Jest zezwolenie na roboty drogowe na odcinku S7 Napierki – Mława (ZRID). Zostało wydane 6 marca. Teraz prace na tym ostatnim odcinku budowy nowej nitki S7 mogą ruszać bez przeszkód.
Z podpisanego kontraktu wynika, że budowa całego 72-kilometrowego odcinka Napierki-Płońsk kosztować będzie ponad miliard złotych.
Przypomnijmy. Budowa drogi ekspresowej S7 Olsztynek – Płońsk na odcinku Napierki – Płońsk podzielona jest na 4 odcinki.
Budowa S7 Napierki – Mława obejmie odcinek drogi ekspresowej o długości ok. 14 km. To ostatni z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie północnego Mazowsza, na które zostały już podpisane umowy na realizację. Po rozpoczęciu prac budowlanych na odcinku Napierki – Mława roboty obejmą całość ponad 70-kilometrowego odcinka między granicą województwa warmińsko-mazurskiego a Płońskiem.
Zgodnie z kontraktem powstanie droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi. Zostanie wykonany remont wybranych dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 14 obiektów inżynierskich oraz dwa węzły: Mława Północ i Mława Wschód. Wzdłuż trasy planowane są Miejsca Obsługi Podróżnych w następujących lokalizacjach:
- MOP Pepłowo I, strona prawa,
- MOP Pepłowo II, strona lewa.
Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).
Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które realizuje zadanie za kwotę 294,7 mln zł. Umowa na realizację w systemie „Projektuj i buduj” została zawarta 20 grudnia 2017 r. Planowany termin zakończenia kontraktu to II kwartał 2021 r.
Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Kalendarium
31 sierpnia 2011 r. – uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych
23 września 2015 r. – ogłoszenie przetargu w systemie „Projektuj i buduj”
20 grudnia 2017 r. – podpisanie umowy z wykonawcą
6 marca 2020 r. – uzyskanie decyzji ZRID
Trochę to słabo, bo 14-km odcinek S7: Napierki-Mława powinien być budowany jako pierwszy, a nie jako ostatni. Gdyż wtedy byłaby to naturalna kontynuacja jazdy ekspresowej od strony Gdańska w kierunku W-wy (203 km +14 km=217km). Chyba, że wszystkie 4 nowe odcinki S7 od Napierek do Płońska zostaną razem oddane -w co nie wierzę.
Nie ma szans
Hehe, czy ktoś wierzy w dotrzymanie terminu? 1,5 roku na zbudowanie ekspresówki?