Drogę ekspresową S7 na odcinku Strzegowo-Pieńki zbuduje konsorcjum STRABAG za 516 mln zł. Okres realizacji to 34 miesiące.
To trzeci i ostatni odcinek trasy przebiegający przez powiat mławski. Ostatnio rozstrzygnięte zostały przetargi na budowę odcinków Napierki-Mława i Mława-Strzegowo.
Na 40 kilometrach pomiędzy Kuklinem w gminie Wieczfnia Kościelna, a Unierzyżem w gminie Strzegowo projektowana trasa poprowadzona jest w nowym korytarzu. Obecna „siódemka” po modernizacji będzie drogą lokalną.
Nowa droga S-7 zaprojektowana jest po stronie wschodniej istniejącej drogi za wyjątkiem Strzegowa (po stronie zachodniej).
Położenie obwodnic miejscowości w stosunku do drogi istniejącej nr 7:
- Kuklin- gm. Wieczfnia Kościelna – zachodnia
- Uniszki Zawadzkie – gm Wieczfnia Kościelna – strona wschodnia
- Mława – strona wschodnia
- Wiśniewo, Stare Kosiny, Żurominek – gm. Wiśniewo – strona wschodnia
- Dalnia – Mdzewo – gm. Strzegowo – strona wschodnia
- Strzegowo – Unierzyż- gm. Strzegowo – strona zachodnia
Węzły drogowe
- Węzeł Mława Pn” (Kuklin)
- Węzeł „Mława Pd” (na wysokości skrzyżowania z drogą 544 -ulica Warszawska)
- Węzeł „Modła” (Modła)
- Węzeł „Żurominek” (Żurominek)
- Węzeł „Strzegowo Pn” (Mdzewo)
- Węzeł „Strzegowo Pd” (Unierzyż)
- Węzeł „Glinojeck” (na wysokości Glinojeca)
Podstawowe dane techniczne projektowanej drogi S-7
- klasa drogi – S
- prędkość projektowa – 100 km/h
- nośność 11,5 t/oś
- całkowicie ograniczona dostępność
- dwie jezdnie o szerokości po 7,0m
- pas rozdziału o szerokości 12,0m
- obustronny pas awaryjny o szerokości 2,5m
- jezdnie serwisowe dla zachowania ciągłości powiązań i obsługi lokalnej