Żaden produkt ani usługa nie jest dla wszystkich. Jeśli prowadzisz biznes lokalny i świadczysz usługi w obrębie jednego miasta czy innego określonego obszaru, to tym bardziej Twoja grupa odbiorców się zawęża – są nimi mieszkańcy miasta lub osoby aktualnie w nim przebywające. Twoja firma świadczy usługi na terenie Gorzowa? Kierowania komunikatów marketingowych w postaci reklamy w Google do wszystkich jest w tym przypadku niekorzystnym rozwiązaniem. Zdecydowanie bardziej opłacalną opcją jest zmniejszenie zasięgu promocji. W tym pomoże Ci pozycjonowanie lokalne!
Na czym polega pozycjonowanie w Gorzowie?
Pozycjonowanie lokalne polega na zwiększeniu widoczności strony w konkretnym obszarze – np. regionie, mieście czy dzielnicy. Dzięki odpowiedniej optymalizacji serwis będzie wyświetlał się wyłącznie określonej grupie użytkowników. Grupą docelową są oczywiście osoby wpisujące w wyszukiwarce frazę zawierająca nazwę miasta czy innego obszaru, lub osoby, których lokalizacja zostanie namierzona przez Google. Pozycjonowanie w Gorzowie będzie zatem zwiększeniem widoczności strony dla użytkowników związanych właśnie z tym miastem.
Kto powinien inwestować w pozycjonowanie lokalne?
Widoczność w wyszukiwarce internetowej to podstawa działań marketingowych dla każdej firmy – niezależnie od tego, czy działa online, czy stacjonarnie. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy wpisują w wyszukiwarce konkretne frazy związane z branżą. Nie zawsze intencją użytkowników jest zakup, jednak warto zadbać również o potencjalnych klientów, którzy znajdują się na początkowych etapach ścieżki zakupowej.
A kto powinien inwestować w usługę pozycjonowanie Gorzów? Oczywiście wszystkie firmy, które świadczą swoje usługi w tym mieście lub w jego okolicach. W przypadku biznesów lokalnych nie ma sensu pozycjonować strony ogólnie, ponieważ w takiej sytuacji będzie ona docierała do osób, które na pewno nie są zainteresowane ofertą firmy. Takie działanie to niepotrzebne przepalanie budżetu. Jeśli prowadzisz zakład fryzjerski w Gorzowie, większość Twoich klientów to mieszkańcy miasta i okolic. Twoja strona nie musi wyświetlać się mieszkańcom całej Polski, bo prawdopodobnie nikt z Warszawy nie będzie zainteresowany ofertą salonu fryzjerskiego oddalonego o kilkaset kilometrów.
Ale czy pozycjonowanie lokalne przeznaczone jest wyłącznie dla stacjonarnych firm usługowych? Niekoniecznie. Przedsiębiorstwa, które w przyszłości pragną podbić rynek krajowy czy nawet globalny również mogą korzystać dodatkowo z SEO lokalnego. Warto wiedzieć, że obecnie prawie 50% wyszukiwań w internecie związanych jest z lokalizacją. Taka strategia może być dobra na start – wypracowanie silnej pozycji na rynku lokalnym sprawi, że rozszerzanie działalności na kolejne miasta, a nawet państwa będzie łatwiejsze.
Największe korzyści pozycjonowania lokalnego
Pozycjonowanie lokalne to dla usługowych, stacjonarnych firm jedno z najskuteczniejszych rozwiązań. Często sprawdza się również w przypadku przedsiębiorstw działających na szerszą skalę. A jakie dokładnie korzyści niesie za sobą taka strategia? Do najważniejszych można zaliczyć:
- Niskie koszty – zwiększenie widoczności w określonym obszarze jest tańsze od pozycjonowania ogólnego.
- Szybkie efekty – ze względu na mniejszą konkurencję, czyli mniejszą liczbę firm walczących o jedną pozycję na konkretne słowo kluczowe, pozycjonowanie lokalne daje stosunkowo szybkie efekty.
- Targetowanie przekazu – pozycjonowanie lokalne pozwala docierać tylko to tych osób, które mogą być zainteresowane ofertą firmy.