Wydział Komunikacji to jeden z najbardziej obleganych miejsc w Starostwie Powiatowym w Mławie. Zwykle są tu długie kolejki petentów, którzy niekiedy w dość nerwowej atmosferze oczekują na załatwienie swoich spraw. Niektóre samorządy znalazły na to rozwiązanie. Petenci mogą śledzić długość kolejki nie wychodząc z domu. Jak to możliwe? Czy Mława też skorzysta?
Dla przykładu – w Ciechanowie przed wizytą w wydziale komunikacji w Internecie można sprawdzić ile osób aktualnie oczekuje w sprawach rejestracji pojazdów. System kolejkowy staje się nieodzownym elementem w instytucjach publicznych, to dzięki niemu mogła powstać specjalna strona dla petentów.
Czy w mławskim wydziale komunikacji i transportu też powstaną takie udogodnienia? Postanowiliśmy to sprawdzić.
Jak informuje starostwo – od połowy maja 2019 roku w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Mławie już funkcjonuje system kolejkowy.
– Interesant chcąc załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji pierwsze kroki kieruje do biletomatu, spośród dostępnych spraw ( rejestracja pojazdów, odbiór stałych dowodów rejestracyjnych, wyrejestrowanie pojazdów – wprowadzenie adnotacji w dowodach rejestracyjnych, prawa jazdy, transport) wybiera odpowiedni rodzaj sprawy. Następnie po wybraniu sprawy biletomat drukuje bilet z informacją odnośnie pobranego numeru, ilości osób oczekujących w kolejce, numeru stanowiska, w którym będzie rozpatrywana jego sprawa. W poczekalni przeznaczonej dla osób oczekujących w kolejce znajdują się dwa-monitory oraz system głośników wzywający interesantów z odpowiednimi numerkami oraz informujący o kolejności wzywanych numerów. Po otrzymanym wezwaniu interesant przechodzi do sali obsługi wyposażonej w stanowiska ( 4 stanowiska przeznaczone do rejestracji pojazdów,2 stanowiska praw jazdy, 1 stanowisko do spraw transportu, 1 stanowisko do spraw wyrejestrowania pojazdu – wprowadzania adnotacji dotyczących pojazdów oraz 1 stanowisko przeznaczone do odbioru dowodów rejestracyjnych i kart pojazdów), po przejściu do odpowiedniego stanowiska urzędnik rozpatruje sprawę niezwłocznie. W Wydziale Komunikacji znajduje się również punkt informacyjny, w którym bez konieczności pobierania biletu i oczekiwania w kolejce interesant może uzyskać podstawowe informacje dotyczące swojej sprawy, może pobrać odpowiednie druki, może sprawdzić czy przygotowany jest do odbioru spersonalizowany dowód rejestracyjny, karta pojazdu oraz prawo jazdy – wyjaśnia dyrektor wydziału komunikacji Jan Chodziutko.
Niestety przed wizytą nie sprawdzimy jak długa jest kolejka oczekujących…
– Na dzień dzisiejszy w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Mławie nie ma możliwości sprawdzenia ilości osób aktualnie oczekujących w kolejce. W najbliższym czasie przeprowadzimy rozmowy z dostawcą systemu kolejkowego w celu utworzenia takiej funkcji – dodaje dyrektor.
Być może nasza sugestia przyniesie efekty.
Kolejki byłyby mniejsze, gdyby Pani na informacji nie brała kolejnych numerków dla znajomych. byłam 3 razy w ostatnim czasie w wydziale i zaobserwowałam jak bierze numerki po otrzymanym od kogoś telefonie