piątek, 22 listopada 2024
naszamlawa.plWażnePociągi dalekobieżne na Mława Miasto: Decyzja PKP Intercity
- REKLAMA -
  • Kamienica w centrum Działdowa, ul. Katarzyny
    Kamienica w centrum Działdowa, ul. Katarzyny
    Cena: 320 000 zł  / Miejscowość: Działdowo  / Kategoria:
  • Wyremontowane 3-pokojowe mieszkanie, 55 m2
    Wyremontowane 3-pokojowe mieszkanie, 55 m2
    Cena: 258 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • Dom jednorodzinny w Mławie
    Dom jednorodzinny w Mławie
    Cena: 520 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • Zakład produkcji stolarskiej na działce 2,2775 ha
    Zakład produkcji stolarskiej na działce 2,2775 ha
    Cena: 2 650 000 zł  / Miejscowość: Narzym  / Kategoria:
  • Działka budowlana w części zalesiona - Wola Kolonia
    Działka budowlana w części zalesiona - Wola Kolonia
    Cena: 280 000 zł  / Miejscowość: Stupsk  / Kategoria:
  • M-3 na OKM *Na start *Inwestycja pod wynajem*
    M-3 na OKM *Na start *Inwestycja pod wynajem*
    Cena: 239 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • Parterowy dom o pow. 90 m2, okolice Mławy
    Parterowy dom o pow. 90 m2, okolice Mławy
    Cena: 286 000 zł  / Miejscowość: Kuklin  / Kategoria:
  • Mieszkanie 55m2 I 3 pokoje I 2 piętro I ul. Tuwima
    Mieszkanie 55m2 I 3 pokoje I 2 piętro I ul. Tuwima
    Cena: 325 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • Kamienica w centru Działdowa
    Kamienica w centru Działdowa
    Cena: 980 000 zł do negocjacji  / Miejscowość: Działdowo  /…
  • Nowy dom jednorodzinny w doskonałej lokalizacji
    Nowy dom jednorodzinny w doskonałej lokalizacji
    Cena: 395 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:
  • Gospodarstwo rolne 3,0272 ha - Ferma drobiu
    Gospodarstwo rolne 3,0272 ha - Ferma drobiu
    Cena: 3 800 000 zł  / Miejscowość: Żuromin  / Kategoria:

Pociągi dalekobieżne na Mława Miasto: Decyzja PKP Intercity

-

Pociągi dalekobieżne jednak zatrzymają się na przystanku Mława Miasto. Decyzja PKP Intercity ma swoich zwolenników i przeciwników. Sprawa poruszana była nawet w polskim Sejmie. 

- R E K L A M A -

Pociągi dalekobieżne na Mława Miasto: Decyzja PKP Intercity

Władze spółki PKP Intercity zdecydowały o czasowym przeniesieniu zatrzymywania pociągów dalekobieżnych z dworca PKP Mława (Wólka) na zmodernizowany przystanek Mława Miasto. Decyzja ta ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników, a sprawa była omawiana nawet w polskim Sejmie.

Powody decyzji

Decyzja zapadła po analizie szacowanej liczby mieszkańców na danym terenie oraz czasu ich dojścia do peronów. Lokalizacja Mława Miasto została dostosowana do faktycznej sieci osadniczej i kierunków dalszej rozbudowy miasta. Przystanek Mława Miasto charakteryzuje się większą liczbą mieszkańców oraz gęstością zaludnienia.

Opinie mieszkańców

Mieszkańcy Wólki są przeciwni rozwiązaniu, argumentując, że będzie to miało wpływ na marginalizację dzielnicy Mławy. Podkreślają również, że dworzec Mława (Wólka) jest lepiej przystosowany do obsługi podróżnych.

Monitorowanie skutków

Ministerstwo wraz z operatorem zamierzają monitorować frekwencję i ewentualne negatywne skutki wprowadzonego rozwiązania, aby podczas prac nad rozkładem jazdy edycji 2025/26 podjąć decyzję o jego kontynuacji.

Problemy z peronami

Jednym z głównych argumentów zwolenników decyzji o przeniesieniu miejsca zatrzymania pociągów dalekobieżnych jest fakt, że perony na stacji Mława (Wólka) są za krótkie, co stwarza niebezpieczeństwo dla wysiadających z pociągów. Internauta zauważył, że komunikaty o konieczności przejścia do wagonów w kierunku lokomotywy nie są zrozumiałe dla wszystkich podróżnych, w tym obcokrajowców.

– Perony na stacji Mława (Wólka) są za krótkie, pociągi dalekobieżne nie mieszczą się w peronach i stwarza niebezpieczeństwo dla wysiadających z pociągów spółki PKP Intercity. Komunikaty wygłaszane w pociągu o tym, aby podróżni przeszli do wagonów w kierunku lokomotywy, aby wysiąść na peron, a nie na torowisko nie są zrozumiałe dla wszystkich. Koleją do Mławy podróżują też obcokrajowcy, którzy nie znają języka polskiego. Dalsze zatrzymywanie pociągów dalekobieżnych na Wólce nie byłoby możliwe, gdyż stwarza ryzyko urazu lub kalectwa. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego mógłby wydać polecenie likwidacji zatrzymywań tzw. długich pociągów — dalekobieżnych na Wólce a tym samym w Mławie. Ratunkiem w takiej sytuacji jest przeniesienie zatrzymań pociągów przy peronach przystanku Mława Miasto, gdzie perony są o 100 metrów dłuższe niż na stacji Mława (Wólka) – podzielił się spostrzeżeniami internauta.

W Sejmie o pociągach na Mława Miasto

Sprawa przystanku Mława Miasto była omawiana nawet w polskim Sejmie. W odpowiedzi na interpelację nr 4698, Ministerstwo wyjaśniło, że przystanek został zmodernizowany w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025” w celu poprawy dostępności transportu kolejowego dla lokalnej społeczności.

Link zawierający odpowiedź na interpelację numer 4698 https://sejm.gov.pl/INT10.nsf/klucz/ATTD9UJ5U/%24FILE/i04698-o1.pdf

„w odpowiedzi na interpelację nr 4698 oraz wystąpienie poselskie z dnia 02.09.2024 r.
Posłanki na Sejm RP, Pani Marii Joanny Koźlakiewicz, w sprawie przeniesienia miejsca
zatrzymywania się pociągów dalekobieżnych w Mławie, przedstawiam poniżej stanowisko.

Wyjaśniam, że przystanek Mława Miasto został zmodernizowany w ramach „Rządowego
programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”, przede wszystkim w celu poprawy dostępności transportu kolejowego dla lokalnej społeczności.

Decyzja o modernizacji ww. przystanku została oparta o wstępną analizę zasadności
budowy z wykorzystaniem narzędzia GIS (system informacji geograficznej), które oblicza szacowaną liczbę mieszkańców w zasięgu dostępu do przystanku, biorąc pod uwagę faktycznie pokonywane drogi dojścia, na podstawie podkładu mapowego z Open Street Map oraz danych o obwodach spisowych Głównego Urzędu Statystycznego.
Na podstawie przeprowadzonej analizy stwierdzono, że przystanek Mława Miasto
charakteryzuje się większą liczbą mieszkańców oraz gęstością zaludnienia (w obrębie
dojścia pieszego) niż stacja Mława, a jego lokalizacja została dostosowana do faktycznej sieci osadniczej i kierunków dalszej rozbudowy tego miasta. W związku z powyższym została podjęta decyzja o pilotażowym przeniesieniu zatrzymania pociągów
dalekobieżnych począwszy od rozkładu jazdy 2024/2025 ze stacji Mława na przystanek
Mława Miasto.
W trakcie trwania rzeczonej zmiany Ministerstwo wraz z operatorem będą monitorować
frekwencję jak i ewentualne negatywne skutki wprowadzonego rozwiązania tak, aby
podczas prac nad rozkładem jazdy edycji 2025/26 podjąć decyzję odnośnie do jego
kontynuacji.”

Czytamy w dokumencie podpisanym z upoważnienia Ministra Infrastruktury przez Piotra Malepszaka, Podsekretarza Stanu.

Wcześniej w tej samej sprawie udzielono odpowiedzi innej posłance (interpelacja nr 807) https://www.sejm.gov.pl/sejm10.nsf/interpelacja.xsp?typ=INT&nr=807

„[…] w odpowiedzi na interpelację nr 807 Poseł na Sejm RP, Pani Pauliny Matysiak, w sprawie zatrzymywania pociągów „PKP Intercity” S.A. na stacji Mława Miasto, przedstawiam poniższe stanowisko.Pragnę poinformować, że modernizacja przystanku Mława Miasto została zrealizowana w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”, przede wszystkim w celu poprawy dostępności transportu kolejowego dla lokalnej społeczności.

Niemniej jednak Ministerstwo poddało analizie sugestię Pani Poseł, przestawioną w niniejszej interpelacji. W wyniku przeprowadzonej analizy została podjęta decyzja o pilotażowym przeniesieniu zatrzymania pociągów dalekobieżnych „PKP Intercity” S.A.
ze stacji Mława na zmodernizowany przystanek Mława Miasto począwszy do rozkładu
jazdy 2024/2025.

W trakcie trwania rzeczonej zmiany Ministerstwo wraz z operatorem będą monitorować
frekwencję jak i ewentualne negatywne skutki wprowadzonego rozwiązania tak, aby
podczas prac nad rozkładem jazdy edycji 2025/26 podjąć decyzję odnośnie jego
kontynuacji.”

Odpowiedział z upoważnienia Ministra Infrastruktury Piotr Malepszak, Podsekretarz Stanu.

Kto ma rację? Prawdopodobnie zweryfikuje  to życie i twarde dane statystyczne. Jakie jest wasze zdanie? Czy pociągi dalekobieżne powinny się zatrzymywać na Mława Miasto? 

- R E K L A M A -
Subskrybuj
Powiadom o
guest
Na podany adres email otrzymasz powiadomienie po akceptacji komentarza przez moderatora.

Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Nasza Mława" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy.

UŻYTKOWNIK PONOSI WYŁĄCZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TREŚCI ZAMIESZCZANE PRZEZ SIEBIE W PORTALU NASZA MŁAWA, W SZCZEGÓLNOŚCI JEST ODPOWIEDZIALNY ZA EWENTUALNE NARUSZENIE PRAW LUB DÓBR OSÓB TRZECICH ORAZ SZKODY Z TEGO TYTUŁU.
104 komentarzy
Najnowsze
Najstarsze Oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie
Anna
Anna
30 dni temu

Bardzo bardzo zła decyzja.

Na tym PERONIE nie ma DWORCA

W ciagu trzech ostatnich dni, trzy odbytam podróże pociągami, i za każdym razem – opoźnienia pociągów. Jedno ponad 40 minut.

Wyobraźmy sobie, że mam np.dwie walizy, dziecko, stabilizator kolana…what ever…
Że pogoda nie jest tak ładna jak teraz. Że jest upał ( w tym roku dały nam w kość ), albo że leje deszcz, jest zimno.
I co?
Tkwię na tym peronie…albo na szybko biegnę na druga stronę torów…bo np.dziecko chce siku.

Auto, cudem zaparkowałam na przepełnionym parkingu.

Odległość, aby z walizkami w miarę wygodnie dostać się na dworzec – jest tu komfortowa jedynie dla mieszkańców osiedla (OKM). A i tak, od parkingu, do schodów, na peron – potrzeba dobrych 10 minut dojścia, aby nie biec jak sprinter.

Podróżni zapamiętają Stację Mława jako koszmarny peron, przy przeciętnym centrum, na peryferiach…

Obok stacji Mława ( Wólka ) jest za to wygodna, ciepła poczekalnia, toalety, parkuje tam co dzień ponad setka aut. Wbijcie je teraz na parking przy Centrum Handlowym!

Dopiero zaczną się kłopoty…Łącznie ze złośliwym niszczeniam aut, które dłużej stoją. A przecież na peryferyjnej Wolce – od lat, bezpiecznie można zostawić auto, nawet na 48 h, gdy jedzie się pociągiem.

PROTESTUJMY

Maciek
Maciek
1 miesiąc temu

Niezbyt często jeżdżę z Mławy, ale rozumiem, że i kasę na przystanku Mława Miasto otworzą jednocześnie, gdy pociągi IC zaczną się tu zatrzymywać?

Monika K.
Monika K.
1 miesiąc temu

Świetna decyzja! Zobaczycie jak Mława zyska na rozwoju dzięki temu, tuż przy stacji Miasto jest ogromne centrum handlowe, które ściągnie podróznych i zostawią oni u nas swoje pieniadze a dzieki temu inwestorzy zaczną bardziej inwestować w mieście bo zobacza tłumy ludzi ściągające do miasta a to jest atrakcyjne. Obecnie przyjezdni byli zniecheceni miastem z uwagi na to co widzieli, a teraz miasto zachwayca juz od wyjscia z pociągu. nową stacją połączoną z galerią czyli tak jak jest w wielkich miastach np. Kraków czy Warszawa.

XAWERY
XAWERY
Odpowiedź do  Monika K.
1 miesiąc temu

To co piszesz to widać że nie byłaś w innych większych miastach i nie widziałaś takiego dworca połączonego z galerią jak w Mławie — ta decyzja to jest okropny błąd dworzec z prawdziwego zdarzenia jest na Wólce — bo Wólka to także Mława — DZIWIE SIE FIRMIE PRZEWOZY –[WYMODEROWANO] !!!– że jeszcze nie skorzystał z tej okazji aby uruchomić kursy — do przyjazdu pociągów dalekobieżnych —

Erni
Erni
Odpowiedź do  XAWERY
18 godzin temu

Jaki – z prawdziwego zdarzenia? Jeżdżę często do Gdańska o 3.38 i poczekalnia na Wólce zamknięta, żywej duszy, stoję zmarzniętana peronie i czekam w strachu, że może jakiś typ się przypałęta…

Anonim
Anonim
Odpowiedź do  Monika K.
1 miesiąc temu

„Ogromne centrum handlowe” – ha ha ha
Czy pani była gdzieś poza Mławą, czy dla Pani Mława to wielkie europejsie miasto.
Proszę Pani, Pani komentarz to takie wy….tane frazesy.

Lola
Lola
Odpowiedź do  Monika K.
30 dni temu

Ale bzdura…Centrum Handlowe jest przeciętne..imraczej odstręcza niż zachęca…
proszę sobie wyobrazić te dziesiątki aut zaparkowane na dłuższy czas w okolicy „nowej” stacji…i złość klientów Centrum Handlowego nie maogacyxh znaleść miejsca do zaparkowania…

za to przy obecnej stacji – jest uroczy park z Tężnią, bliski dojazd do pracy do LG.

Jaki przejezdny „zacheca” się do miasta widokiem średniej jakości centrum handlowego z nędznym towarem, jakich masa w całej Polsce…

XYZ
XYZ
Odpowiedź do  Monika K.
30 dni temu

Ha ha ha na pewno tymi pospiesznymi przyjadą z Warszawy, Gdańska czy Krakowa na zakupy do parku handlowego gdzie diabeł mówi dobranoc. Ludzie z Ciechanowa czy Działdowa mają takie cuda u siebie i jeśli ktoś chce jechać na zakupy to do dużego miasta. Tam po wyjściu z pociągu prosto wchodzi do galerii ale z prawdziwego zdarzenia, ale co tłumaczyć zaścankowcom, którzy nigdzie nie byli i nic nie widzieli poza Mlawą.

Anna Mlawianna
Anna Mlawianna
1 miesiąc temu

No nareszcie!!!

Lucyna
Lucyna
1 miesiąc temu

Argument o liczbie mieszkańców przy MM i bliskości jest bałamutny, pociąg to nie jest środek transportu, który ma pod drzwi domu podjeżdżać. Po za tym Wólka jest z z resztą miasta lepiej skomunikowana niż OKM a ci mieszkańcy, którzy do MM mają blisko są w zdecydowanej mniejszości niż ci co mają daleko, dlatego priorytetem powiem być argument dobrego skomunikowania całego miasta z Wólką a nie bliskość kilku bloków do MM.

Oli
Oli
Odpowiedź do  Lucyna
1 miesiąc temu

Ty masz lepsze metody obliczania ilości potencjału pasażerskiego niż metody naukowe. Wobec tego zaprezentuj je. Może masz szklaną kulę.
Jak tylko pociągi IC zaczną się zatrzymywać na MM to skomunikowanie poprawi się. Ciągle nieustanne brednie kolejarzy z Wólki. Nie mają żadnego sensownego argumentu poza bliskością poczekalni względem peronów a zawzięcie i uparcie dążą do zablokowania zmian aby utrudnić życie większości Mławian. Pozegnajcie się na zawsze z pociągami IC.

XAWERY
XAWERY
Odpowiedź do  Oli
1 miesiąc temu

Czyżbyś był aż tak naiwny!!– widać nigdy nie korzystałeś z dworca na WÓLCE –gdzie jest odpowiednia infrastruktura — to nie są brednie kolejarzy –bo na MŁAWA MIASTO — NIE MA ŻADNEJ INFRASTRUKTURY TAK JAK NA WÓLCE chyba że na MM zainstalują kolejkę linową która będzie dowozić pasażerów na perony, które są nie przygotowane aby pasażerowie mogli poczekać na przyjazd pociągu !!–A tak w ogole kto wymyślił tak głupie rozwiązanie z tym dworcem MM– znam odpowiedz to były BURMISTRZ –KTÓRY TERAZ PLANUJE JAK DOPROWADZIĆ KOLEJ DO ŻUROMINA !!

Erni
Erni
Odpowiedź do  XAWERY
18 godzin temu

Infrastruktura? Dla kogo, bo w No y wszystko zamknięte, żywej duszy…

Do Lucyny
Do Lucyny
Odpowiedź do  Lucyna
1 miesiąc temu

Serio Wólka jest tak gęsto zaludniona?

Andrzej
Andrzej
1 miesiąc temu

1. Na stacji Mława Miasto brak trzeciego toru, aby szybkie pociągi mogły wyprzedzać te wolniejsze. Nie wiem, jak PKP to rozwiąże np. wyprzedzanie pociągów KM przez Pendolino.
2. Parking przy galerii Stacja Mława jest dalej od peronów niż na stacji Mława – Wólka. Dla podróżnych z bagażem będzie to duża niedogodność. Wolne miejsca są zazwyczaj na odległej części parkingu.
3. Jeśli rzeczywiście przeniesienie zatrzymywania pociągów się odbędzie, to czy jest planowane uruchomienie jakiejś komunikacji miedzy Mława Miasto a Mława Wólka i w ogólne dzielnicą Wólka ( np. wahadłowy autobus )? Jeśli PKP zależy na frekwencji, to powinna być możliwość sprawnego dotarcia do nowego przystanku.

Akronim
Akronim
Odpowiedź do  Andrzej
1 miesiąc temu

Sytuacja jest doskonale znana Ministerstwu, nic to nie zmieni. PKP nie musi tego rozwiązywać bo od władz miasta nie wpłynął wniosek w tej sprawie. Może wreszcie radni zajmą się tym do czego zostali wybrani. Komunikacja miejska to nie sprawa PKP. Ludzie zacznijcie wymagać od radnych zwiększenia kursów MKM do stacji Mława Miasto. Na Wólce już dawno nie powinny zatrzymywać się pociągi pospieszne.

Mławiak od urodzenia
Mławiak od urodzenia
1 miesiąc temu

Już nie ma różnicy czy wsiadacie na Mławie Wólce ,Mławie Miasto czy w Bangladeszu

Mławiak od urodzenia
Mławiak od urodzenia
1 miesiąc temu

Fakty są takie że Mława upada .Jak jadę przez Mławę to zastanawiam się czy jestem w Polsce

Normal
Normal
Odpowiedź do  Mławiak od urodzenia
1 miesiąc temu

Przestań bredzić człowieku. Co Ci tu upada? Raczej [WYMODEROWANO] Zejdź z tej ponurej i zaczepnej retoryki.

XAWERY
XAWERY
Odpowiedź do  Normal
1 miesiąc temu

–po twoim komentarzu widać że niestety nie jesteś rodowitym Mławiakiem — a raczej przyszywanym z okolić gdzie nie było problemu kolejowego !!!

Anka
Anka
Odpowiedź do  Mławiak od urodzenia
18 godzin temu

To wyjedź z tej Polski…

Ż
Ż
1 miesiąc temu

mieszkańcom Wólki i okolicznych wiosek chyba teraz będzie lepiej dojechać do Działdowa i mieć jeszcze większy wybór pociągów niż się ślizgać po schodach i marznąć przy galerii handlowej.

Gigi
Gigi
1 miesiąc temu

Bardzo dobra decyzja, skoro wszyscy tak nagle dojeżdżają autami niech wystąpią z pytaniem o parking do władz miasta!
Ludziom z centrum już auta nie będą potrzebne.
Ciekawe czy sam radny Przybyszewski korzysta z IC? Bo osobowymi do Warszawy jeździ i takie brednie piszę że z Mława Miasto korzysta garstka ludzi.
Np. Ostatnio z pociągu na Mława Miasto o godzinie 12:15 wysiadło ponad 10 osób, a na Wólce tylko 3. Więc fakty są jakie są.

XYZ
XYZ
Odpowiedź do  Gigi
1 miesiąc temu

Na zakupy z wiosek przyjechali to dlatego. Zobacz ile osób wsiada rano od 3 jadąc do pracy i na pewno wielokrotnie więcej jest na stacji Mława niż na przystanku mlawa miasto

Paweł
Paweł
Odpowiedź do  XYZ
1 miesiąc temu

Przyjdź o 5.50 na PKP Wólka. Zobaczysz ile wsiada

Tity
Tity
Odpowiedź do  Paweł
1 miesiąc temu

Przyjdź o 5:50 po grudniowej zmianie rozkładu i zobaczysz ile będzie wsiadało nss MM.

Prezes
Prezes
Odpowiedź do  Tity
1 miesiąc temu

Więcej bo z wolki ludzie przyjdą haha ale z matematyki dobry jesteś

Xyz
Xyz
Odpowiedź do  Prezes
27 dni temu

Przesiada się do kolei mazowieckich.

Paweł
Paweł
Odpowiedź do  Gigi
1 miesiąc temu

Przyjdź na peron o normalnej godzinie, gdzie ludzie wysiadają po pracy z IC. Nie wszyscy dojeżdżają wiecznie opóźnionymi KM. Godzina 12:15 to nie godzina dużych powrotów do Miasta .

Paweł
Paweł
1 miesiąc temu

Dlaczego nikt nie poruszył możliwości oczekiwania na pociąg w ciepłej poczekalni na Mława Wólka zamiast pod zimnym wiaduktem na Mława Miasto. Czas przejścia z poczekalni Mława Wólka jest krótszy niż Mława miasto. Nie trzeba pokonywać zimą nieodśnieżonych schodów na wiadukcie. Dodatkowo na Mława miasto nie ma wyświetlaczy z odjazdem i przyjazdem pociągów. Mówi się tylko o ilości mieszkańców . Jeżeli ktoś dojeżdża do pracy to będzie dojeżdżał z każdego miejsca PKP w Mławie. Nie rozumiem monitorowania frekwencji. To jedyny dworzec. Frekwencję można monitorować jeżeli czynne są 2 dworce w danym mieście.

Wxz
Wxz
Odpowiedź do  Paweł
1 miesiąc temu

Wyświetlacze będą, są w trakcie procesu inwestycyjnego. Czas skonczyć z dominacją i arogancją ludzi z Wólki którzy są w mniejszości względem pozostałych Mławian. A schody na obu stacjach będzie odśnieżał radny który ma w tym wprawę i nie wie czym sensownym się zająć. Ciekawe dlaczego nie walczy tak o tunel pod torami kolejowymi w ul. Kościuszki.

Prezes
Prezes
Odpowiedź do  Wxz
1 miesiąc temu

Kim ty tu jesteś[WYMODEROWANO] żeby pisać tak o ludziach z wolki czy innych okolic

Rodzic
Rodzic
1 miesiąc temu

W końcu ktoś pomyślał o mieszkańcach centrum, nie każdy ma samochód. A komunikacja miejska nie zawsze pasuje. Żeby pojechać do dziecka do szpitala w Olsztynie muszę dostać się na stacje na Wólce mimo że mieszkam w Centrum.

Bbbbb
Bbbbb
Odpowiedź do  Rodzic
1 miesiąc temu

To taxi można wziąć

Gifi
Gifi
Odpowiedź do  Bbbbb
1 miesiąc temu

To teraz wy z Wólki będziecie brać taxi tak jak my do tej pory.

Madzia
Madzia
Odpowiedź do  Rodzic
12 godzin temu

Nie każdy ma samochód, bliżej dla mnie jest dojść na Wólkę niż na Mława Miasto, gdzie wiatr hula po peronie, żadnego zadaszenia. Jeśli miała nastąpić zmiana dworca to czemu dworzec na Wólce był modernizowany, wydane miliony na budowę budynku. Nie ma nawet autobusu żeby dojechać do Mława Miasto, jestem pacjentką onkologiczna ,w poniedziałek jadę do Gdańska w piątek wracam,już w tej chwili szukam rozkładu jazdy PKP żeby dowiedzieć się jak mam się dostać na dworzec, na którym nie ma ani kas, ani odpowiedniego miejsca do schronienia i jak zejść po schodach z chorymi nogami gdy winda nie działa.

zawiadowca
zawiadowca
1 miesiąc temu

Wybrano najgłupsze rozwiązanie, pociągi dalekobieżne na Mława Miasto to bezsens i dla podróżnych i dla kolei. PKP szybko powróci do starego rozwiązania gdy się przekona jak wielkie zamieszanie i opóźnienia będzie wywoływało zatrzymywanie wszystkich pociągów osobowych poza stacją na lini magistralnej.

Kolejarz
Kolejarz
Odpowiedź do  zawiadowca
1 miesiąc temu

Bzdury piszesz. Nie masz nawet elementarnego pojęcia o kolejnictwie, twój wpis/komentarz świadczy o tym dobitnie.

Mirek_KO
Mirek_KO
Odpowiedź do  Kolejarz
1 miesiąc temu

OOO, a Ty masz, znawca kolejowy poruszania się ciuchcią z klocków lego… W jakiej odległości od peronu jest chociażby parking na Mława Miasto? Jaką drogę trzeba pokonać, żeby przejść z peronu na peron? Gdzie można czekać na pociąg w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych? W której lokalizacji jest bliżej z peronu do przystanku MKM?

Podróżujaca codziennie
Podróżujaca codziennie
1 miesiąc temu

Czekam na pozew dla PKP o podjęcie decyzji wykluczającej osoby niepełnosprawne i osoby starsze. Decyzja jest dyskryminująca i przecząca zasadom dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. Nawet po zjechaniu /wjechaniu winda trzeba spory kawałek przejść od jednej windy do drugiej. I ile osób zmieści ta winda? Dramat

Niepełnosprawna
Niepełnosprawna
Odpowiedź do  Podróżujaca codziennie
1 miesiąc temu

Zachęcam do pisania pism do nich. Sama również to zrobię. Może jeśli dużo osób się odezwie to przejrzą na oczy! nie warto tego tak zostawiać. Nie po to stacja była remontowana, żeby teraz „wymieniać” ją na ten krótki peronik.

Veto
Veto
Odpowiedź do  Niepełnosprawna
1 miesiąc temu

Ja będę pisał żeby pociągi dalekobieżne zatrzymywały się na Mława Miasto. Juz pisałem ale trzeba powtórzyć. Napiszę że złamałem nogę wysiadając na Wólce bo pociąg nie zmieścił się w peronach. Napiszę też do Urzędu Transportu Kolejowego żeby natychmiast zlikwidowano zatrzymywanie pociągów na Wólce bo to grozi kalectwem. Napiszę też do Prokuratury że wydano miliony na wydłużenie peronów na Mława Miasto a nie są wykorzystywane efektywnie, zmarnowano podatników pieniądze. Napiszę też o sabotażystach z Wólki, którzy dążą do zmarnowania pieniędzy na modernizację MM. Do Premiera napiszę, że radni jak i władze miasta nie zgłaszały uwag w konsultacjach na modernizację peronów w Mł. Napiszę też że posłanka MK [WYMODEROWANE] Mlawianom. Sama ma bliżej do MM mieszka w Modlę a wskazuje Wólkę bo nie korzysta z kolei a wożona jest limuzyną na nasz koszt (ryczałt poselski). Apel do Mławian: nie dajmy się grupce cwaniaków z Wólki którzy i tak nie jeżdżą pospieszny i a jeżdżą tylko ci co nie płacą -kolejarze. Dajmy szansę na bliższy i krotszyydojazd do pracy wykształconej młodzieży bezrobotnej do Warszawy którzy nie chcą być całe życie robotnikami koreańskich fabryk. Ludzie z centrum piszcie że chcecie mieć bliżej do szybszego pociągu pospiesznego. Odeprzyjmy teb nachalny i kompromitujący Mławę atak ludzi z peryferyjnej Wólki.

Lucyna
Lucyna
Odpowiedź do  Veto
1 miesiąc temu

ty chyba z mławskiej konfederacji, że tak na około piszesz

OBI
OBI
Odpowiedź do  Lucyna
1 miesiąc temu

A ty kolejarz z Wólki jeżdżący za darmo pociągami pospieszny i.

XAWERY
XAWERY
Odpowiedź do  Lucyna
1 miesiąc temu

po ocenie twego komentarza widać że dobrze trafiłaś z tą oceną komentarza –VETO — większych bzdur już dawno nie czytałem które napisał — zastanawiam śię czy on w ogóle potrafi napisać petycję do wyższej instancji !!

Paweł
Paweł
Odpowiedź do  Podróżujaca codziennie
1 miesiąc temu

Winda jest znana z awarii. Było pełno artykułów.

Veti
Veti
Odpowiedź do  Paweł
1 miesiąc temu

Szczególnie na Wólce.

Kolejarz
Kolejarz
Odpowiedź do  Podróżujaca codziennie
1 miesiąc temu

Następna osoba pisząca bzdury. Przystanek MM i perony zostały wykonane zgodnie z TSI PRM a dopuszczone do użytkowania przez UTK. Spełniają wszystkie możliwe normy zarówno krajowe jak i europejskie.
Ile osób/kg mieści winda jest w niej napisane. Nie wszyscy na raz muszą jechać jedną windą tak jak pani zapewne lubi. To stacja na Wólce wyklucza z korzystania nie tylko niepełnosprawne ale też zdrowe z powodu dalekiej lokalizacja względem centrum miasta. Kiedy były prowadzone konsultacje w sprawie wydłużenia peronów na MM i na Wólce nikomu z Mławian nie chciało się zająć sprawa. Pierwotnie perony miały być wydłużone w obu lokalizacjach ale z powodu braku zainteresowania lokalnych organów samorządowych jak i samych mieszkańców odstąpiono od modernizacji peronów na peryferyjnej stacji. Ograniczono modernizację tylko do MM.

Krzysztof
Krzysztof
1 miesiąc temu

Jak powiedział pan premier wszyscy chcieli zmian na lepsze. Więc je macie już dawno stacyjka Wólka powinna być zlikwidowana a jedyną stacją zastać Stacja Mława

XYZ
XYZ
Odpowiedź do  Krzysztof
1 miesiąc temu

Zgadzam się. Powinni jeszcze wcześniej zmienić nazwę tej stacji na Mława Wólka bo przyjeżdżających wprowadza w błąd. To są peryferie miasta.

karol
karol
Odpowiedź do  Krzysztof
1 miesiąc temu

Jak z niego pan niemic… sługus

XYZ
XYZ
Odpowiedź do  Krzysztof
1 miesiąc temu

Stacja Mława była I jest jedną na Wólce, a wy macie w polach przystanek mlawa miasto który jest od niedawna. Ale za glupi jesteście aby to pojąć

Veto
Veto
Odpowiedź do  XYZ
1 miesiąc temu

Nie w polu a przy centrum handlowym i przesiadkowym. Wólka to porażka wstyd widac z okien pociągu. Teraz wy pobiegajcie na MM tak jak by codziennie musieliśmy na odległą Wólkę.

XAWERY
XAWERY
Odpowiedź do  Krzysztof
1 miesiąc temu

Wręcz przeciwnie stacja MM powinna być zlikwidowana — bo stacja Wólka tyo historia która istnieje od 1920 roku !!– i tak powinno zostać nie [potrzebne są takie zmiany a taki bałagan wprowadził swoimi pomysłami były Burmistrz

Prezes
Prezes
1 miesiąc temu

Jeśli pociągi zatrzymują się tyle lat na wolce to powinni wydłużyć perony na wolce a nie na Mławą Miasto i logiczne że więcej ludzi będzie bliżej centrum niż na wolce ale jak kto ma dojechać to i z wolki dojedzie , ale zobaczymy jak ktoś się nabawi kalectwa na wiadukcie mława miasto czekamy na informacje

Kolejarz
Kolejarz
Odpowiedź do  Prezes
1 miesiąc temu

Wcześniej nabawi się kalectwa na Wólce z powodu wyskakiwania na tory z uwagi na za krótki peron. Na wydłużenie peronów na Wólce był czas. Mława w tej kwestii zachowała się biernie i nie zgłosiła uwag w ramach konsultacji. Przez kilkanaście lat wybierano w Mł. tego samego burmistrza więc ludzie mogą mieć w tej kwestii pretensję tylko do siebie.

Bbbbb
Bbbbb
Odpowiedź do  Kolejarz
1 miesiąc temu

Ale mogli przedłużyć również dobrze perony na wolce a nie pół temu przedłużyli perony na Mławą miasto na przymus chcą tą Mława miasto wdrążyć , ale czas pokaże jak będzie wygodnie wam na tym Nowoczesnym centrum

Mlawianin
Mlawianin
1 miesiąc temu

Mława Miasto to porażka ..

Obywatel
Obywatel
Odpowiedź do  Mlawianin
1 miesiąc temu

To sukces.

Paweł
Paweł
Odpowiedź do  Mlawianin
1 miesiąc temu

Dobre miejsce do centrum. Natomiast nie przystosowane dla oczekujących na pociąg. Zaraz parking przy galerii będzie zapełniony przed podróżnych . Osoby które będą robić zakupy się wściekną i lada chwila staną parkometry

Jurek
Jurek
1 miesiąc temu

Super. Nareszcie dobra decyzja.

mławianka
mławianka
1 miesiąc temu

Prawidłowe określenie:
Władze spółki PKP Intercity zdecydowały o czasowym przeniesieniu zatrzymywania pociągów dalekobieżnych z dworca PKP Mława (Wólka) na zmodernizowany przystanek Mława Miasto” – nic tego nie zmieni.
Przystanek nadal zostanie przystankiem, nigdy nie będzie dworcem, bo na tym przystanku nie było i nie ma dworca.
To tylko wielkie utrudnienia dla wielu podróżnych.
Strach do windy wsiąść już teraz, gdy podróżnych mało, a co będzie jak ilość podróżnych bardzo znacznie się zwiększy? Nie wyobrażam sobie osoby niepełnosprawnej na wózku, matki z małym dzieckiem w wózku czy też nawet kogoś z ciężką walizką wspinającej się po oblodzonych (a nawet i nie oblodzonych) schodach.

To co się zadziało to jest po prostu chore, no ale… widać takie mamy dziś elity narodowe… i to chyba nie tylko te pisowskie.

Czy peronów na Mława Wólka nie można przedłużyć tak jak to zrobiono na przystanku Mława Miasto? Czy są ku temu jakieś przeszkody?

Zaznaczam, że nie jestem mieszkanką Wólki. Mieszkam o rzut beretem od przystanku Mława Miasto, ale

  • nie podoba mi się czekanie na spóźniający się pociąg w czasie opadów czy zimna na peronie
  • nie podoba mi się wdrapywanie po schodach na wiadukt, żeby przypadkiem nie utknąć w windzie przed odjazdem pociągu (schodków w przejściach podziemnych jest o wiele mniej niż tych na wiadukt, ponadto są o wiele bardziej przyjazne dla podróżnych, bo nie ulegają tak szybkiemu oblodzeniu, bo w przejściu podziemnym się nie moknie, bo wiatr tam nie hula
Obywatel
Obywatel
Odpowiedź do  mławianka
1 miesiąc temu

Peronów nie wydłużą dla stacji peryferyjnej. Na Wólce też windy psują się. Zrozum Mławie groziła utrata połączeń dalekobieżnych do Gdańska i dalej, dlatego, że pociągi nie mieściły się w peronach na Wólce. Był warunek zatrzymują się tam do czasu wydłużenia peronów na Mława Miasto.

XyZ
XyZ
Odpowiedź do  Obywatel
1 miesiąc temu

A widziałeś ilu pasażerów korzysta z tych połączeń codziennie? PKP nie stać na ich utratę -co za bzdury

Kolejarz
Kolejarz
Odpowiedź do  XyZ
1 miesiąc temu

Na Mława Miasto będzie korzystać jeszcze więcej. Ci którzy wsiadali na Wólce będą wsiadać na Mława M. Do pracy w Warszawie zaczną codziennie dojeżdżać z Mławy nie tylko jak dotychczas robotnicy kolejowi (z Wólki) ale też ludzie do pracy biurowej.

mławianka
mławianka
Odpowiedź do  Obywatel
1 miesiąc temu

Czemu na Wólce nie można wydłużyć peronów?
Konkrety poproszę.

Liczyłeś ile jest schodków do tunelu, a ile na wiadukt? – prawda, że jest zasadnicza różnica?
Czy schodki w tunelu tak łatwo ulegają oblodzeniu jak na zewnątrz?
Czy w tunelu pada deszcz lub śnieg?
Czy na Wólce jest taka sama odległość od poczekalni jak na Mława miasto?
Czy na Wólce jest z parkingu tak samo daleko do peronów jak na Mława miasto?

Kolejarz
Kolejarz
Odpowiedź do  mławianka
1 miesiąc temu

PKP PLK chciało też wydłużyć perony na Wólce ale przedstawiciele ówczesnego samorządu miejscowego przejawiali kompletny brak zainteresowania tematem (są na to dokumenty) więc ograniczono to do bliżej położonych peronów względem centrum . Nic nie stoi na przeszkodzie aby PKP zbudowało poczekalnię dworcową przy peronach MM. Trzeba tylko ruszyć 4 litery kiedy na to odpowiedzi czas. A w Mł. władza przemieszcza się limuzynami i nie ma.pojecia o kolei. Prezydent Biden w USA do pracy codziennie dojeżdżał koleją jeszcze dużej niż z Mł. do Warszawy a u nas bieda, jeśli ma samochód to pociągiem nie pojedzie nawet gdyby była najgorsza mgła.
Czy na Wólkę senior dojdzie pieszo? Czy obcokrajowiec nie wypadnie z pociągu na Wólce z powodu krótkiego perony, co w konsekwencji spowoduje likwidację zatrzymań pociągów na Wólce a w konsekwencji w Mławie?
Parking jest przy MM a w sąsiedztwie peronu dużo miejsca pusty plac od kilku lat, trzeba tylko chcieć i pojechać chociaż raz koleją żeby obejrzeć otoczenie (to uwaga do władz miejskich). Przez wiele lat dawniej na Wólce był wiadukt/kładka nad torami i nikt nie narzekał więc o co chodzi…

Prezes
Prezes
Odpowiedź do  Obywatel
1 miesiąc temu

Gdyby nie peryferie to by było drugie Ilowo z tej Mławy [WYMODEROWANE]

Kolejarz
Kolejarz
Odpowiedź do  Prezes
1 miesiąc temu

Myślisz się. Zatrzymywanie pociągów na MM da rozwój tej części miasta położonej względnie blisko centrum. Tu jest potencjał do zabudowy wielorodzinnej jak i przemyslowo-uslugiwi-handlowej. Wólka będzie omijana obwodnicą. Wszędzie główna stacja znajduje się bliżej centrum miasta. Zza okien jadącego pociągu pasażerowie na Wólce widzą obraz nędzy i rozpaczy.

Prezes
Prezes
Odpowiedź do  Kolejarz
1 miesiąc temu

Rozwój , chyba [WYMODEROWANO], obowodnica służy do czego innego a kto ma dojechać do stacji to i tak dojedzie a ja Mława miasto co widzą przystanki w wąwozie haha

Bbb
Bbb
Odpowiedź do  Obywatel
1 miesiąc temu

To po co wydłużali ją Mława miasto jak mogli na Wolce wydłużyć i bez problemu by było

Gardys
Gardys
Odpowiedź do  Bbb
1 miesiąc temu

Obliczyli, że na peryferyjnej Wólce będzie mniej wsiadało niż na przystanku kolejowym bliżej centrum. Pytali władze różnych miast w programie modernizacji przystanków i stacji kol. Tylko Mława nie wykazała zainteresowania więc zrobili tak jak oszacowali ilość klientów.

Olga
Olga
Odpowiedź do  mławianka
1 miesiąc temu

Zgadzam sie. Dla osób starszych to tragedia. Zejść po schodach z walizka. Deszcz śnieg itd. Trzeba zwrócić uwagę że z parkingami jest problem . Wiele osób zostawia auto jedzie do Warszawy czy gdanska i wraca wieczorem. A n mlawa miasto sa parkingi ale w niewystsrczjavej liczbie. Już terazjest problem gdy się kogoś odwozi na pociąg. Dworzec nie jrlest tylko dla mieszkańców jednego osiedla. Korzystają z niego mieszkańcy powiatu. A liczba podróżujących nie zmalaje. Komu robicie dobrze?

Kolejarz
Kolejarz
Odpowiedź do  Olga
1 miesiąc temu

To niech wreszcie Ratusz zainteresuje się działka obok peronów Mława Miasto. Jest od lat nieużytkowana. Nie są nią zainteresowani deweloperzy bo jest w niecce terenowej ale na parking nadaje się wybitnie. Co zrobiłeś w tej sprawie, czy zainteresowałeś jakiegos. radnego tematem.
Zatrzymywanie pociągów PKP Intercity na MM to ratunek dla Mławy.

Edi
Edi
Odpowiedź do  Olga
1 miesiąc temu

Dostać się na Wólkę to dopiero jest problem seniorów. Rozkład jazdy MKM jest od czapy nikomu nie pasuje kto by chciał podróżować pospiesznym pociągiem z Wólki.

XYZ
XYZ
Odpowiedź do  Edi
1 miesiąc temu

Kto będzie chciał korzystać z przystanku w polach nie przystosowanego dla podróznych, oddalonego od wszystkiego

Anonim
Anonim
Odpowiedź do  Edi
1 miesiąc temu

A na MM nawet nie ma czym dojechać – to jest dopiero tragedia dla seniorów.

CCCk
CCCk
Odpowiedź do  Anonim
1 miesiąc temu

Na MM przychodzimy pieszo. Na Wólkę trzeba jeżdzić.

Zacznijcie robić coś pożytecznego
Zacznijcie robić coś pożytecznego
1 miesiąc temu

Posłanka jeśli chce się wykazać troską o mieszkańców (wyborców) to niech się zajmie realizacją tunelu pod torami kolejowymi w przedłużeniu ul. Kościuszki. A nie udogodnieniami dla 2 kolejarzy z Wólki nie płacącymi za przejazdy koleją. Proszę panią posłankę w tym miejscu i zajęcie się sprawą w której wszyscy myślimy jednakowo czyli złożenie wniosku do odpowiednich organów państwowych o budowę tunelu. Ma w tym też wsparcie wiceministra z tego powiatu.

Kuba
Kuba
Odpowiedź do  Zacznijcie robić coś pożytecznego
1 miesiąc temu

Co do tunelu masz rację, ale za przys.rywanie kolejarzom z Wólki jednak daję bana, bo to nie tylko kolejarze z Wólki czy mieszkańcy Wólki mają takie zdanie odnośnie owego przystanku na Mława Miasto ale i mieszkańcy Mławy, którzy sami doświadczyli czym jest czekanie na spóźniający się pociąg podczas zacinającego deszczu od zachodu albo mający problem z dojechaniem autem do peronu nr 2 w kierunku W-wy, z osobą na wózku inwalidzkim i dużą walizką.
Najpierw budynek dworca w pobliżu peronów albo tunel dla pieszych od poczekalni w galerii do peronów, a potem zatrzymywanie się pociągów dalekobieżnych.

Yosylon
Yosylon
Odpowiedź do  Kuba
1 miesiąc temu

Najpierw niech Ratusz odblokuje wejście na peron które zablokował podczas budowy Alei Św Wojciecha. Ale Ratusz wymiguje się od tego obarczając fałszywie winą PKP.

Obywatel
Obywatel
1 miesiąc temu

Jesteście w błędzie myśląc, że ponowne zatrzymywanie się pociągów w rozkładzie od 2026 r. na Wólce będzie dobrym rozwiązaniem. Jeśli nawet pociągi dalekobieżne by się tam zatrzymywały to już nie wszystkie bo nie mieszczą się w peronach na Wólce. Natomiast na przystanku Mława Miasto zmieszczą się wszystkie.
Poza tym argument o tym, że nie ma gdzie parkować jest absurdalny. Parkować można przy centrum handlowym. A opłaty za parkowanie nie będą pobierane ponieważ w sąsiedztwie peronów przystanku Mława Miasto jest duży plac na parkowanie. Jest to nieruchomość państwowa od wielu lat nieużytkowana, którą Ratusz może łatwo i bezpłatnie przejąć. Kiedyś tam była giełda samochodowa. Teren nie nadaje się pod zabudowę deweloperską ale na parking i dworzec i dodatkowy tor oczywiście tak. W tym stanie rzeczy centrum handlowe miałoby konkurencję parkingową więc opłat nie wprowadzi.
A budynek dworca daleko? Pretensje zgłaszać do byłego burmistrza i radnych, którzy o tym zdecydowali a Wy ich wybraliście. Można było pobudować dworzec przy peronach. A ludzie wożeni kilkanaście lat służbową limuzyną nie korzystają z kolei więc na ogół nie mają pojęcia gdzie powinien być dworzec. Ale nie wszystko stracone. PKP aktualnie realizuje budowę 150 dworców w Polsce, nawet na wsiach. Wobec tego nic nie stoi na przeszkodzie aby władze miasta oraz posłanka z tego okręgu wyborczego a także wiceminister i jednocześnie radny wojewódzki wreszcie wystąpili z wnioskiem do Ministerstwa o budowę dworca (na koszt PKP) przy peronach przystanku Mława Miasto. Trzeba tylko chcieć.
Im więcej ludzi będzie jeździło koleją w Mławie tym większa szansa na zatrzymywanie niektórych pociągów Pendolino. Przykładem tego typu pociąg, który przejeżdża przez Mławę a nie zatrzymuje się w niej, natomiast ten pociąg zatrzymuje się w miejscowości Włoszczowa (ok. 7 tys. mieszkańców) a peron mają w lesie, dworca brak. Można? Można, trzeba tylko chcieć.

Jaaa
Jaaa
1 miesiąc temu

Porażka.Sejm decyduje o życiu mieszkańców powiatu i okolic.Na Wólce mnóstwo miejsc parkingowych,dobry dojazd z okolicznych wiosek,wyremontowany dworzec.
A na Miasto-deszcz Ci pada na głowę,nie masz gdzie się schronić,tkwisz przed wiecznie popsutą windą ,a samochód???Martw się sam,może znajdziesz miejsce przy okolicznym centrum handlowym,o ile nie będzie płatne…Totalny bezsens…Mam nadzieje,że nie na długo…

Obywatel
Obywatel
Odpowiedź do  Jaaa
1 miesiąc temu

Na Mława Miasto też można dojechać z wioski, najlepszy przykład zakupy w pobliskim centrum handlowym. Nad peronem jest wiadukt czyli jakieś zadaszenie jest. Wszędzie psują się windy, na Wólce też. Samochód zostawisz na pobliskim parkingu. Czy ty kiedykolwiek byłem na przystanku Mława Miasto? Wątpię.

Xyz
Xyz
Odpowiedź do  Obywatel
1 miesiąc temu

A ty jechałeś w mróz, śnieżyce lub deszcz do pracy gdy pociąg ma godzinne opóźnienie i sobie stoisz pod tym jakimś zadaszeniem? Na Wólce jest ogrzewany dworzec a na Miasto nie ma szans że zdążysz dobiec zanim pociąg podjedzie -tacdecyzja to porażka!

Gkfh
Gkfh
Odpowiedź do  Xyz
1 miesiąc temu

Ile czasu są te mrozy?

Paweł
Paweł
Odpowiedź do  Gkfh
1 miesiąc temu

Wystarczająco dużo byś się wiele razy spóźnił do pracy lub do lekarza.

Rhhu
Rhhu
Odpowiedź do  Paweł
1 miesiąc temu

Pociągi już tak mają że się spóźniają kto podróżuje ten o tym wie.

mławianka
mławianka
Odpowiedź do  Obywatel
1 miesiąc temu

A wiatr sobie hula pod tym zadaszeniem aż miło.
Nie porównuj dojścia do peronów ioczekiwania na pociąg na dworcu Mława i na przystanku Mława Miasto, bo to zawsze jest, w tej chwili, na niekorzyść Mława Miasto. Tu nie ma com porównywać.

Ypsylon
Ypsylon
Odpowiedź do  mławianka
1 miesiąc temu

Ważne że większość dojdzie tu o własnych nogach. Ludzie ruch to zdrowie a samochodowa to przyczynek do wielkiego brzucha i chorób. Dla miasta też dobrze, po co wydawać pieniądze na transport publiczny wożący ludzi na stację na odległą Wólkę.

XYZ
XYZ
Odpowiedź do  Ypsylon
1 miesiąc temu

WAN z tego osiedla to nawet d pasaży nie chce se iść, a co dopiero na perony przystanku kolejowego

Szymek
Szymek
Odpowiedź do  Jaaa
1 miesiąc temu

Pani poseł nie zna tematu

Arni
Arni
Odpowiedź do  Jaaa
1 miesiąc temu

Co za bzdury. Poczekalnią na dworcu Mława – Wólka zawsze jest zamknięta. Jeżdżę systematycznie o 3.38 do Gdanska od 1,5 roku. Pusto, pozamykane, tylko dostać w łeb…

XYZ
XYZ
Odpowiedź do  Arni
1 miesiąc temu

[WYMODEROWANE]poczekalnią jest czynna i do tego jest alodovowa ochrona dworca. Dostać w łeb możesz na przystanku mława miasto w polach na odludziu z dala od wszystkiego

Mieszkanka Wólki
Mieszkanka Wólki
1 miesiąc temu

Wydaje się że jest to racjonalna decyzja.

Były sąsiad p. Marysi
Były sąsiad p. Marysi
1 miesiąc temu

Ktoś, kto dojeżdża codziennie do pracy lub pracuje na Kolei wie, że ta decyzja jest idiotyczna. Windy, schody, brak poczekalni to tylko 3 elementy, na które w okresie zimowym będą narzekać ludzie. Jak to możliwe, że słucha się zdecydowanej mniejszości? To demokracja ? Ładnie ktoś [WYMODEROWANO]

Obywatel
Obywatel
Odpowiedź do  Były sąsiad p. Marysi
1 miesiąc temu

Decyzja jest bardzo dobra. Po pierwsze to na Wólce też są windy i też zdarza się, że się zacinają. Jeśli uważnie przeczytałeś artykuł to jest tam napisane, że więcej ludzi będzie mieć bliżej do pociągu dalekobieżnego (3 x więcej). Po trzecie jeżdżący do pracy kolejarz za free to nie jest argument żeby sponsorować mu dojazdy koleją do jego domku na peryferiach miasta. Po czwarte Wólka przyjeżdżających wprowadza ludzi w błąd. Rozglądają się gdzie tu centrum a wokół peryferia i daleko do centrum. Po piąte dalekobieżnych na Wólce i tak by nie było bo za krótkie perony, kwestia czas jak by zatrzymania zlikwidowano. Po szóste, nic nie stoi na przeszkodzie żeby PKP pobudowało dworzec przy peronach Mława Miasto, trzeba tylko to zgłosić i poczekać.

Mariusz
Mariusz
Odpowiedź do  Obywatel
1 miesiąc temu

Kolejny dworzec, jak już jeden jest i został zamknięty – brak kas. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie stawiał przy sobie kolejnego dworca aby tak jak istniejące już zamykać.

super!!!
super!!!
1 miesiąc temu

Zdecydowanie lepiej będzie podróżować z Mławy Miasto. Jeszcze przydałby się parking od strony Podmiejskiej.

Anonim
Anonim
Odpowiedź do  super!!!
1 miesiąc temu

Bardzo egoistyczne myślenie, widać, że wszyscy w rodzinie sprawni fizycznie i że nikomu nigdzie się nie spieszy i nie boi się utknięcia w windzie.
Krótko mówiąc – brak wyobraźni.

Prezes
Prezes
Odpowiedź do  super!!!
1 miesiąc temu

Jeszcze z dwa perony żeby tam dobudowali żeby skomunikowanie można zrobić

WML
WML
1 miesiąc temu

Bardzo dobrze w końcu ktoś pomyślałaś o mieszkańcach Mławy Miasto gdzie jest dużo bliżej do centrum miasta i jest głównym przystanek MKM.
Wyprowadzili się na nowe domki i teraz jest narzekanie ze daleko a jak My musieliśmy dojeżdżać przez cały czas na Wólkę to było dobrze ?
Czekam z niecierpliwością na pociągi pospieszne na Mława Miasto.

Szymek
Szymek
Odpowiedź do  WML
1 miesiąc temu

brak komunikacjiMKM-kościół to nie dworzec-pomyliłeś kokalizacje

Hgg
Hgg
Odpowiedź do  Szymek
1 miesiąc temu

To tylko chwilowa sytuacja

Oczko Głowackiego, szóstka GKS-u. Derby dla Wieczfnianki

0
Dobiegły końca jesienne zmagania w piłkarskiej okręgówce i A-klasie. Na pierwszym z wymienionych szczebli najwyżej finiszowała Konopianka. Pierwsza runda pod wodzą Łukasza Kozłowskiego przyniosła...

Termin blokady ulicy Płockiej przesunięty

0
Termin blokady ulicy Płockiej przesunięty. Zimowa aura przeszkodziła drogowcom w układaniu warstwy ścieralnej na ul. Płockiej w Mławie. Za naszym pośrednictwem informują o przełożeniu...

Oni wystąpią na Rockowaniach

0
Znamy finalistów XX Ogólnopolskiego Festiwalu Muzyki Młodzieżowej Rockowania. BEZPRESJA, DAMNED SOULS, DON'T TOUCH, RED LUST, RESZTA POKOLENIA, STONDWAVE, THE COLD SET, WHITE HAG, ZESPÓŁ...

Katastrofa w Mławie. Czynności prokuratury i policji po śmierci 2 braci

1
Mławska prokuratura i policja w dalszym ciągu prowadzi czynności w sprawie katastrofy budowlanej na terenie dawnej zajezdni autobusów w Mławie. Przypomnijmy. W wyniku zawalenia...
  • Parterowy dom o pow. 90 m2, okolice Mławy
    Parterowy dom o pow. 90 m2, okolice Mławy
    Cena: 286 000 zł  / Miejscowość: Kuklin  / Kategoria:
  • Gospodarstwo rolne 3,0272 ha - Ferma drobiu
    Gospodarstwo rolne 3,0272 ha - Ferma drobiu
    Cena: 3 800 000 zł  / Miejscowość: Żuromin  / Kategoria:
  • Mieszkanie 55m2 I 3 pokoje I 2 piętro I ul. Tuwima
    Mieszkanie 55m2 I 3 pokoje I 2 piętro I ul. Tuwima
    Cena: 325 000 zł  / Miejscowość: Mława  / Kategoria:

Redakcja portalu Nasza Mława składa kondolencje rodzinie ofiar

0
Redakcja portalu Nasza Mława składa kondolencje rodzinie ofiar katastrofy budowlanej w dawnej zajezdni PKS w Mławie w środę 20 listopada.   Wiadomo już, że w...

Nowa edycja rozkładu jazdy pociągów

0
Dojeżdżających do pracy oraz innych podróżnych na pewno zainteresuje, że spółka Koleje Mazowieckie prezentuje nową edycję rozkładu jazdy pociągów, która wejdzie w życie 15...

Jaka będzie pogoda? Nadchodzi zima

0
Zimowa aura zaskoczyła w środę 20 listopada wielu z nas, a szczególnie drogowców. Jaka będzie pogoda na Mazowszu w najbliższe dni?  Jaka będzie pogoda? Nadchodzi...
- REKLAMA -
- REKLAMA -

Rolnictwo na wyciągnięcie ręki – internetowe zakupy części zamiennych [SPONSOROWANY]

0
Współczesne rolnictwo wymaga nie tylko ciężkiej pracy, ale także dostępu do niezawodnych maszyn i narzędzi. Utrzymanie sprzętu w doskonałym stanie technicznym jest kluczowe dla...
miejsce katastrofy

Z OSTATNIEJ CHWILI. Katastrofa budowlana na zajezdni PKS. 3 osoby pod gruzami. Wezwano 3...

22
Z OSTATNIEJ CHWILI. Katastrofa budowlana na zajezdni PKS. 3 osoby pod gruzami. Wezwano 3 śmigłowce ratownictwa medycznego. Na miejscu jest 9 zastępów straży pożarnej....

Wszystko, co musisz wiedzieć, wykonując taras wentylowany na gruncie [SPONSOROWANY]

0
Wentylowany taras na gruncie to konstrukcja, która łączy funkcjonalność z trwałością na lata. Jego odpowiednie wykonanie sprawia, że zachowuje on estetykę i wytrzymałość nawet...

Jesteś fanem psów i kotów? Te kursy są dla Ciebie! [SPONSOROWANY]

0
Jeśli uwielbiasz spędzać czas w towarzystwie psów i kotów, masz szansę połączyć swoją pasję z zarabianiem. Branża opieki nad zwierzętami stale się rozwija, a...
- REKLAMA -
104
0
Przejdź do komentarzyx