Wczoraj informowaliśmy o otwarciu nowej siódemki. Niektóre odcinki zostały udostępnione nie w pełni. Chodzi m.in. o odcinek między Napierkami a Mławą, gdzie ruch będzie odbywał się częściowo po jednej i częściowo po dwóch jezdniach. Otwarcie nowej siódemki to także tymczasowa organizacja ruchu tam, gdzie trwa budowa. Na co zwrócić uwagę? Na odcinkach dwujezdniowych obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h oraz 60 km/h na jednojezdniowych.
[AKTUALIZACJA]
Pierwsza jazda nowym odcinkiem S7. Okolice Glinojecka
Można obejrzeć nasze relacje na Facebooku.
– W ciągu dwóch dni udostępnimy do ruchu ok. 50 km dwujezdniowego ciągu głównego drogi ekspresowej S7 na odcinku Napierki – Płońsk. Od 22 grudnia kierowcy podróżują już dwujezdniową S7 od węzła Strzegowo Północ do okolic miejscowości Pawłowo przed Płońskiem. 23 grudnia ominą Mławę i nowym przebiegiem S7 dojadą do węzła Strzegowo Północ. Ruch po udostępnionych odcinkach odbywać się będzie według tymczasowej organizacji. Zakończenie wszystkich prac nastąpi przed wakacjami w przyszłym roku – informuje Karol Głębocki z GDDKiA.
50 km dwujezdniowej drogi ekspresowej
Od 22 grudnia kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od węzła Strzegowo Północ do okolic miejscowości Pawłowo. Jadąc dalej na południe, od Pawłowa do Cieciórek, na odcinku o długości ok. 7 km korzystają z dróg zbiorczych. W tym też miejscu, przy dużym natężeniu ruchu, należy się spodziewać potencjalnych utrudnień spowodowanych ograniczoną przepustowością drogi zbiorczej. Dalej do Płońska dojeżdżamy nową jezdnią drogi ekspresowej.
Wraz z przełożeniem ruchu na dwa kolejne odcinki ułatwiona będzie podróż z Trójmiasta do Warszawy.
– Między Napierkami a Mławą ruch będzie odbywał się częściowo po jednej i częściowo po dwóch jezdniach. Dalej do Strzegowa dojedziemy dwujezdniową drogą ekspresową. W rezultacie kierowcy będą mieć do dyspozycji około 50 km nowej drogi w układzie dwujezdniowym, 14 km z ruchem po jednej jezdni oraz wspomniane ok. 7 km drogami zbiorczymi – dodaje Karol Głębocki.
Tymczasowa organizacja ruchu
Udostępnienie odcinków S7 do ruchu nie oznacza zakończenia prac. Terminy zakończenia prac i oddania drogi do użytku w pełnym zakresie przewidziane są na II kwartał 2022 roku. Ruch po udostępnionych obecnie odcinkach odbywać się będzie według tymczasowej organizacji. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h na odcinkach dwujezdniowych oraz 60 km/h na jedno jezdniowych. Apelujemy do kierowców o stosowanie się do obowiązującej organizacji ruchu.
– Uwzględniając oddawane fragmenty S7, od początku roku udostępniliśmy kierowcom 32 odcinki nowych dróg krajowych o łącznej długości ponad 350 km dróg – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
– Droga ekspresowa S7 zarówno na północ jak i na południe od Warszawy to kluczowe połączenia drogowe chętnie wykorzystywane przez kierowców nie tylko podczas wakacyjnych podróży – dodał Szef GDDKiA.
Zakres inwestycji
Inwestycję obejmującą budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki – Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców było, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla całego zadania.
Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki – Mława wiosną 2020 roku. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstaje m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz 10 węzłów – Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. W celu obsługi podróżnych powstają cztery miejsca obsługi podróżnych (MOP): Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś).
Koszty inwestycji i dofinansowanie z Unii Europejskiej
Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Wykonawcą trzech odcinków jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które buduje odcinek Strzegowo – Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, odcinek Pieńki – Płońsk za 311,7 mln zł, a odcinek Napierki – Mława za kwotę 294,7 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława – Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau z ceną 446,1 mln zł.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi 1 043 836 933,77 zł.
Wszyscy się cieszą ale dlaczego ta jezdnia jest taka nierówna? I dlaczego taki bałagan w oznakowaniu. Przy wieży jest totalna porażka. Znaki chyba ustawiał ktoś kto nigdy nie jeździ.
Za PiS rzeczywiście droga będzie dokończona. Jednak wszystkie plany były wykonane za PO. Miało być więcej MOP niż w obecnej wersji. Tą nową wersje z ograniczoną ilością MOP zaproponował i zatwierdził rząd PiS. Ciekawe co myślą rolnicy na których w większości V i VI miały te obiekty powstać ?
Taaaa, kolejny fan z klapką w mózgu o nazwie: „Oglądam volne media- TVN (rozszerzone dwa palce)”, wg którego wszystkie drogi zbudowało PO, a PIS tylko dokończył każdą, po kilkaset metrów.
Dobrze ze PIS drogi buduje w Polsce dali budować drogi Nowakowi na Ukrainie to będzie siedzieć ostatnio Tusk o nim nie wspomina
Czy Nowak jest winny osądzi Sąd , a nie TY!!! . Za rządów PO wybudowano i oddano kierowcom więcej dróg niż to zrobił PiS przez 6 lat. Zmień stację telewizyjną, albo posłuchaj wiadomości w Polsat, bo pewnie TVN nie włączysz.
„bo pewnie TVN nie włączysz” hahaha
Tak, bo TVN to jakiś wyznacznik rzetelności… Brak mi słów
Budowa tego typu dróg to wymog unijny, rząd ma to tylko nadzorować, daleko po za Mławe chyba nie jeździsz skoro ekspresówkę w kraju dopiero dostrzegłeś.
Jak z ul. Płockiej dostać się na nową siódemkę?
Piechtką, rowerem lub samochodem.
Jesli jedziesz w stronę Warszawy to musisz cisnąć na najbliższy węzeł czyli Żurominek.
Jak w strone Gdańska to wezeł Mława Wschód czyli przy wieży.
To fatalnie.
Jadąc stara7 do któregoś z węzłów, w zależności dokąd chcesz jechać.