W siedzibie olsztyńskiego oddziału GDDKiA otwarto oferty na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 z Napierek do Mławy. Różnica zaproponowanych cen sięga 50 mln zł.
O realizację tego zadania ubiega się 8 wykonawców. Najniższą cenę 295 mln zł zaproponowało konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe, najwyższą – 345 mln zł konsorcjum Mostostal Warszawa SA i ACCIONA INFRAESTRUCTURAS S.A. z Madrytu. Kosztorys zamawiającego wynosi blisko 439 mln zł.
W postępowaniu przyjęto trzy kryteria oceny ofert. Oprócz ceny, jest to termin wykonania. Wykonawcy na etapie składania ofert mogli zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 37 miesięcy, jednak nie krótszym niż 34 miesiące. Wszyscy składający oferty zadeklarowali 34-miesięczny okres wykonania zadania. Trzecim kryterium był okres gwarancji. Każdy ze startujących w przetargu zaoferował 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót.
Odcinek Napierki – Mława to jeden z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego przygotowywanych do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA. Inwestycję obejmującą 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2021 r.
Otwarcie ofert na realizację kolejnego odcinka S7 Mława – Strzegowo jest przewidziane na przyszły tydzień, a w następnych tygodniach będą miały miejsce otwarcia ofert dla pozostałych dwóch odcinków.
Inwestycja jest przewidziana do współfinansowania ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.