Energetyczne Centrum ogłosiło upadłość, lecz wystawiało faktury. Możesz odzyskać pieniądze za okres (od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu), kiedy firma nie świadczyła usług.
Masz umowę z Energetycznym Centrum (sprzedawcą prądu i gazu)? 3 grudnia 2018 r. sąd ogłosił upadłość spółki. Wcześniej, 11 września 2018 r. firma przestała sprzedawać prąd, a 12 września gaz.
Jednak mimo że firma nie świadczyła usług, wystawiała klientom rachunki. W wielu przypadkach konsumenci nadal mogli płacić Energetycznemu Centrum. Tak wynika z sygnałów napływających do Urzędu Regulacji Energetyki.
Jak odzyskać pieniądze? UOKIK udziela następujących porad:
1. Jeżeli do 2 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu) możesz odzyskać pieniądze. Musisz zgłosić sądowi wysokość rachunków, które zapłaciłeś.
2. Wypełnij w dwóch egzemplarzach wzór zgłoszenia wierzytelności. Wyślij do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych, ul. Czerniakowska 100 A, 00-454 Warszawa, Sędzia-Komisarz SSR Kamila Wasilewska. Podaj sygnaturę sprawy, czyli: X GUp 1078/18. Masz na to czas do 16 stycznia.
3. Gdy nie wiesz, jak napisać pismo, zgłoś się do rzecznika konsumentów w swoim mieście lub do Stowarzyszenia Aquila, które ci pomoże: [email protected].
4. Jeżeli po 3 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres, w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11 września dla prądu i od 12 września dla gazu), w celu otrzymania zwrotu sugeruje się kontakt z kancelarią syndyka w Kielcach, ul. Batalionów Chłopskich 48, 25-671 Kielce, e.mail [email protected].
Infolinia konsumencka czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 18:00. Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 (opłata według taryfy operatora).