Dzięki interwencji portalu Nasza Mława policja wspólnie z zarządcą drogi podejmie działania w celu poprawy bezpieczeństwa. Chodzi o drogę wojewódzką – aleję Piłsudskiego w Mławie – na której doszło do potrącenia pieszego 14-latka.
Przypomnijmy. W ostatnim czasie w Mławie doszło do dwóch groźnych wypadków na pasach, na drogach wojewódzkich, w których ranni zostali nastolatkowie. 18 lutego na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Słowackiego ranny został 14-latek (napisaliśmy o tym TUTAJ). 19 lutego na ul. Żwirki samochód potrącił dwie nastolatki – 15-letnią i 16-letnią dziewczynę (informowaliśmy o tym TUTAJ).
Doświetlenie i sygnalizacja
Tuż po pierwszym wypadku (na al. Piłsudskiego) portal Nasza Mława wystąpił do zarządcy drogi oraz do policji o możliwości polepszenia tam infrastruktury drogowej wpływającej na bezpieczeństwo. Przypomnijmy, że na pasach potrącony został 14-latek. Czytelnicy dyskutowali, jak poprawić bezpieczeństwo. Podpowiadali rozwiązania. Nikt nie chce powtórki.
Mieszkańcy w swoich komentarzach na portalu i na Facebooku zwracali uwagę na kilka kwestii. Rozważali zasadność wprowadzenia sygnalizacji świetlnej.
– Tam jest bardzo niebezpiecznie, ktoś odpowiedzialny powinien pomyśleć o sygnalizacji świetlnej. Poza tym tam jest naprawdę duży ruch – napisała jedna z komentujących.
Były też inne pomysły.
– Sygnalizacja w tym miejscu chyba nie ma sensu, bo byłaby trzecią na odcinku 500 metrów. Niemniej przejście na pewno wymaga odmalowania i doświetlenia – zimą bardzo szybko robi się ciemno i widoczność na tym przejściu jest zerowa, a chodzą tamtędy dzieci – zauważa jeden z komentujących.
Ktoś nawet przyjrzał się oznakowaniu od strony ulicy Słowackiego i przesłał zdjęcia.
– Co widzi kierowca, jadąc od ul. Słowackiego. Drzewa zasłaniają znaki drogowe – komentuje internauta i przesyła nam fotografie (patrz poniżej).
Co na to policja i zarządca drogi?
Potrzebą poprawy bezpieczeństwa zainteresowaliśmy mławską policję i zarządcę drogi wojewódzkiej, jaką jest aleja Piłsudskiego w Mławie.
Mławskich mundurowych zapytaliśmy o możliwości polepszenia infrastruktury drogowej.
– Na miejscu wypadku, na al. Piłsudskiego, w pobliżu skrzyżowania z ul. Słowackiego zostanie przez nas przeprowadzona lustracja z udziałem zarządcy drogi. Wszystko po to, by w tym miejscu wprowadzić rozwiązania, służące poprawie bezpieczeństwa – informuje portal Nasza Mława asp. szt. Anna Pawłowska – rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Mławie.
Odpowiedzi na nasze zapytanie udzielił także przedstawiciel zarządcy drogi.
– W związku z e-mailem z dnia 19.02.2020 r. dotyczącym przejść dla pieszych na drodze wojewódzkiej nr 544 (al. Piłsudskiego) w m. Mława, Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie informuje, że w ramach statutowych zadań prowadzone są kontrole stanu technicznego oznakowania, w tym oznakowania poziomego na drogach wojewódzkich. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, podejmowane są działania zmierzające do odnowienia znaków poziomych, czy to w ramach obowiązującej rękojmi, czy planowanych robót po wyłonieniu wykonawcy w trybie przetargu – informuje portal Nasza Mława mgr inż. Tomasz Dąbrowski – p.o dyrektora Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie.
W sprawie oświetlenia przejść dla pieszych urząd odbija piłeczkę w stronę ratusza.
– Odnośnie kwestii oświetlenia przejść dla pieszych, Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie informuje, że zgodnie z art. 18 Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. 1997 nr 54 poz. 348 z późn. zm.) planowanie, finansowanie oświetlenia dróg wojewódzkich należy do zadań własnych gminy, na której terenie znajdują się wspomniane drogi. W związku z tym MZDW w Warszawie nie jest właściwą jednostką do udzielenia informacji w tym zakresie – dodaje przedstawiciel MZDW w Warszawie.
W związku ze stanowiskiem zarządcy drogi, uwagi w kwestii doświetlenia przekazaliśmy do mławskiego ratusza. Czekamy na odpowiedź.
Przecież to przejście jest doświetlone. Nie widzicie lampy nad pasami.
Aż Redakcja musi zajmowac się tego typu sprawami. A co robił w tej sprawie radny od kilku kadencji z tego terenu
Powinien się wstydzić.
Co to za argument, że trzecia sygnalizacja na odcinku 500m? W wielu miastach jest taka sytuacja i jakoś ruch się odbywa. Tu chyba chodzi o bezpieczeństwo pieszych , prawda? A po drugie to nie jest 500m a 650 – 700m…..
No i do jasnej anielci pomalujcie wreszcie pasy dla skręcających w lewo. Dlaczego zarządca dróg tak tego się boi? Przykładem jest Sienkiewicza przy Muzycznej. Skończy się wreszcie omijanie z prawej skręcających w lewo a dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo i zwiększy komfort. Kierowcy będą wiedzieli, gdzie stanąć podczas skręcania bo czasami stoją na środku swojego ”umownego” pasa i blokują ruch. Tam też by się przydała sygnalizacja. Nie bać się tego. Tu akurat kamyczek do Starostwa.