Czy w Mławie zapłacimy więcej za parkowanie w płatnej strefie? Nowe przepisy dają radnym możliwość podwyżek. Kierowcy w Mławie muszą przygotować się na potencjalne zmiany w opłatach za parkowanie. Nowe przepisy przegłosowane przez Sejm dają radnym możliwość wprowadzenia śródmiejskiej strefy płatnego parkowania, co może skutkować opłatami przez cały tydzień, a nawet podwyżką stawki za pierwszą godzinę postoju do blisko 21 zł. Decyzja w tej sprawie leży teraz po stronie lokalnych władz.
Czy w Mławie zapłacimy więcej za parkowanie? To decyzja rady
Teraz wystarczy, że rada miasta zmieni nazwę strefy parkowania na śródmiejską strefę parkowania i będziemy płacić przez cały tydzień, a nie jak obecnie od poniedziałku do piątku. Mało tego jeśli miejscy radni uznają za stosowne, pierwsza godzina postoju w śródmieściu Mławy może kosztować nawet 21 zł.
Nowe przepisy przegłosowane przez Sejm oznaczają znaczące zmiany dla kierowców w całej Polsce. Umożliwiają one gminom i miastom wprowadzenie śródmiejskich stref płatnego parkowania bez względu na liczbę mieszkańców, co do tej pory było ograniczone do miast powyżej 100 tysięcy.
Najważniejszą konsekwencją tej zmiany jest zniesienie zwolnienia z opłat za parkowanie w weekendy w centrach miast. Dodatkowo samorządy uzyskają możliwość trzykrotnego podniesienia stawek w tych strefach.
Maksymalna opłata za pierwszą godzinę parkowania w śródmiejskiej strefie może wzrosnąć do niemal 21 zł.
Ustawa o drogach publicznych określa górne limity opłat za parkowanie, uzależniając je od minimalnego wynagrodzenia. Za pierwszą godzinę postoju w standardowej strefie płatnego parkowania zapłacimy maksymalnie 0,15% minimalnej pensji.
Dla porównania, w śródmiejskiej strefie płatnego parkowania ten limit jest znacznie wyższy i sięga 0,45% minimalnego wynagrodzenia, co przekłada się na trzykrotnie wyższe potencjalne koszty – nawet do 21 zł za pierwszą godzinę.
Chociaż argumentem za zmianą były potrzeby miejscowości turystycznych, w praktyce dotknie ona kierowców w całym kraju, którzy muszą przygotować się na wyższe koszty parkowania w centrach miast również w soboty i niedziele. Decyzja w tej sprawie leży rękach miejskich radnych.
Płatne parkowanie nie jest potrzebne aby nabijać kasę miasta dodatkowymi dochodami. Chodzi o zapewnienie płynności ruchu w centrum miasta. Interesant ma przyjechać, zaparkować, załatwić sprawę czy zakupy i odjechać, zwalniając miejsce następnemu kierowcy. Bez płatnego parkowania centrum byłoby zastawione samochodami mieszańców tej okolicy czy autami pracowników LG, którzy dojeżdżali kiedyś do rynku, parkowali na cały dzień, przesiadali się do bezpłatnych autobusów i jechali nimi na Wólkę , oszczędząjąc kilkanaście kilometrów i trochę złotówek. W centrum misat wszędzie jest płatne parkowanie. Inna sprawa to cena tej usługi.
Brawo rząd PO PSL, Trzecia. tylko potrafić dawać podwyżki. ale rząd
Każdy sposób i każda kwotą będzie dobra aby zniechęcić do wożenia 4 liter zamiast poruszania się na własnych nogach. Tybecie razem z dziećmi na potęgę bo nie ruszacie się. Żyjąc takim trybem nie doczekacie emerytury.
Ulice, parkingi i chodniki zostały wybudowane z naszych podatków i teraz mamy płacić żeby tam parkować?????
Sejm pracuje tylko nad tym gdzie przyłożyć opłatę aby oschabić podatnika. Tylko pogratulować wyboru zła, niemieckiego dyżurnego.
Czekaj, czekaj, a wcześniej to jakoś pracowali, żeby obniżać podatki? Jakoś w życiu nie widziałem, żeby polityk robił coś dla ludzi, bo to co mówi, a co robi, to dwie sprzeczne rzeczy. A partia to tylko nazwa i przeskakują ze stołka na stołek i kasę biorą, a naiwniacy się przekrzykują, że tamten to lepszy, a tamten gorszy, a to jedno g jest
WYMODEROWANO Straszenie Niemcem to można WYMODEROWANO. Na zwykłych ludzi to nie działa.
21 zł za godzinę parkowania to jest jakiś żart…
Tyle to się nie płaci nawet w Zakopanem czy nad morze.
Wszyscy urzędnicy czy ludzie, którzy tworzą te przepisy są po prostu mocno oderwani od rzeczywistości. Żeby nawet opłatę od parkowania uzależniać od kwoty minimalnego wynagrodzenia?
Może w tym roku już będziesz tam tak płacił.
Redakcja podała maksymalna kwotę jaką może być, a nie to co ma być w Mławie.
Mam nadzieje że strefa płatnego parkowania obejmie też przy ratuszu koło św. Wojciecha i wokół ratusza aby urzędnicy poczuli podwyżkę ceny parkowania ale ta podwyżka wypchnie kierowców na boczne uliczki gdzie miejsce do parkowania będzie za cenę złota.
Proponuję by rada Miasta z burmistrzem na czele wprowadziła opłatę za korzystanie z dróg i chodników w Mławie. Skoro za wybudowane za nasze podatki parkingi pobierane są opłaty, to powinny być też pobierane także za drogi i chodniki. W pierwszej kolejności opłaty powinny dotyczyć terenu wokół ratusza – w końcu radni powinni świecic przykładem. Były radny pan P. już zabłysnął.
Może ktoś napisać ile procent z tej opłaty idzie na konto miasta, a ile do prywatnej firmy obsługującej parkometry ??? (bez podatku jak pamiętam, bo ustawowo te opłaty są zwolnione).
Od pewnego czasu na konto miasta wpływa 100%. Śledź dokładniej co się dzieje a bedziesz wiedział dlaczego.