Na wczorajszej (22 stycznia) sesji Rady Miasta Mława zajmowano się między innymi skargą, którą na działalność burmistrza złożyła mławianka.
Jak wyjaśnił przewodniczący Lech Prejs, 26 listopada 2018 r. wojewoda mazowiecki przesłał do rozpatrzenia radzie – zgodnie z właściwością – skargę z 8 listopada 2018 r. Podniesiono w niej zarzut obecności dyrektorów szkół na uroczystości mającej miejsce w Mławie w ramach kampanii wyborczej (chodzi o otwarcie al. Świętego Wojciecha) „i z tego powodu postawiono zarzut nie wyciągnięcia konsekwencji służbowych przez burmistrza wobec dyrektorów. Ponadto skarżąca wskazała, że do chwili obecnej nie otrzymała odpowiedzi do wypłaty pensum dla dyrektorów, choć wielokrotnie wnosiła skargi w tym przedmiocie”.
Sprawą przed wczorajszym posiedzeniem zajęła się Komisja Skarg, Wniosków i Petycji. Jak ustaliła, dyrektorzy zostali zaproszeni na to wydarzenie przez burmistrza, przy czym zauważyła, że w obecnie obowiązujących przepisach prawa oświatowego nie ma przepisu zabraniającego szefom szkół lub placówek uczestnictwa w tego typu wydarzeniach. Podkreśliła także, że dyrektor nie ma obowiązku przebywania na terenie szkoły w ściśle oznaczonych godzinach – z wyjątkiem tych, kiedy realizuje zadania dydaktyczne, opiekuńcze lub wychowawcze wynikające z obowiązkowego pensum. A 14 września 2018 r. o godz. 10 ci, którzy się pojawili na uroczystościach, takich nie mieli. Rada miasta „nie znalazła podstaw do twierdzenia, iż uroczystość miała charakter polityczny, stanowiła spotkanie wyborcze, czy też była to część kampanii wyborczej burmistrza. (…) Nie było więc podstaw do wyciągnięcia konsekwencji służbowych wobec dyrektorów”.
Rada ustosunkowała się także do drugiego zarzutu. Stwierdziła, że pismo w tej sprawie nie wpłynęło. Skargę w całości uznano za bezzasadną. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.