Rozpoczęto prace projektowe północnego odcinka drogi ekspresowej S7, łączącego Kiełpin z Trasą Armii Krajowej w Warszawie. Jest to ostatni główny wyjazd ze stolicy, który nie ma statusu drogi szybkiego ruchu.
Ruszają prace projektowe północnego odcinka S7
Rozpoczęto prace nad projektowaniem północnego odcinka ekspresowej S7, łączącego Kiełpin z Trasą Armii Krajowej w Warszawie. Jest to ostatni główny wyjazd ze stolicy, który nie ma jeszcze statusu drogi szybkiego ruchu.
Trasa będzie miała długość ponad 13 km i przekrój dwujezdniowy z trzema pasami ruchu w każdym kierunku, a miejscami nawet czterema. Przez gęsto zabudowane tereny, takie jak Bielany i Bemowo, droga przejdzie dwoma tunelami o długości około 1000 m i 1100 m.
Zaprojektowano także pięć węzłów drogowych, m.in. Warszawa Północ, łączący S7 z trasą S8. Projekt obejmuje także wiadukty, przejścia podziemne oraz urządzenia ochrony środowiska, takie jak ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt. Dokumentacja projektowa, wyceniona na 54,2 mln zł, ma być gotowa do II kwartału 2026 roku.
Kolejnym krokiem wybór wykonawcy
Kolejnym krokiem będzie wybór wykonawcy prac budowlanych. W ramach trasy S7 kierowcy korzystają już z odcinków od Gdańska do Płońska. Niestety jadąc od Mławy S7 trafiamy na trwającą budowę 9-kilometrowego odcinka między Czosnowem a Kielpinami. Jej koniec zaplanowany jest na 2027 rok. Tak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie.