Zdjęcia produktowe w pełnym obrocie stały się popularne w ostatnim czasie, dając konsumentom możliwość obejrzenia produktów z różnych perspektyw. Technologia ta jest szczególnie przydatna dla przestrzeni e-commerce, gdzie klienci nie mają możliwości obejrzenia produktów na żywo przed zakupem.
Warto się jednak zastanowić, czy fotografia reklamowa w 360 stopniach jest zaledwie chwilową modą, czy rzeczywiście możemy mówić tutaj o nowym standardzie. Aby ułatwić sobie odpowiedź na to pytanie, zastanówmy się, czym kierują się użytkownicy podczas podejmowania decyzji zakupowych za pośrednictwem cyberprzestrzeni. Mówi się przecież, że tekst pisany nie jest już dla nikogo zachęcającym czynnikiem. Z drugiej jednak strony, kiedy mowa o gadżetach technologicznych, telefonach czy laptopach trudno ograniczyć się jedynie do obejrzenia grafik. Specyfikacja techniczna będzie tutaj kluczowa, a tę trudno przedstawić w innej formie niż tekstowa. Jak to zatem jest z tymi zdjęciami reklamowymi w 360 stopniach?
Obrotowa fotografia reklamowa – skąd bierze się jej popularność?
360-stopniowe zdjęcia reklamowe produktów pozwalają na uzyskanie bardziej realistycznego obrazu, co zwiększa nie tylko zaufanie konsumentów do marki, ale i prawdopodobieństwo zakupu. Możliwość zapoznania się z towarem od każdej strony jest znacznie wygodniejsze i przyjemniejsze niż oglądanie kilku grafik przedstawiających przedmiot z frontu, tyłu oraz z dwóch stron. Tym sposobem konsument nie musi zgadzać się na punkt widzenia sprzedawcy, przygląda się interesującemu go produktowi zgodnie ze swoimi oczekiwaniami, co ma niemałe znaczenie również pod kątem poczucia swobody użytkownika.
Chociaż obrotowa fotografia reklamowa z każdym rokiem upowszechnia się coraz bardziej, to jednak jeszcze nie można powiedzieć, że są one nowym standardem. Wiele firm wciąż korzysta z tradycyjnych grafik i nie zdecydowało się na wykorzystanie tej technologii. Można też powiedzieć, że jest to trend, który zyskuje na popularności zwłaszcza w branży e-commerce, ale jeszcze nie we wszystkich branżach. W przyszłości, jeśli technologia ta będzie się rozwijać i stanie się bardziej dostępna, to z pewnością stanie się ona standardem.
Jak działają zdjęcia reklamowe w 360 stopniach?
Wbrew temu, co można byłoby przypuszczać, nie mamy tutaj do czynienia ani materiałami filmowymi czy tzw. GIF-ami. Fotografia reklamowa w pełnym obrocie jest tak naprawdę sprytnie zakamuflowanym pokazem slajdów. Zdjęcia wykonywane są z tego samego kąta i perspektywy, ale dotyczą ujęć produkt z różnych stron. Tym sposobem otrzymujemy wiele grafik przedstawiających tę samą perspektywę, zmienia się jedynie usytuowanie fotografowanego obiektu. Dzięki temu połączone fotografie tworzą iluzję obrotu. Technicznie rzecz ujmując, bliżej jest tej technologii więc do filmów poklatkowych niż do materiałów wideo.
Jeśli jesteśmy zainteresowani taką perspektywą na potrzeby własnego sklepu, warto zainteresować się działalnością firmy fp360.pl. Przedsiębiorstwo to funkcjonuje w branży fotograficznej od wielu lat i dało się poznać klientom jako rzetelne oraz stawiające na wysoką jakość. Dostęp do profesjonalnych narzędzi oraz wieloletniej praktyk pozwala pracownikom fp360 realizować nawet najbardziej niestandardowe zlecenia w oparciu o najwyższe standardy.