Rzekomy konsultant poinformował telefonicznie o zagrożeniu środków na koncie i w celu uniknięcia kradzieży właściciel powinien wdrożyć procedurę zabezpieczenia środków. Oczywiście „konsultant” zaoferował pomoc. Wykonując polecenia oszusta, mężczyzna zainstalował na komputerze aplikację do zdalnej obsługi pulpitu, umożliwiając oszustom wyczyszczenie konta. W ten sposób mieszkaniec powiatu ciechanowskiego stracił prawie 28 tysięcy złotych. Takich historii jest niestety wiele.
W ten sposób stracił z konta prawie 28 tysięcy złotych
Podszywają się pod pracowników banku i oferują rzekomą pomoc przed zagrożeniem związanym z utratą pieniędzy, namawiając do zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi pulpitu lub przelewania środków na tzw. bezpieczne konta. Cyberoszuści, bo o nich mowa, doprowadzili mieszkańca powiatu ciechanowskiego do utraty prawie 28 tys. złotych. Pamiętaj! Jeśli otrzymasz telefon z banku z informacją, że twoje pieniądze są zagrożone, rozłącz się i jak najszybciej skontaktuj się z najbliższą placówką, aby zweryfikować otrzymaną informację!
Do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosił się mieszkaniec powiatu ciechanowskiego, który padł ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Rzekomy konsultant poinformował go telefonicznie, że zgromadzone na jego koncie pieniądze są zagrożone i w celu uniknięcia kradzieży powinien wdrożyć procedurę zabezpieczenia środków. W tym celu „konsultant” zaoferował swoją pomoc. Wykonując polecenia oszusta, mężczyzna zainstalował na swoim komputerze aplikację do zdalnej obsługi pulpitu. Tym samy dał oszustom dostęp do swojego konta bankowego. Przestępcy wypłacili z niego pieniądze w łącznej kwocie prawie 28 tys. złotych. Postępowanie w tej sprawie prowadzą policjanci z Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą.
Policja przestrzega
Mundurowi apelują o rozsądek i ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym. Pamiętajmy, że gdy rzekomy konsultant prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczych oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem.
- W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.
- Za każdym razem weryfikujmy przychodzące połączenia – rozłączmy się i skontaktujmy z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy nasz rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje.
- Nie działajmy pod presją czasu, zwłaszcza gdy chodzi o przekazanie/przelanie pieniędzy.
- Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, że dzwoniąca osoba jest tym, za kogo się podaje, nie wahajmy się zawiadomić policję.
Znowu porażka policji.