W mławskim starostwie i jego wydziałach nadal pracują za zamkniętymi drzwiami. Wprowadzono zmianę organizacji i sposobu załatwiania spraw, co może być korzystne dla petentów. W wydziale komunikacji uproszczono procedury administracyjne.
Wydział Komunikacji realizuje wszystkie sprawy z zakresu rejestracji pojazdów, praw jazdy i transportu.
- Uproszczone zostały do minimum procedury administracyjne, gdzie w przypadku braku wymaganych dokumentów, to pracownik starostwa kontaktuje się telefonicznie z klientem w celu uzupełnienia wymaganych dokumentów. Ponadto ułatwiono sposób odbioru dokumentów komunikacyjnych – zazwyczaj pracownik starostwa uzgadnia z klientem datę i godzinę wizyty w urzędzie, co pozwala uniknąć kolejek w strefie przeznaczonej dla interesantów. Zachęcam do składania dokumentów, w specjalnie wystawionym pojemniku wrzutowym na dokumenty, który został umieszczony w budynku Wydziału Komunikacji. Wyznaczeni pracownicy pełnią dyżury i udzielają informacji dotyczących sposobu załatwienia konkretnej sprawy – informują w urzędzie.
Nadal, płatności za czynności dokonywane w Wydziale Komunikacji należy dokonywać na wskazane numery kont bankowych:
66 1020 1592 0000 2302 0262 7149 – główne konto Starostwa Powiatowego w Mławie, na które należy dokonywać wszelkich opłat rejestracyjnych, opłat za prawa jazdy, transport.
74 1020 1592 0000 2502 0262 7198 – konto Starostwa Powiatowego w Mławie, na które należy uiszczać opłaty ewidencyjne i skarbowe.
Szczegółowe informacje dotyczące wniosków oraz wymaganych dokumentów, wysokości opłat i numerów rachunków bankowych są podane na stronie internetowej www.bip.powiatmlawski.pl w zakładce „Jak załatwić sprawę/Procedury” — „Procedury dotyczące komunikacji”.
Przed złożeniem dokumentów, wskazany jest kontakt telefoniczny z pracownikami starostwa, w celu uzgodnienia wymaganych wniosków, niezbędnych załączników oraz opłat, pod niżej podanymi numerami telefonów:
Dyrektor Wydziału: 23 655 29 16; e-mail: jan.chodziutko@powiatmlawskipl.
Rejestracja pojazdu: 23 654 34 41; e-mail: [email protected]
Prawa Jazdy: 23 654 20 84; e-mail: [email protected]
Transport: 23 653 15 56; e-mail: [email protected]
W dniu 31 marca 2020 roku wprowadzono przepisy wydłużające z 30 dni na 180 dni terminy dotyczące obowiązku zgłoszenia kupna, sprzedaży oraz rejestracji pojazdu używanego sprowadzonego z terytorium Unii Europejskiej.
Dla mnie skrzynka podawcza jest ok i może tak zostać. Składałem wniosek o wydanie dowodu stałego i poprosiłem o wysłanie pocztą. Dowód już przyszedł i żadnych problemów nie było. Wrzucałem też dokumenty o przerejestrowanie pojazdu. Tu musiałem przyjść osobiście ale dokumenty miałem na drugi dzień a w kolejce przede mną było tylko 5 osób i czekałem 10 minut.
Jeśli chodzi o mnie to jestem pozytywnie zaskoczony obsługą przez Wydział Komunikacji i w moim przypadku skrzynka podawcza sprawdziła się świetnie. Poczekałem 5 min w kolejce rano, wrzuciłem dokumenty i czekałem na telefon. Następnego dnia około godziny 13:00 zadzwoniła do mnie Pani żebym stawił się po odbiór dokumentów. Podjechałem pare minut po 15:00 po pracy i miałem sprawę załatwioną. Nie mam za bardzo możliwości czekać kilku godzin w kolejce więc bylem bardzo zadowolony z obrotu sytuacji.