– Kierowcy podróżujący obecną DK7 pomiędzy Płońskiem, a Mławą mogą na bieżąco śledzić zmiany na placu budowy przyszłej S7. Wraz z wiosną rozpoczną się również roboty na odcinku pomiędzy Mławą i Napierkami. Jesteśmy w trakcie wyłaniania wykonawców przyszłej S7 od Czosnowa do Płońska, a projektanci pracują nad koncepcją programową wyjazdu na północ z Warszawy – informuje GDDKiA.
Jak przypomina Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, kierowcy jadący z Trójmiasta w kierunku Warszawy mają już do dyspozycji 200 km trasy S7 od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim. Dalej, przez ok. 70 km, będą już podróżować wzdłuż placu budowy, który w zależności od terminu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) będzie różnił się stopniem zaawansowania prac.
Dla odcinka Napierki – Mława trwa jeszcze postępowanie administracyjne związane z wydaniem decyzji ZRID. Według informacji napływających z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego procedura powinna zakończyć się w lutym.
W październiku 2019 r. Dyrekcja uzyskała decyzję ZRID dla odcinka Mława – Strzegowo, a z końcem sierpnia 2019 r. dla dwóch kolejnych odcinków: Strzegowo – Pieńki oraz Pieńki – Płońsk. Wykonawcy prowadzą prace ziemne i przy obiektach inżynierskich.
- W drugiej połowie listopada 2019 r. otworzyliśmy oferty firm zainteresowanych realizacją kolejnych trzech odcinków S7 od końca obwodnicy Płońska do Czosnowa. To ok. 35 km trasy, która powstanie w miejscu obecnej DK7. Zadaniem wykonawców będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu. Rozbudowane zostaną istniejące węzły drogowe, most na Wiśle w Zakroczymiu zyska również chodnik i ścieżkę rowerową. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Umowy na realizację w trybie „Projektuj i buduj” planujemy zawrzeć wiosną br., a kierowcy w 2024 roku będą mogli pojechać już drogą ekspresową – zdradza GDDKiA.
Ponadto, projektanci pracują nad koncepcją programową dwóch odcinków, które połączą S7 z Trasą Armii Krajowej w Warszawie. Odcinek od Czosnowa do Kiełpina będzie prowadził po śladzie obecnej DK7, natomiast od Kiełpina do Warszawy po nowym przebiegu przechodząc m.in. przez Bemowo. Odbiór dokumentacji dla tego właśnie odcinka planowany jest na jesień tego roku. Przed ogłoszeniem przetargu na wyłonienie wykonawcy potrzebne będzie jeszcze zapewnienie finansowania. Obecnie odcinek S7 Czosnów – Warszawa znajduje się poza limitem obecnego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023 (z perspektywą do 2025 r.).
Co ma do tego burmistrz PRACOWNICY WYKWALIFIKOWANI I FIRMY DROGOWE super GRATULACJE nie jeden by zrezygnował albo zalał mordę
Przecież w komentarzach poniżej nikt nie pisze o „siódemce”…
Tam, czyli na „siódemce”, wiadomo. To samo na Mariackiej, praca wre, od wczesnych godzin rannych do wieczora.
Co firma, to firma, a nie [WYMODEROWANO]opierający się wiecznie na łopatach.
Na taką pracę aż miło popatrzeć.
Proszę nie zawracać głowy Panu Burmistrzowi. Jest po wyborach, temat nieaktualny.
A jak idą prace na obwodnicy Zachodnie? Może w tym temacie podzieli się wiedzą Pani Rzecznik! Coś cicho o dokonaniach Burmistrza w tym zakresie !