Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKS w Mławie S.A. 29 marca 2019 r. podjęło uchwałę o rozwiązaniu Spółki i ogłoszeniu likwidacji. 1 kwietnia opublikowano komunikat w tej sprawie.
Głównym powodem likwidacji spółki jest brak rentowności i drastycznie malejąca liczba pasażerów regularnie korzystających z komunikacji autobusowej.
Prezentujemy poniżej oficjalny komunikat wydany 1 kwietnia 2019 r.
Szanowni Państwo,
Informujemy, że Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKS w Mławie S.A. w dniu 29.03.2019 r. podjęło uchwałę o rozwiązaniu Spółki i otwarciu jej likwidacji.
Jednocześnie chcemy Państwa zapewnić, że naszą intencją jest prowadzenie działalności transportowej na trasach obsługiwanych przez PKS w Mławie S.A. w likwidacji do 21.06.2019 r. Z naszej strony zabezpieczenie pewności podróży dla naszych Pasażerów jest priorytetem.
Głównym powodem likwidacji spółki jest trudna sytuacja rynkowa oraz drastycznie, z roku na rok, malejąca liczba Pasażerów, którzy regularnie korzystają z usług regionalnej komunikacji autobusowej. W związku z tym, mimo wprowadzonych optymalizacji operacyjnych, nasz model biznesowy pozostawał długoterminowo nierentowny. Obejmował on kompleksową obsługę przewozów szkolnych i linii lokalnych oraz miał zapewniać mieszkańcom regionu dogodną siatkę połączeń.
Jednocześnie chcemy pozostać w ścisłym kontakcie z władzami lokalnymi, aby pomóc wypracować rozwiązania komunikacyjne dla poszczególnych gmin po zamknięciu naszej działalności transportowej.
Likwidatorzy PKS w Mławie S.A.
Przepracowałem w tej firmie ponad 30 lat. Mam jedno marzenie ! Chciałbym spotkać na ulicy byłego zarządce, [ PREZESA ] pana Wojciecha K.
Mir. K.O – Gdyby zbudowali bloki na tym placu to pewnie by były głosy krytyczne, że kolejne bloki, że lokalni deweloperzy znowu się obłowią itd., itp. Sorry, ale myślę, że byłbyś jednym z tych ludzi, którzy głośno i donośnie dawaliby o tym znać. Przy Kauflandzie jest park handlowy o powierzchni 2700 m kw w którym jest 6 sklepów na krzyż a mławianie jeżdżą do Wawy, Olsztyna czy Płocka na zakupy. Dochodzi co prawda kilka sklepów po przeciwnej.
A co do tego, że dotychczas pasażerowie i tak stali na wolnym powietrzu to czasy się zmieniają. Komfort czekania na autobus też można poprawić a i przejeżdżający pasażerowie przez Mławę będą widzieć cały budynek galerii z dworcem i myślę, że docenią ten pomysł. Ale najpierw musi ona powstać. W kwietniu mają ruszyć, zobaczymy…..
Można stworzyć kilka link tzw busów osobowych z możliwością wykupu biletu miesiecznego( patrz uczniowie, rencisci czy studenci). Tak utworzone sa linie busikow w innych czesciach Polski: Pomorze, Dolny Slask) i w pelni zdaje to egzamin. Chetnych sporo. Mozna sprawdzic. Zaczynano od 2 sztuk….Jesli autobusy sa nierentowne czas skonczyc z doplacaniem bo tak na prawde placa za to podróżni.
Kierowcy PKSów też swoje dołożyli – wieczne grymasy i dąsanie się na pasażerów, że nie mają reszty, trzymanie ludzi na dworcu na zimnie bo Panicz nie podjedzie (a nie ma żadnego innego kursu i nie blokuje stanowiska), ogólna opryskliwość i niemiłe traktowanie – PKSami jeździli już tylko Ci co muszą i tych żal. Kierowcy – nie zastanawialiście się, że Wasze zachowanie może kiedyś też przyłożyć egiełkę do niskiej frekwencji w autobusach?????
Teraz czeka Was kuroniówka albo LG czy inny kurnik.
Popieram przedmówcę i uważam podobnie że to właśnie kierowcy przyczynili się do likwidacji PKS. Gratulacje dla kierowców ze specjalną dedykacją dla tych nieuprzejmych i złośliwych. Oby Wam ciężko pracę było znaleźć !
Również pozdrawiam kierowców! Króle wsi i okolic…
To jest bezczelność ” Jednocześnie chcemy pozostać w ścisłym kontakcie z władzami lokalnymi, aby pomóc wypracować rozwiązania komunikacyjne dla poszczególnych gmin po zamknięciu naszej działalności transportowej.” Znalazło się ciało doradcze, hipokryzja na całego,doprowadzili do upadłości ale doradzać oczywiście,firma fenomen.
PS.
I na jaki „grom” ten zintegrowany dworzec wymarzony sobie przez JE Kowalewskiego? Przecież będzie on obsługiwał tylko podróżnych z pociągów. Taki dworzec mogło nam postawić PKP. To jak ten człowiek szasta naszymi pieniędzmi budzi grozę. Za wszelką cenę, naszym kosztem, realizuje swoje [WYMODEROWANO] wizje.
A może po taki, że będzie tam galeria handlowa??? A to, że będą tam przy okazji 2 kasy kolejowe i jedna autobusowa to chyba nie będzie problemu. Będą tam autobusy „przelotowe”, które zamiast na Starym Rynku(co jest nieporozumieniem) będą zatrzymywały się tam, gdzie powinny, czyli na przystanku autobusowym stworzonym specjalnie w tym celu na dworcu zintegrowanym. Nie wiem czy wiesz ale docelowo nie będzie dworca autobusowego w obecnym miejscu.
Pamiętaj, że 95 proc powierzchni GLA galerii to będzie handel a nie dworzec.
Wiem, że nie będzie tzn. domyślałem się, że tak się stanie. Co więcej domyślam się też, że tereny te zostaną wyprzedane deweloperom (w celu budowy kolejnych bloków).Później pieniądze zostaną zmarnotrawione poprzez wybudowanie np. parkingu komercyjnej firmie takiej jak LG. Wow „przelotowe” autobusy tam będą się zatrzymywały. Super, czyli 2-3 dziennie albo i mniej. Takie przelotowe autobusy to by mogły się zatrzymywać nawet przy takich wiatach, które postawiono dla MKM.
Jeśli i tak powstaje galeria to w czym problem, żeby powstało jedno lub dwa stanowiska dla autobusów? Nawet jeśli tych autobusów będzie jeździło mało. Oczywiście więcej niż 2-3 ale przecież o to nie będziemy się spierać, prawda? Piszesz o wiacie. Rozumiem, że według Ciebie dobrze będzie jeśli ludzie czekając na autobus zimą będą marzli? Jak na wsi, gdzie najczęściej jest wiata lub co gorsze jedynie słup ze znakiem przystanku. Co Ty tak się czepnąłeś tego dworca a raczej galerii? Jest teraz pusty plac, będzie nowy ładny budynek, wszystko schludnie, ładnie, dobry dojazd .Kolejne miejsce miasta zagospodarowane. Przeciwnikiem galerii też jesteś ?
Jakoś do tej pory marzli przez tyle lat i nikt się tym nie przejmował.
Nie wiem, mnie ta galeria ani ziębi ani grzeje. I tak nie będę tam kupował. Po prostu obawiam się, że to będzie kolejna nietrafiona inwestycja za nasze pieniądze.
Jak już to można było ten teren sprzedać i wybudować kolejne bloki. Nie rozumiem tego pomysłu galeria plus dworzec zintegrowany. Zwłaszcza, że już ustaliliśmy, że tych autobusów nie będzie dużo. Sam zaś dworzec, bez żadnego problemu, chciało wybudować i by wybudowało PKP.
Galeria? Jak na nasze miasto taka galeria to przestrzelony pomysł. Jest coś tego typu obok Kauflanda, więc po co jeszcze mamy budować coś podobnej wielkości obok dworca? Inna sprawa to, że będzie tam duży ruch samochodów, co nie powinno się już podobać wielu osobom.
A jeszcze parę miesięcy temu tak zapewniali, że Mława zostaje i nie będzie żadnej likwidacji. Tak właśnie można ufać podmiotom z Izraela. Haha. A warto dodać, że ich ceny biletów i tak były o kilkadziesiąt procent wyższe niż ceny u polskich przewoźników na tych samych lub podobnych trasach.
Trzeba było nie dawać mławianom autobusów za darmo.
Co ty bredzisz? A co ma jedno do drugiego?
Teraz powiat musi zapewnić transport co najmniej dla uczniów. Niech pokażą co potrafią.
Bardzo podoba mi się podpis tej bandy „Likwidatorzy PKS w Mławie S.A. w likwidacji” – likwidatorzy…bo jest ich wielu, począwszy od tych rozkładających spółkę od wewnątrz aż do tych niszczących ją z zewnątrz.
Biedny PKS 🙁