Mławianin, który codziennie jeździ do pracy w dzielnicy przemysłowej denerwuje się, że kolejny market w okolicach ronda przy ul. Piłsudskiego w Mławie, jeszcze bardziej zablokuje tam ruch.
– Już teraz popołudniu, kiedy kończę pracę robią się tam korki, a jak dojdzie jeszcze jeden duży market, będzie fatalnie. Z parkingów przy tamtejszych sklepach trudno wyjechać, a będzie jeszcze gorzej. Kto pozwolił na budowę takiego budynku w tym miejscu? – pyta czytelnik.
Wyjaśniamy – pozwolenie na budowę wydaje Starostwo Powiatowe w Mławie, ale przy tym postępowaniu nie uwzględnia się natężenia ruchu na drodze dojazdowej. Podobnie jest w przypadku decyzji o warunkach zabudowy, które wydaje urząd miasta.
– Natężenie ruchu nie jest brane pod uwagę przy wydawaniu decyzji o warunkach zabudowy. Z zarządcą danej drogi uwzględniane są jedynie zjazdy na drogę – informuje Magdalena Grzywacz, rzecznik prasowa mławskiego ratusza.
Nasi czytelnicy dochodzą także, jaki market powstanie przy rondzie Jana Pawła II. Inwestycję prowadzi firma Penny Lane z Warszawy, która zajmuje się budowaniem obiektów handlowo-usługowych. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, ma to być RTV AGD.
Jako pierwszy krok wystarczy zmienic sygnalizacje przy TPRS na taka z przyciskiem. Koszt okolo 50 kPLN ale mysle ze warto.
Panie Antczak… Mówił pan ostatnio o tym, że Kowalewski daje pozwolenie deweloperom na budowanie bloków przy domkach jednorodzinnych, a co robi starostwo?
Ten brak koordynacji między opinią mieszkanców, władzami miejskimi i starostwem jest dość irytujący. Brak planów zagospodarowania? Celowa niedoróbka, by można było robić to, za co zapłacą zainteresowani, w myśl ” hulaj dusza, piekła nie ma”
Wymuszanie, stłuczki, korki pojawią się po otwarciu nowej Biedronki w okolicach Jyska. Zapewne wielu kierowców będzie polowało na idealną okazję aby wystartować i wstrzelić się na parking przed marketami.
Już w tej chwili jest trudno skręcić w prawo przed kortami, a za chwilę będzie jeszcze trudniej.
Przede wszystkim na Sienkiewicza powinny być światła sygnalizacyjne. Mam na myśli skrzyżowanie przy szkole muzycznej lub / albo także przy kortach. Skręcić w lewo w tamtym rejonie to koszmar. Dodatkowo brak oznakowania poziomego (pasów do skrętu w lewo) to kpina na tak ruchliwej ulicy!!! Drogi zarządco !! Ja już nie piszę o skrzyżowaniu przy policji bo cały czas planowana jest tam zmiana organizacji ruchu. Sienkiewicza to jedna z najbardziej ruchliwych ulic w mieście….. i nadal pozostanie mimo, że Aleja Św,Wojciecha już jest otwarta. PZD naprawdę powinno to przeanalizować.
Poszerzanie a następnie zwężanie ulic jest dla mnie przejawem niewłaściwego gospodarowania środkami budżetowymi.
Ale ja tego nie sugeruję. Napisałem tylko o braku odpowiedniego oznakowania poziomego na ulicy Sienkiewicza. Warto się przyjrzeć temu szczególnie przy szkole muzycznej. Kierowcy- by nie tworzyć korków omijają auta z prawej strony skręcające w lewo. To nie jest zgodne z przepisami a do tego bardzo niebezpieczne. Tworzy się chaos, a skręcający w lewo często stoją na środku ”umownego ” pasa i tworzy się kolejna niebezpieczna sytuacja. Wystarczy tam pomalować pasy w taki sposób jak to jest przy kortach. Będzie przejrzyście i bezpiecznie. W czym jest problem, że tak nie jest?
Przecież punktem sztandarowym jest teraz zwężanie ulic. Podobno wytyczne UE. Pamiętacie ul. Padlewskiego? Zwężona. Pamiętacie ul. Żwirki? Zwężona. Pamiętacie ul. Zuzanny Morawskiej? Zwężona. Pamiętacie ul. Kościuszki ? Też będzie zwężona. Więc po co te dyskusje żeby poszerzyć ul. Piłsudskiego? Chyba tylko żeby ludzi denerwować.
Robicie aferę z powodu ewentualnego zwiększonego ruchu w momencie gdy powstanie tam sklep. Do tego sklep z elektroniką i agd w którym aż tak dużego ruchu nie ma w porównaniu ze sklepem spożywczym. Przecież wszyscy wiecie i zapewne widzicie, że budowane są tam dwa duże bloki (jeden na Napoleońskiej a drugi na Piłsudskiego). Ktoś kto pojedzie na zakupy do Kauflandu i Stop.Shopu to i tak zaparkuje tam samochód a do nowego sklepu pójdzie te parę metrów. Ruch zwiększy się tam tak naprawdę gdy zamieszka w tych blokach ponad sto rodzin i będą codziennie wjeżdżać i wyjeżdżać – i wtedy dopiero zacznie się problem. Niestety rozwoju miasta nie zatrzymamy a jedyne wyjście ale i kosztowne to poszerzenie ulicy Piłsudskiego do dwóch pasów w każdą stronę lub ewentualnie naprzemiennie dwa pasy w jednym kierunku a potem odwrotnie. Jest tam wystarczająco dużo miejsca (te rowy melioracyjne nie są nam do niczego potrzebne) – Do tego jest to główna droga miasta. Tak szeroka Piłsudskiego może być od ronda przy Kauflandzie aż do Lelewela. Trzeba oczywiście najpierw na to wpaść, zrobić projekt i wystąpić o dofinansowanie. Właśnie w taki sposób zdobywa się punkty Panie Burmistrzu i Panie Starosto. To droga wojewódzka, dlatego pieniądze ”szły by” z kasy województwa.
Pomysł dwóch pasów na Piłsudskiego z pewnością by rozwiązał problem. Po co te rowy melioracyjne ? Już dawno powinny zostać zlikwidowane. Są wiecznie zarośnięte i tylko szpecą. Przecież to główna ulica miasta. Droga wojewódzka więc niech wojewoda na to wyłoży kasę.
Dobry pomysł aby poszerzyć ulicę Piłsudskiego likwidując rowy. Ale póki co nie jest to dwupasmówka a bloki i sklepy powstają. Z Żuromina do wiaduktu na wólce jadę 25 minut natomiast od wiaduktu do celu czyli na ulicę Lelewela nawet 40 minut. Każdy nowy obiekt wybudowany na tym odcinku generuje dodatkowy ruch. Co na to kandydaci na burmistrzów i radnych ?
Każdy nowy sklep czy blok zwiększy ruch na tej ulicy. Więc nie ma o czym mówić. Aby temu zapobiec trzeba ustalić kolejność. Najpierw trzeba budować drogi aby później móc budować sklepy i bloki. Proste jak drut.
Kos bardzo mi się podoba pomysł 2 pasów na Piłsudskiego i likwidacjo rowów. Ta ulica z rowami wygląda szpetnie. Co na to burmistrz i nowi kandydaci? Cała Piłsudskiego powinna przejść gruntowny remont bo na chwilę obecną jest niewydolna…
Jakiś czas temu Burmistrza rzekomo interesował ruch w tym miejscu podobno uzgadniał z Kauflandem dodatkowa drogę dojazdową. Piszę „rzekomo” bo minęło kilka miesięcy i temat jakimś dziwnym trafem ucichł a ponadto pojawia się kolejny sklep. Kolejny raz widać jak Burmistrz traktuje mieszkańców. Poza tym, władze mogłyby coś w końcu zrobić z przejściem dla pieszych przy „teperesach”. To że jest tam sygnalizacja to dobrze ale wystarczy wyposażyć je w „przycisk” i spora część korków by się zmniejszyła. Pan Slubowski z PZD „obiecał” zainteresować się tym, na obiecankach cacankach pozostało a mieszkańcy dalej bujają się w korkach. Teraz będą w jeszcze większych bo widocznie dla Burmistrza i Starosty obecne utrudnienia nie są uciążliwe.
Mając na uwadze bezpieczeństwo w ruchu drogowym przy ul.Piłsudskiego polecam kolejny absurd jego rozwiązania na wysokości nowo powstałej stacji paliw.Parking dla pojazdów poprzez likwidację chodnika dla pieszych w obrębie skrzyżowania.Jest tam wiele innych kruczków koligujących z przepisami o bezpieczeństwie, ale widocznie ważniejszy jest interes grup niż bezpieczeństwo obywateli.
Od czego macie obwodnice ? Nikt nie każe tędy jeździć
A od czego Ty masz nogi ? Nikt nie każe Ci jeździć – możesz chodzić.
Proponuję przenieść LG w inne miejsce i po kłopocie.
Wolna Amerykanka z budowaniem wielkopowierzchniowych i wysokich obiektów w miejscach nieprzystosowanych lub w centrach osiedli to efekty braku planu zagospodarowania przestrzennego. Organ wydający pozwolenie na budowę nie ma wyjścia, może odmówić ale i tak na koniec dostanie nakaz z góry żeby wydać. A jeśli byłby plan zagospodarowania przestrzennego to zmienia postać rzeczy.
Mogli centralnie na samym rondzie sklep wybudować.
Znając mławskie realia to dostaliby zgodę.
Na rondzie ? Lepsze niż to co teraz. Można byłoby objeżdżać dookoła a tak to kicha.
podsunąłeś im pomysł i to zrobią:)
Który taki mądry na to pozwolił starosta czy burmistrz ?
Poczytaj mądralo to się dowiesz w newsie
Sklep w tym miejscu to jakaś porażka. Jak LG kończy pracę to trudno przejechać. Będzie dużo wypadków. Ciekawe gdzie będą parkować samochody? Może na rondzie?