Zarabianie w mediach społecznościowych to marzenie wielu z nas, jednak nie jest to wcale takie proste. Pierwszym aspektem jest wybranie odpowiedniej platformy do zarabiania, a każda z nich różni się od siebie. Oczywiście warto prowadzić konta na różnych platformach, ale jeden serwis powinien być tym głównym, od którego zaczniemy. Kolejną sprawą jest regularne tworzenie treści, które przyciągną widzów do ciebie.
Jak zarabiać na YouTube?
Każda z platform może służyć do zarabiania, jednak różnią się dostępne opcje. YouTube jest tak naprawdę najkorzystniejszy dla osób, które chcą nagrywać filmy bądź streamować. Niemniej jednak wymaga to umiejętności tworzenia ciekawych i w miarę długich filmów.
Platforma ta umożliwia zarabianie na wiele sposobów, między innymi zarabianie z reklam. Aby zacząć zarabiać w ten sposób musisz zdobyć 4000 godzin wyświetlania filmów. Im częściej dodajesz nowe filmy, tym szybciej spełnisz warunek i zaczniesz zarabiać. Dłuższe filmy wcale nie ułatwiają sprawy, gdyż liczy się czas jaki użytkownicy spędzają na oglądaniu twoich produkcji. W przypadku dłuższych produkcji wiele osób przewija film bądź kończy wcześniej. Dlatego też ważna jest umiejętność tworzenia angażujących treści.
Na YouTube istnieje także możliwość robienia streamów, czyli transmisji na żywo, podczas których fani mogą wysyłać ci datki. Konieczne jest jednak korzystanie z zewnętrznych stron, które umożliwiają przekazywanie pieniędzy. Platforma od siebie dorzuca opcję wspierania kanału w formie comiesięcznych stałych datków. Możesz ustalić miesięczną stawkę, którą twoi wspierający będą mogli płacić. W zamian możesz dać im wcześniejszy dostęp do treści czy stworzyć grupę na discordzie tylko dla wspierających. YouTube daje również możliwość nagrywania filmów sponsorowanych.
Jak zarabiać na Instagramie?
Instagram to dla wielu twórców główne źródło dochodu, jednak niektórzy traktują to jako dodatek do YouTube. To częsta praktyka, gdyż na Instagramie można pokazywać kulisy powstawania filmów czy poprosić fanów o zadawanie pytań. Co prawda Instagram nie oferuje możliwości zarobku z reklam, jednak prowadzenie konta jest nieco prostsze. W końcu nie trzeba nagrywać i montować filmów, a nie każdy umie to robić.
Jak informuje serwis Kuplike.pl – „Użytkownicy, którzy mają, od 2000 do 100 000 obserwatorów mogą, zacząć zarabiać od 150 do 300 USD za post”. W przeliczeniu daje nam to 650 do 1350 zł za jeden post sponsorowany. Brzmi nieźle, co?
Dobrym telefonem z powodzeniem można zrobić zdjęcia czy nagrywać relacje na Instagramie. Oczywiście wraz z rozwojem warto zainwestować w aparat, niemniej jednak można zacząć od telefonu. Instagram pozwala ci na przekierowanie ruchu na twoją stronę czy sklep. Zatem jest to dobry sposób na sprzedaż własnych produktów. Niemniej jednak wciąż można zarabiać na współpracach. Post sponsorowany wraz z relacją na stories może kosztować od kilkuset do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wszystko zależy od ilości posiadanych obserwujących, a także branży w jakiej się działa.
Jak zarabiać na TikToku?
TikTok to platforma, która umożliwia zarabianie w podobny sposób do Instagram. Jedyną różnicą jest to, że można robić transmisje na żywo, podczas których widzowie mogą wpłacać dary w postaci punktów. Jednak platforma zabiera spory procent, a do twórcy trafia jedynie mniejsza część zarobionych pieniędzy.
Mimo tego to wciąż dobra opcja na zarobek. Więksi twórcy w ciągu godziny mogą zarobić nawet kilkaset złotych robiąc transmisję. TikTok to platforma, na której tworzy się krótkie filmiki, co nie jest zbyt skomplikowane. Wystarczy trzymać się panujących trendów i zaciekawić innych swoją osobą. TikTok ma tą przewagę, że pozwala w krótkim czasie zdobyć grono widzów, jednak trudniej jest ich przy sobie utrzymać. Można także tworzyć treści sponsorowane, co jest głównych dochodem twórców na TikTok.
Jak zarabiać na Facebooku?
Facebook kojarzony jest głównie z możliwością komunikacji z innymi, jednak dzięki tej platformie można również zarabiać. Jedną z opcji jest robienie transmisji na żywo, co pozwala na wysyłanie datków przez oglądających. Facebook daje ci również możliwość tworzenia grup tematycznych, na których możesz reklamować produkty. Platforma ta znana jest z możliwości prowadzenia sklepu, co jest proste i ułatwia wiele spraw. Sklep na Facebooku ułatwia kontakt między kupującymi a sprzedającymi, co znacząco wpływa na sprzedaż.
- R E K L A M A -