Bank PKO BP ostrzega przed oszustwami z wykorzystaniem fałszywych sms-ów, zawierających linki do dokonania płatności.
– W ostatnim czasie rozsyłane są wiadomości sms, których nadawcy podszywają się pod firmy kurierskie bądź powszechnie znane portale ogłoszeniowe, sprzedażowe, aukcyjne, z prośbą o dopłacenie niewielkiej kwoty za przesyłkę, informacją o konieczności odblokowania konta na danym portalu lub o możliwości przedłużenia okresu wystawienia ogłoszenia, itp., zawierające link do dokonania stosownej płatności. W rzeczywistości link umieszczony w sms-ie prowadzi do fałszywej strony pośrednika płatności, a następnie – na fałszywą stronę banku i ma na celu wyłudzenie poufnych danych do bankowości elektronicznej oraz kodu z narzędzia autoryzacyjnego – ostrzega bank.
Podanie na fałszywej stronie danych do logowania i autoryzacji transakcji umożliwia ich przejęcie przez oszusta, który uzyskuje w ten sposób możliwość zalogowania się przy ich użyciu w autentycznym serwisie internetowym banku i zlecenia operacji z rachunku klienta (np. utworzenia szablonu płatności bądź wykonania przelewu na numer rachunku odbiorcy podany przez oszusta).
W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, należy skontaktować się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).