Jeden blankiet w cenie 38 zł uprawnia do przejazdów w ciągu 24 godzin pociągami ośmiu spółek z całej Polski. Nie trzeba martwić się o kolejny bilet w razie przesiadki.
Zwiedzaj kraj za 38 zł
Bilet można kupić niemal we wszystkich kanałach dystrybucji biletów, m.in. przez internet, czy SkyCash, a potem wsiąść do dowolnego pociągu samorządowych przewoźników. Pierwszy tydzień maja, pozwalający na dłuższy wyjazd na wypoczynek czy zwiedzanie, jest okazją do skorzystania z tej oferty. Wspólny Bilet Samorządowy ważny jest 24 godziny od określonej na nim daty i godziny zakupu lub godziny wskazanej przez nabywcę. Cena biletu wynosi 38,00 zł (nie stosuje się żadnych ulg i opustów). Oferta nie łączy się z innymi ofertami i nie mają zastosowania ulgi ustawowe.
Oferta przewoźników samorządowych
Wspólny Bilet Samorządowy funkcjonuje od 1 sierpnia 2017 r. i został wprowadzony przez przewoźników kolejowych zrzeszonych w Związku Samorządowych Pracodawców Kolejowych. Jest to bilet imienny uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów w pociągach:
- Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o.,
- „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o.,
- Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej sp. z o.o.,
- Kolei Śląskich sp. z o.o.,
- Kolei Małopolskich sp. z o.o.,
- Kolei Wielkopolskich sp. z o.o.,
- Kolei Dolnośląskich S.A.,
- Arriva RP Sp. z o.o.
Z oferty wyłączone są wybrane pociągi uruchamiane przez niektórych przewoźników na zasadach komercyjnych lub służące do obsługi połączeń specjalnych.
Jak często korzystamy z kolei?
Jak donosi raport Urzędu Transportu Kolejowego, statystyczny Polak wsiada do pociągu średnio 8 razy w ciągu roku. Mazowszanie robią to ponad dwa razy częściej niż wskazywałaby średnia krajowa. Mieszkaniec naszego województwa korzysta z przejazdu pociągami statystycznie 19,1 razy w roku. Plasuje nas to na drugim miejscu wśród polskich regionów. Liderem frekwencyjnym okazało się pomorskie (24 przejazdy na mieszkańca). Kolejne województwa pozostają daleko w tyle – na trzecim miejscu jest dolnośląskie z wynikiem 8,6 przejazdu na osobę (wyniki raportu opublikowała Rzeczpospolita, 26.04.2018 r.).