To już pewne. Od 1 lipca wchodzą w życie nowe przepisy (zawarte w rozporządzeniu opublikowanym w Dzienniku Ustaw) dotyczące świadczenia 300 zł „Dobry start” dla uczniów.
Teraz podobnie jak przy „bonie turystycznym” obsługą świadczenia zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioskodawcy ubiegający się o te pieniądze, będą musieli złożyć do ZUS (nie do MOPS jak w latach ubiegłych) tylko przez internet wniosek i wskazać w nim nr rachunku bankowego, na który ma być dokonana wypłata.
Wnioski online złożymy w okresie od 1 lipca do 30 listopada: przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia, przez bankowość elektroniczną lub przez portal PUE ZUS.
O należne raz w roku świadczenie w wysokości 300 zł pod nazwą „Dobry start” można się ubiegać na każde dziecko uczące się w szkole do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat gdy dziecko jest niepełnosprawne. Wsparcie przysługuje także uczniom szkół policealnych i szkół dla dorosłych, ale nie studentom, bo ich obejmuje system stypendiów socjalnych.
Na zmianie sposobu składania wniosków i dokonywania wypłat świadczenia skarb państwa ma zaoszczędzić w ciągu najbliższych 10 lat aż 488 mln zł, bo obsługa elektroniczna będzie kosztować ok. 15 mln zł, jak informuje Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.