Fałszywy bankowiec zmanipulował kobietę do podania siedmiu kodów do płatności mobilnych, które posłużyły do wypłaty gotówki w innym mieście. 24-letnia mieszkanka powiatu płońskiego straciła ponad 7 tysięcy złotych po tym, jak uwierzyła mężczyźnie, który twierdził, że z jej konta wykonywane są podejrzane transakcje.
Zmanipulował kobietę do podania 7 kodów płatności mobilnych
24-letnia mieszkanka powiatu płońskiego padła ofiarą oszustwa „na pracownika banku”. Kobieta, przekonana o ochronie swoich oszczędności, przekazała oszustowi kody BLIK, tracąc ponad 7 tysięcy złotych.
Oszust, podający się za pracownika banku, zadzwonił do kobiety, informując o podejrzanych transakcjach na jej koncie. Mężczyzna, mówiący ze wschodnim akcentem, przekonał kobietę do podania kodów BLIK, rzekomo w celu zablokowania nieautoryzowanych operacji. Po przekazaniu siedmiu kodów BLIK, kobieta straciła ponad 7 tysięcy złotych, które zostały wypłacone w bankomacie w innym mieście.
Reakcja ofiary i banku
- Kobieta, podejrzewając oszustwo, skontaktowała się z infolinią banku, gdzie potwierdzono wypłatę pieniędzy.
- Bank poinformował, że transakcje zostały zrealizowane za pomocą przekazanych kodów BLIK.
Policja apeluje o ostrożność i przypomina, że prawdziwi pracownicy banków nigdy nie proszą o podanie loginów, haseł ani kodów do płatności mobilnych. W przypadku wątpliwości należy rozłączyć się i samodzielnie skontaktować z bankiem, dzwoniąc na oficjalną infolinię.