Projekt eTwinning „Quo vadis … Europa?” w języku niemieckim realizowały trzy zespoły młodzieży: z I Liceum Ogólnokształcącego w Mławie, z Hersbruck (Niemcy) i Monferrato Casale (Włochy).
– W tym roku młodzież zajęła się tematyką proeuropejską, która jest dla nas bardzo ważna i ciekawa zarazem. Uczniowie śledzą wydarzenia w Unii Europejskiej, są świadomymi obywatelami wspólnoty, pragnącymi współpracy państw dla dobra swoich obywateli, a przede wszystkim dostrzegają potrzebę sprawnego funkcjonowania Unii. Wspólnie z młodzieżą z gimnazjum z Niemiec i Włoch postawiliśmy sobie bardzo ambitne zadania. I tak zastanawialiśmy się nad czynnikami łączącymi nas w Europie, analizowaliśmy dziedziny wymagające usprawnienia, porównywaliśmy nasze kraje pod względem przestrzegania praw obywatelskich – opisuje Edyta Dobiesz-Jąderko, koordynatorka projektu.
Uczestnicy przygotowali i przeprowadzili ankietę „Czy czujesz się Europejczykiem?”, zaprojektowali logo projektu, snuli wizje dla Europy i wystosowali postulaty do Niemiec, jako państwa przewodniczącego Unii od czerwca 2020 r. Najwięcej emocji podobno towarzyszyło uczestnikom podczas tworzenia tekstu do piosenki dla Europy „Europa – unser Haus”, którą zaśpiewali do melodii „Imagine” Johna Lennona.
- Ogrom pracy, energii i wysiłku, który został doceniony przez jury konkursu. Dla nas to najwspanialsza nagroda oraz potwierdzenie umiejętności językowych młodzieży, ich kreatywności we współpracy międzynarodowej – podkreśla nauczycielka.