W ramach programu budowy 200 przystanków kolejowych, ma zostać wydłużony peron na dworcu Mława Miasto. Obecnie ma on długość 300 metrów.
Dla porównania na dworcu Mława Wólka ok. 320 metrów. Perony w Ciechanowie są znacznie dłuższe, mają ok. 550 m i 400 m, natomiast w Działdowie ok. 340 m. Wydłużenie peronu pozwoli na zatrzymywanie się tu pociągów dalekobieżnych rozwijających większą prędkość np. IC czy pendolino.
W województwie mazowieckim w ramach Programu #200 przystanków wybudowanych zostanie 19 przystanków:
- Nowe przystanki/zmiany lokalizacji: Ostrołęka Śródmieście, Rokitno, Warszawa Chełmżyńska, Wrzosów, Płock, Józefin, Dąbrówka Zabłotnia, Garbatka Długa, Januszno, Kosów; Bąkowiec, Chronów;
- Wydłużenie/przebudowa peronów 7 przystanków: Mława/Mława Miasto, Mińsk Mazowiecki, Mrozy, Wołomin, Szydłowiec, Niemojki, Mordy Miasto.
W ciągu pięciu lat w całej Polsce powstanie 200 przystanków kolejowych. Przystanki mają ułatwić skorzystanie z transportu kolejowego i wymazać białe plamy komunikacyjne. Za kwotę 1 mld zł zbudowane zostaną nowe przystanki kolejowe, odbudowane te, które od lat nie istnieją oraz wydłużane perony tam, gdzie nie mogą zatrzymywać się pociągi dalekobieżne. Warunkiem realizacji inwestycji będzie deklaracja regionalnego organizatora przewozów o korzystaniu z wybudowanej infrastruktury. Program umożliwia niedużym polskim firmom budowlanym start w postępowaniach przetargowych. Wpisuje się w proces odmrażania polskiej gospodarki, ponieważ inwestycje publiczne są od lat kołem zamachowym gospodarki oraz lekiem na wyjście z kryzysu. Lista 200 zadań została opracowana na podstawie postulatów składanych przez organy samorządowe (prezydentów miast, urzędy gminy, urzędy marszałkowskie), przewoźników, zarządcę infrastruktury kolejowej, przedsiębiorców, lokalne stowarzyszenia oraz obywateli. Dokładne lokalizacje przystanków i stacji, ich nazwy, precyzyjny zakres zadań oraz wybór pomiędzy ewentualnymi alternatywami będą przedmiotem dodatkowych konsultacji z miejscowymi interesariuszami, w celu jak najlepszego dostosowania Programu do potrzeb lokalnych społeczności. Program jest otwarty na zmiany oraz nowe propozycje.
źródło: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wojewodztwo-mazowieckie2
Jak brano niesłusznie pieniądze za toaletę to się nikt nie odezwał [WYMODEROWANO] komisji liczenia kopert zabezpieczających skąd przyzwolenie ?
do ja72@ Pojęcia nie masz o kolejnictwie. Tacy jak ty zajmowali się kwestiami kolejowymi w Mławie dlatego taki stan brak tunelu w ul. Kościuszki (nawet wsie mają tunele pod torami kolejowymi), tzw. dworzec za pieniądze Mławy zamiast PKP itd.
Widać jakie masz pojęcie jeśli kolej i kolejarzy kojarzysz wyłącznie z kasowaniem biletów. Tyle wiesz o kolei ile widzisz na bieżąco swoimi oczyma. Cytując klasyka: „takie widzi świata koło jakie tępymi zakreśla oczy”
Ja nie twierdzę, że MM nie będzie przystankiem dla pociągów spółki PKP Intercity. Nawet lepiej żeby się to stało jak najszybciej. To przypadek incydentalny, że raz nie zmieścił się Słoneczny w peronach MM. I co z tego, że na Wólce peron jest dłuższy 20m. Rzucasz jakieś tezy, hasła, oszczerstwa a nie potrafisz prowadzić dialogu merytorycznego. Jesteś z tych co uważają się za znawców kolei bo jeździli w młodości koleją do babci w wakacje.
Właśnie problem Mławy to brak człowieka w ratuszu i w starostwie, który miałby pojęcie o kolei. Dlatego taka oferta przejazdowa. Proszę obiecaj, że nie będziesz chciał być radnym bo już wiemy jak będzie wykonać kolej w Mławie.
Ty masz jakiś problem ze sobą. Nie widzisz tego?
Tacy jak ja ? Gdyby tacy jak ja zajmowali się tym tematem to rozwiązanie by było zdecydowanie lepsze.
Ze Słonecznym to nie był przypadek incydentalny tylko norma. Porówanałem długość peronu na Wólce bo właśnie tyle brakuje do tego by Słoneczny mieścił się w całości. Myśl troszkę. Nie zorientowałeś się, że właśnie w tym celu to napiałem? Myśłenie a kolosalną przyszłość jak mawiał „klasyk”. I właśnie z tym masz problem.
Przedstawiasz typowo zawodowy (zawężóny) punkt widzenia. Ty się znasz więc inni to głupcy. Nie wiem czasem czy nie jest odwrotnie. Bo nie musi być w Raruszu albo w Starostwie żadnego specjalisty od kolejnictwa…..Człowieku, lekko się ogarnij.
A jeśłi nie wiesz dlaczego tam nie powstał tunel, to już się nie dowiesz. Ja mógłbym Ci wytłumaczyć ale nie jestem do końca pewien czy zrozumiesz bo już nie 'chwyciłeś” powodu dlaczego napiałem o dłuższym peronie na stacji Mława. Ok, spróbuję: Był jeden poważny powód związany z organiacją ruchu gdyby Kościuszki musiała wejść pod ziemię , bo musiałoby to się stać już na wyskości Eksbutu. Wtedy nie ma możliwości z tej ulicy pojechać w wówczas planowaną Św, Wojciecha (w lewą) i Graniczną(w prawą). Za wąsko na dodatkową drogę. A jak wiesz a może nie….. Na rogu Kościuszki i Granicznej (po Zakładach Mięsnych) inwestor planował wybudowanie dużego centrum handlowego. A tak na marginesie temat powrócił – właśnie jest w fazie projektu owo centrum już z innym, nowym inwestorem (8tys m2) . Centrum to – by mogło być wybudowane musi być dobrze skomunikowane. Musi być dojazd przynajmniej z dwóch stron. W wypadku tunelu dojazd by był tylko jeden.
Dialog merytoryczny, hmmm. Obcy zwrot???? Pewnie tak…..I nie wysilaj się z odpisaniem bo już nie mam ochoty Ciebie czytać. Robię sobie wolny weekend o wszystkiego co nie jest moją rodziną.
Tak się już kiedyś zastanawiałam, czy po otwarciu tej galerii handlowej dworzec Mława Miasto nie zyska wyższej rangi, czy to nie tam będą się zatrzymywać dalekobiezne. I chyba faktycznie na to się zanosi.
Pendolino może zatrzymywać się wszedzie tam gdzie jest odpowiednia ilość klientów, w Mławie niestety nie ma tylu chetnych do podrózowania koleją. Jest za to konkurencja – [WYMODEROWANO].
Ma zanczenie drogi kolego długość peronów. Bo pociągi KM są dużo krótsze niż IC, TLK I Pendolino. Po drugie chętni na jazdę Pendolino są, wierz mi. A po trzecie to jest właśńie pierwszy krok by na Mława Miasto zatrzymywały się pociągi IC i TLK zamiast na Wólce. Oczywiście po oddaniu do użytku galerii z dworcem zintegrowanym.
Sezonowy pociaģ KM „Sloneczny” jest dłuższy niz każde Pendolino a zatrzymuje się na Mlawa Miasto.
Jeśli stawiasz jakaś teze to uzasadnij faktami a nie emocjami.
A jesli chcesz aby pociagi IC zatrzymały sie na Mława Miasti to namów swojego burmistrz aby raczył napisac chociaż 1 pismo w tej sprawie do PKP Intercity. Od tego trzeba zacząć.
Kolejarz, idź bilety pokasuj.
Nie wiesz to się nie odzywaj….
Nie ważne czy ktoś chce czy nie.
Docelowo i tak Mława Miasto będzie kiedyś przystankiem dla IC I TLK.
A Słoneczny nie mieści się w całości na Mława Miasto ostatni wagon. Znafffffco
Na Wólce jest 20 m dłuższy peron.