Narodowy Fundusz Zdrowia pyta pacjentów o ocenę ich pobytu w szpitalu. Część osób telefonicznie odpowie na 9 pytań dotyczących traktowania, komunikacji i wyżywienia. Pacjenci nie powinni podawać żadnych innych informacji o sobie.
Narodowy Fundusz Zdrowia stworzył taką ankietę, by poznać opinie pacjentów, a na ich podstawie określić dziedziny wymagające poprawy.
Pytania, za pomocą których będzie oceniany szpital
Oto pytania, za pomocą których będzie oceniany szpital, na każde z nich odpowiadamy, przydzielając od 0 do 10 punktów:
1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
2. Jaka była jakość wyżywienia?
3. Czy komunikacja była zrozumiała?
4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
7. Czy w nocy była cisza?
8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Uwaga! Pacjenci nie powinni podawać więcej informacji
Pacjenci nie powinni podawać żadnych innych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali), bo ankieta jest anonimowa. Ponadto ważne jest, by z powodów własnego bezpieczeństwa te informacje zachowali dla siebie.
Co powinni wiedzieć ankieterzy?
Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył, oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Wszystko po to by pacjenci mieli jasność, które świadczenie oceniają.
Gdzie zgłaszać nadużycia?
W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów pod numerem 800-190-590 (Telefoniczna Informacja Pacjenta). Tam też należy zgłaszać wszelkie przypadki prośby o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, lub gdy zachowanie ankietera wzbudziło ich nieufność, np. pytał o dane osobowe.