Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na wykonanie elementów koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej w Warszawie (S8).
Przyszły odcinek drogi ekspresowej, ułatwiający dojazd do stolicy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Chomiczówka) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie za węzłem Kolejowa droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie.
Dalej droga biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Dalej, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa schodzi do tunelu o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m, a następnie wznosi się ponad teren nad drogą S8.
Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka, NS (połączenie z Trasą Armii Krajowej – S8).
Planowany harmonogram realizacji:- IV kwartał 2012 r. – podpisanie umowy na opracowanie STEŚ:
II kwartał 2018 r. – wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
III kwartał 2019 r. – podpisanie umowy na wykonanie koncepcji programowej,
IV kwartał 2020 r. – ogłoszenie przetargu w systemie ,,Projektuj i buduj”,
III kwartał 2021 r. – podpisanie umowy z wykonawcą,
2022 r. – 2025 r. – realizacja robót budowlanych.
Szacunkowy łączny koszt inwestycji (dokumentacja, wykup gruntów, budowa) wynosi ok. 1,9 mld zł.
S7 Gdańsk – Warszawa:
Kierowcy mają już do dyspozycji 200-kilometrowy odcinek od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim.
Granica województwa mazowieckiego – Płońsk:
w realizacji w systemie „Projektuj i buduj”,
umowna data zakończenia kontraktów: 2021 r.
odcinek Napierki – Mława: wykonawca Strabag, wartość robót 294,7 mln zł,
odcinek Mława – Strzegowo: wykonawca PORR, wartość robót 446,1 mln zł,
odcinek Strzegowo – Pieńki: wykonawca Strabag, wartość robót 516,2 mln zł,
odcinek Pieńki – Płońsk: wykonawca Strabag, wartość robót 311,7 mln zł.
Płońsk – Czosnów:
odcinek I węzeł Siedlin (bez węzła) – węzeł Załuski (bez węzła), długość 12,9 km, przetarg ogłoszony 5 sierpnia 2019r., otwarcie ofert zaplanowano na 10 października 2019 r.,
odcinek II węzeł Załuski (z węzłem) – węzeł Modlin (bez węzła), długość 12 km, przetarg ogłoszony 12 sierpnia 2019 r., otwarcie ofert zaplanowano na 17 października 2019 r.,
odcinek III węzeł Modlin (z węzłem) – węzeł Czosnów (bez węzła), długość 9,7 km, przetarg ogłoszony 19 sierpnia 2019 r., otwarcie ofert zaplanowano na 24 września 2019 r.
Czosnów – Kiełpin:
w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Promost Consulting (termin odbioru: listopad 2019 r.),
realizacja inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”, planowana na lata 2020-2024, łączny koszt realizacji inwestycji ok. 485 mln zł.
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej (OAW)
GDDKiA po roku intensywnej pracy ekspertów przedstawiła wypracowane warianty korytarzy przebiegu nowej trasy S10 łączącej się z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej (OAW). Analizując sytuację komunikacyjną, widzi ogromną potrzebę nowych rozwiązań drogowych, które usprawnią nie tylko ruch tranzytowy w centralnej Polsce, ale będą też oddziaływać na przemieszczanie się pojazdów na całej sieci dróg krajowych i autostrad.