Rusza budowa parkingów przy stacjach PKP. Mieszkańcy siedmiu mazowieckich miejscowości — w tym Mławy — będą mogli wygodniej łączyć podróże samochodem i koleją. – Podpisaliśmy umowy z wykonawcami na prawie 400 miejsc parkingowych dla kierowców w Rudzie Wielkiej, Kruszynie, Woli Bierwieckiej, Warce, Chorzelach, Ciechanowie i Mławie. Obiekty za niespełna 4,5 mln zł powstaną w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025″ – informuje zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Rusza budowa parkingów przy stacjach
Budowa parkingów przy stacjach PKP to prawdopodobnie dobra wiadomość dla kierowców, którzy dojeżdżają do pracy i szkoły pociągiem. Kolej informuje, że w przyszłym roku będą oni mogli zostawić auta przy kolejnych mazowieckich stacjach i przystankach.
– Nowe miejsca postojowe wybudujemy na linii Warszawa-Radom w Warce (150 miejsc), Rudzie Wielkiej (20 miejsc), Kruszynie (50 miejsc) i Woli Bierwieckiej (30 miejsc). Także w Chorzelach (26 miejsc), Ciechanowie przy ul. Sienkiewicza (48 miejsc) i Mławie przy ul. Dworcowej (74 miejsca) od przyszłego roku będzie możliwość sprawniejszego łączenia podróży. We wszystkich lokalizacjach przewidujemy budowę oświetlenia i udogodnień dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się — dodaje zespół prasowy PKP.
Na Mazowszu PKP planuje wybudować łącznie 14 parkingów przy istniejących i powstających przystankach, o szacunkowej wartości ponad 11 mln zł. Są to Jasienica Mazowiecka, Szewnica oraz Niemojki, które są na etapie przygotowania, Ciechanów, Mława, Ruda Wielka, Chorzele, Wola Bierwiecka, Kruszyna, Warka, gdzie właśnie podpisano umowy na realizację zadań oraz Urle, Zielonka i Małkinia, gdzie trwają roboty budowlane. Udostępniono już dla podróżnych miejsca parkingowe przy nowym przystanku Błonie Rokitno.
Łączna kwota przeznaczona na budowę parkingów w ramach Programu przystankowego to ponad 74 mln zł. Obecnie zakończono budowę miejsc parkingowych w 11 lokalizacjach, w 66 postępują prace budowlane, a dla 11 trwają postępowania przetargowe.
Źródło: PKP
Ale póki co nie jeździmy tylko pociągami IC. I w godzinach rannych całe mnóstwo podróżnych dojeżdża do stolicy pociągami Kolei Mazowieckich i gdzieś swoje samochody muszą zaparkować.
Tylko po co w Mlawie jak postoj pociągów Inter city od grudnia zostal przeniesiony na Mława Miasto więc ten nowy parking na Wólce będzie pusty.A na Mława Miasto parkingu brak.
Jak brak parkingu? przecież stary burmistrz wybudował przy galerii. Ogólnie to porąbany pomysł z tym ze pociągi będą zatrzymywać się na Mława miasto. Tam przecież nie ma nawet poczekalni.
To jeszcze nic pewnego. Podobno są starania, żeby chociażby w związku z dostępnością miejsc parkingowych, poczekalnią oraz łatwością dotarcia na perony dla niepełnosprawnych pozostawić postój KM, IC i TLK na Wólce
Nie ma i nie było takich starań. Decyzja podjęta przez Ministra jest ostateczna. Na peryferyjnej Wólce wsiadało zbyt mało pasażerów.
To jest absurd. Od połowy grudnia oprócz KM zamiast na Wólce pospieszne będą zatrzymywały się bliżej centrum tj. na przystanku Mława Miasto a co za tym idzie tu będzie większy ruch i potrzeba parkingów a nie na Wólce.
Obok przystanku MM pełno wolnych terenów niech miasto stanie się właścicielem a PKP PLK mogło będzie tam wybudować parkingi i dworzec przyperonowy z prawdziwego zdarzenia.