autobusem jak bilet w jedną stronę jest droższy niż jazda w obie własnym samochodem, poza tym często można trafić na stary, zdezelowany autobus, który już dawno powinien być wycofany.
Na rynku mamy wiele prywatnych firm komunikacyjnych, gdzie za małe pieniądze można podróżować po całej Polsce, w bardzo dobrych warunkach. A im się nie opłaca. Może tak zmienić tabor na nowoczesny i obniżyć ceny biletów? Bo za te pieniądze, które biorą i za warunki jakie oferują, jeżdżą tylko ci, co nie mają wyjścia.
Nawet zlikwidowali kultowy autobus o 6 do Olsztyna z Mławy. Jak to tak można ! Tym bardziej, że linia kolejowa na trasie Działdowo- Olsztyn będzie zamknięta przez 3 lata przez jej modernizacje a pociągiem trzeba będzie dojechać z Mławy przez Iławę.
Widocznie nie jest aż tak kultowy skoro zlikwidowali.
Mławski PKS jest prężną firmą i na pewno wiedzą co robić. Jeśli likwidują kursy to znaczy, że nikomu nie są potrzebne. Za oszczędzone pieniądze miasto będzie mogło wybudować miejsca użytku publicznego, jak np. plac zabaw dla dzieci na Wólce.
Od kiedy to PKS w Mławie jest miejskim przedsiębiorstwem?
A jakie jak nie miejskie? Może jeszcze napiszesz, że żydowskie?
Mławski PKS jest prywatna firma wykupiona przez Mobilis . Obudź się człowieku komuna już minęła kiedy kiedy
No a jak? może nie ?? 😀
Połączenia nie rentowne? A co Pan Prezes powie o wysokich cenach biletów za przejażdżkę zdezelowanym autobusem, pamiętającym czasy świetności ale w PRL? Kilka dni temu widziałem na zajezdni na Żwirki Wasze cacko w akcji – nie dość że bujał się od boku do boku to zostawił za sobą tuman czarnego dymu. Stanowiska wraz z cała infrastrukturą wyglądają równie "efektywnie" jak Wasz tabor. Miałem również tą wątpliwą przyjemność odwiedzenia Waszej firmy na Roweckiego Grota kilka razy w ostatnim czasie. I co tam zastałem? Przed budynkiem na "parkingu" – bagno. Drzwi wejściowe do budynku nie wiem co przypominają bo nawet drzwi do garażu bywają w lepszym stanie, mimo że są nowsze niż "peksy". Mentalność kierownictwa (nie będę wymieniał tu nazwisk) i ich obsługa interesantów pozostawia wiele do życzenia. Za to jakoś próbowaliście doprowadzić do "kultury" wnętrze biurowca. I z czym chcecie startować do ludzi?