Czytelnicy dociekają, czy miasto zbuduje tunel pod torami na Mława Miasto. Tak, aby pasażerowie w przyszłości mogli łatwiej i szybciej dotrzeć z dworca na perony kolejowe. Co na to ratusz?
Niestety na przystanku Mława Miasto na razie nie ma miejsca, gdzie można poczekać na pociąg czy kupić bilet.
Miasto już wyburzyło budynek starego przystanku Mława Miasto i nie zbudowało jeszcze nowego obiektu przy galerii handlowej nazwanej Stacja Mława.
Przypomnijmy. Wyburzony obiekt zastąpiony zostanie budynkiem dworca zintegrowanego (kolejowo-autobusowy). Nowy dworzec już stoi w kompleksie handlowym o nazwie „Stacja Mława” oddalonym o ok 370m metrów od wyburzonej stacji. Zapowiedziane już jest także przedłużenie peronów na tym przystanku, tak by mogły tu stawać nawet pociągi szybkiej kolei „Pendolino” i by mógł stać się główną stacją przesiadkową kolejowo-autobusową w Mławie.
Czy będzie tunel?
Wobec wyburzenia budynku przystanku Mława Miasto (napisaliśmy o tym TUTAJ i TUTAJ) i budowy Stacji Mława przy galerii handlowej (napisaliśmy o tym TUTAJ), mławianie dopytują o plany miasta, które ułatwiłyby życie podróżnym.
Konkretnie Czytelnicy prosili portal Nasza Mława o sprawdzenie, czy planowane jest przejście podziemne na perony Mława Miasto?
Wskazują na sporą odległość budowanego obiektu od peronów, co może stwarzać problem w przypadku osób starszych czy niepełnosprawnych. Są również obawy, że i ludzie sprawni mogą mieć problem z dotarciem na czas na peron. Przyda się dobra kondycja.
Ratusz radzi korzystać ze schodów i windy
Uzyskaliśmy w tej sprawie odpowiedź od mławskich władz. Ratusz radzi korzystać ze schodów i windy.
– Miasto nie projektuje i nie realizuje inwestycji w pasie kolejowym. Warto przypomnieć, że spółka PKP, realizując inwestycję związaną z modernizacją magistrali E65, w obrębie przystanku Mława Miasto zaprojektowała przejścia na perony wiaduktem. Do dyspozycji podróżnych są windy i schody – informuje portal Nasza Mława Magdalena Grzywacz, naczelnik wydziału Komunikacji Społecznej i Medialnej Urzędu Miasta Mława.
Ale Mławianie to roszczeniowi ludzie, jak powstawały schody i windy to było wielkie wow, teraz nagle jak od dworca za daleko do wind i schodów to tunelu rządają co za społeczeństwo dziwne? w samochody się przesiąść jak wam niewygodnie !
ZAMKNĄĆ DWORZEC KOLEJOWY NA WOLCE.
A toalety płatne .
NAJWAŻNIEJSZE ŻE TOALETY BĘDĄ BEZPŁATNE A DWORZEC NA WÓLCE DO ZAMKNIĘCIA.
Tak po co koszty stoi biletomat po dyżurnych nowy budynek zajmuje jedna osoba.To samo na dworcu kasa prywatna i jeden człowiek .Dozorca plus podwykonawca dozorcy czyli stróż.Pan BAREJA MIAŁ BY CO ROBIĆ .A TUNELU NIEMA .
Jaki Naczelnik Komunikacji Społecznej === taka jest komunikacja, i informacja dla gawiedzi.!!! A to trzeba jasno powiedzieć że całkowita wina że nie ma tunelu łączącego, leży po stronie RATUSZA, bo jak można było tą sprawę przegapić, że w fazie projektowania przez PKP, I MODERNIZACJI TEJ LINI, nikt ale to nikt, nie skontaktował się z PKP które jako wykonawca mogło się pozytywnie przychylić do propozycji tunelu, tym bardziej że miasto wiedziało że będzie GALERIA HANDLOWA Z DWORCEM a tak mamy to co mamy,PEWNIE ZA DUŻO LUDZI W TYM URZĘDZIE PRACUJE I NIE BYŁÓ WIADOMO KTO MIAŁ POPROWADZIĆ TEN TEMAT TUNELU !!
A co ma miasto do PKP? To pytanie raczej należało zadać PKP, a nie ratuszowi. To tak jakby pytać mojego sąsiada czy będzie budował garaż na moim podwórku 😉
Czyli rozumiem, że jakbyś prowadziła jakąś działalność a ja jako miasto zniszczyłbym/zburzylbym Ci lokal, w którym ta działalność była prowadzona to nie miałabyś nic przeciwko? Mało tego powiedziałabys, że to twój problem, że już nie masz lokalu? Skąd taka wyrozumiałość? Pracujesz w wydziale propagandy przystojniaka czy co?
Nie no, świtę [WYMODEROWANO] burmistrza oraz jego samego dalej cechują arogancja i buta. To oni nie dogadali się z PKP w sprawie dworca, ale mieszkańcy za nich mają się dogadywać w sprawie biletomatu czy dworca zastępczego. Szczyt buty i galopującego chamstwa.
Ten pseudodworzec zintegrowany będzie stał pusty. Wspomnicie moje słowa. PKP nie będzie miało w swoim interesie, żeby go dzierżawić/podnajmować.
Ale fachowcy, znawcy i pseudo projektanci się znaleźli ! Do tunelu też trzeba zejść i wejść po schodach !!!!
A na marginesie: Jakoś, nikt nie pochwalił Burmistrza za super Galerię – Stacja Mława! Szokowa frekwencja w okresie przedświątecznym przeczy „pomyjom ” wylewanym przez stałych mławskich malkontentów ! Tego obiektu i fajnego rozwiązania zazdroszczą nam Mławianom mieszkańcy okolicznych powiatów ( o czym świadczą tabuny rejestracji z Żuromina, Działdowa, Nidzicy i Przasnysza ! A zobaczycie co będzie dalej ! Oby było to wszystko OTWARTE!!!!
Tak na marginesie odnośnie różnic między przejściem podziemnym a przejściem nadziemnym::
Galeria? – jaka tu zasługa burmistrza? – że sprzedał teren pod galerię? że „dogadał się” z inwestorem? No bo przecież to nie burmistrz budował ową galerię.
Dworzec zintegrowany zaś w tym miejscu i na dodatek bez przejścia podziemnego, to jak ktoś wcześniej napisał: wielki niewypał – po prostu porażka.
O tak [WYMODEROWANO] czlowieku jakim jest Burmistrz moze pisac tylko rodzina albo Ci ktorym [WYMODEROWANO].
Wow zazdroszczą nam mieszkańcy Żuromina, Nidzicy, czy Działdowa czyli miejscowości 2-3 krotnie mniejszych od Mławy. No to faktycznie ma się czym szczycić ten twój burmistrz. A inna sprawa to jest taka, że owa „galeria” to prywatna inwestycja. Twój burmistrz ograniczył się tylko do sprzedaży nieruchomości (gruntu) pod budowę tej galerii. Szkoda, że w przypadku np. atrakcji czy też dróg (infrastruktury) to my musimy zazdrościć innym miastom, nawet takiej Brodnicy czy Pułtuskowi, czyli sporo mniejszym od naszego miasta. Także przestań chłopie się już ośmieszać.
Były -zobacz jaki ciemnogród mieszka w Mławie ,to co piszesz jest całkowitą racja ,tylko idiota chce budowy przejścia podziemnego mając windy i schody nad torowiskiem ,krytykowali budowę Galerii ,teraz przejście ,oni są głupsi niż ustawa przewiduje,zapominają o przejściu na Kościuszki,remont stadionu krytykowali,wszystko jest be w Mławie,to są nieudacznicy których nikt na zachodzie nie chce pozostał smród Wipaszu i kolba w LG,
a ten post napisał właśnie jeden z tych [WYMODEROWANO] MŁAWSKICH, który przybył do tej MŁAWY, z tego ciemnogrodu a teraz zrobił si ewielkie panisko, że innych rdzennych mławian ma za chamów i idiotów*** [WYMODEROWANO]
a sam nie może zrozumieć innych====NIE MARTW SIĘ NA ZAPAS ZE WSI PRZYSZEDŁEŚ [WYMODEROWANO] I NA WIEŚ WRÓCISZ. !!!!
Przestań nam wciskać kit, wystarczy jak ty kadzisz BURMISTRZOWI, MY NIE MUSIMY, Tak to bywa jak zgłasz te peny pochwalne JA BYŁY [WYMODEROWANO].
Ten dworzec jest wielkim niewypałem. Ogólnie koordynacja, planowanie przy konsultacjach na linii ratusz mławski-PKP to jakaś porażka dotyczące przejścia podziemnego. Przecież wiadomo, że aleja św. Wojciecha była planowana i tak samo jak i można błoby w porozumieniu z PKP dogadać się odnośnie wcześniejszego wykonania przejścia podziemnego z wyjściem poza projektowaną ulicę. Na Wólce mamy przejście podziemne w dogodnych miejscach. PKP ma/miało pieniędzy unijnych w bród. Teraz po kompocie. Technologia wykonania takiego przejścia podziemnego w obecnej sytuacji z wykonaną infrastrukturą alei oraz infrastrukturą peronową, będzie kolosalnie droga i nieopłacalna. Także dworzec na Wólce będzie ciągle dworcem głównym a ten parku handlowym nieudaną wydmuszką, którą burmistrz będzie się szczycił i podniecał w najbliższych wyborach samorządowych bo chyba może startować jeszcze raz.
na szczęście już nie może, to jego ostatnia kadencja.
Niestety może jeszcze startować
Po pierwsze: długość peronów nie ma znaczenia i nie jest obligatoryjnym wymogiem dla zatrzymań pociągów typu Pendolino. Są w rozkładzie jazdy PKP miejscowości w których zatrzymuje się tego typu pociąg i nie mają dłuższych peronów niż na Mława Miasto.
Po drugie warunkiem zatrzymań pociągów jest przede wszystkim ilość potencjalnych klientów chcących korzystać z tego typu drogich pociągów. Innym powodem może być to, że stacja jest stacją węzłową (przesiadki). Dlatego Ciechanów i Działdowo spełnia te warunki a Mława nie. Oczywiście C. pomógł senator.
Po trzecie wybór sposobu przemieszczania się pomiędzy peronami był konsultowany pomiędzy PKP a Ratuszem przed modernizacją linii kolejowej kilka lat temu. Byłoby następną głupotą budowanie na koszt miasta tego co buduje na swój koszt kolej.
Jedynym rozsądnym rozwiązaniem w tej sytuacji jest wystąpienie do PKP o zbudowanie poczekalni dworcowej po stronie w kierunku do Warszawy. Przy okazji uporządkowano by plac dojazdowy.
Chyba mało jeździsz pociągami. Gdzie w Ciechanowie masz stacje węzłowa, przesiadki, chyba że przesiadka na pociąg do Mławy.
Ciechanów ma o 50% więcej mieszkańców czyli klientów – podróżnych. Poza tym pomagają im posłowie i senatorowie PiS, na nas wypięli 4L.
Taaak, tylko jak PKP planowało budowę wiaduktu i budowało ów wiadukt, to nikomu z PKP zapewne nie przyszło do głowy, że przedsiębiorczy burmistrz Mławy wyręczy PKP i zbuduje dworzec PKP wraz z poczekalnią dla pasażerów po drugiej stronie ulicy.
Jednym słowem burmistrz burmistrz swoją decyzją i działaniami wyręczając PKP dokopał mieszkańcom. i ich załatwił na perłowo.
Należą się „wielkie podziękowania” dla burmistrza za to niefortunne zrealizowanie swoich wizji kosztem mieszkańców.
Wielkie dzięki dla burmistrza i dla całej rady miasta za wszelkie podejmowane uchwały [WYMODEROWANO]
mieszkańcom przyjaznym dla życia nie długo WYBORY TRZEBA WYBRAĆ MĄDRZE.
Trzeba wybrać mądrze, dlatego należy podziękować dotychczasowym „panom i władcom” oraz ich poplecznikom (mam na myśli 2-go vice-burmistrza).
2-gi wiceburmistrz nie jest z wyboru jak burmistrz mozesz [WYMODEROWANO]. Jeśli Kowalewski bedzie badal b. on będzie wice zawsze.