Ruszyły prace związane z budową dworca zintegrowanego i centrum handlowego przy alei św. Wojciecha w Mławie. W środę, 12 czerwca mieszkańców mógł zaskoczyć widok helikoptera w pobliżu wiaduktu na OKM-ie. To przedstawiciel inwestora przyleciał obejrzeć teren i dopełnić formalności.
Grupa Scotia Sp. z o.o. Płock z siedzibą w Płońsku, która podpisała z Miastem Mława umowę użyczenia działki przy alei Św. Wojciecha do końca września 2020 r., uzyskała już pozwolenie na budowę dworca zintegrowanego w stanie surowym oraz centrum handlowego.
Na placu budowy niedawno pojawił się ustawiony przez podwykonawcę kontener. Do 30 czerwca 2020 r. Scotia ma oddać miastu dworzec w stanie surowym, po czym na teren wejdzie wyłoniony wykonawca kolejnego etapu inwestycji i dokończy budowę dworca oraz wykona pozostałą niezbędną infrastrukturę – m.in. zatoki dla autobusów (wcześniej zostanie przygotowana dokumentacja tych prac). Od 1 października 2020 r. dworzec powinien już zacząć funkcjonować i obsługiwać pasażerów.
Anonimie, zobaczymy za rok jak będzie. Teraz to możemy sobie jedynie pisać swoje teorie i pomysły. Ja przede wszystkim cieszę się, że wreszcie powstanie centrum handlowe o sporej powierzchni – 15.000 m.kw. Z tego może 5% to powierzchnia obsługująca podróżnych (kolej, autobus – razem 3 kasy) a reszta sklepy, jakaś strefa gastronomiczna, itp. Jeśli inwestor dobierze odpowiednie sklepy to mogą tu przyjeżdżać mieszkańcy okolicznych miast i powiatów (Żuromin, Działdowo, Nidzica) a dzięki temu zwiększy to odwiedzalność tego miejsca.
Kos, no to jak widzisz tą prostą drogą nadrabia trochę kilometrów.
Flixvbus jak zatrzymuje się w rynku to od Warszawy wjeżdża podaną przez Ciebie drogą czyli ul. Płocką, ale wyjeżdża w stronę Gdańska raczej ul. Padlewskiego.
W stronę Gdańska??? To proste, tylko trzeba na to wpaść anonimie,. Wróci tą samą drogą . Na rondzie przy Omedze pojedzie w stronę ”siódemki” i przy Autoserwisie skręci w lewo. W tym momencie jest na prostej aż do Gdańska.
Kos to do Ciebie to pytanie.
Flixbus nadal bedzie zabierał podróżnych z centrum miasta..
…a w stronę Gdańska Jak będą jechały żeby nie robić onego tłoku?
Dla pasażerów PKP ten dworzec zintegrowany to żadne ułatwienie. Wcale bliżej nie będzie na perony niż obecnego dworca, no i można powiedzieć śmiało, że trudniej, bo schodów w górę na wiadukt i w dół z wiaduktu co nie miara, a windy rzadko czynne. Gdyby był tunel… można by dyskutować, ale tak nawet nie ma o czym.
Dobry interes dla Grupy Scotia i
Nie można zmusić autobusów do zarządzania do Galerii H. Flixbus prędzej zrezygnuje z Mł. niż by miał zatrzymywać się na peryferiach.
Właśnie chodzi o to by te autobusy nie zatrzymywały się w mieście i nie robiły niepotrzebnego tłoku. Sam wiesz jak ciasno jest u nas w centrum. Przelotowe będą jechały bezpośrednio do nowego dworca i dzięki temu będą omijały centrum bo jadąc np od W-wy pojadą w lewo na dwóch rondach a następnie na Aleję Św. Wojciecha gdzie będą miejsca właśnie dla takich autobusów.
Ja to tak rozumiem i w ten sposób odbieram ten pomysł.
A po co komu dworzec jeśli nasz PKS upadł a autobusy przelotowe zatrzymują się w mieście. Najważniejsza jest galeria-centrum handlowe, którego Mława nie ma. Natomiast ponad wszeslk wątpliwość można stwierdzić fakt, że tam jest za mało miejsca nawet gdyby to miała być sama galeria. A zmieszczenie tam dworca dworzec z zatokami dla autobusów oraz galerii chyba z jakimś parkingiem to jakiś żart. Ogarnijcie się władze miasta.
Z tą budową dworca będzie Tak jak z budową hali sportowej przy stadionie. Nigdy niedokończona i rozegrana po kilkunastu latach. Ciekawe czy będzie chętny do budowy następnego etapu i za ile. Jakoś to mętnie wygląda. Galeria może powstanie ale dworzec – bardzo wątpliwe żadnych konsultacji z przewoźnikami.