Z pierwszych dwóch odcinków Alei św. Wojciecha w Mławie (m.in. przy galerii handlowej Stacja Mława) korzystamy od jakiegoś czasu. Do realizacji pozostał ostatni etap drogi prowadzący do starej siódemki. Prace na tym odcinku mają być ukończone za dwa lata.
Ostatni etap Alei Św. Wojciecha
23 sierpnia miało zakończyć się zbieranie ofert w postępowaniu przetargowym na inwestycję pod nazwą.: „Poprawa spójności komunikacyjnej Miasta Mława poprzez budowę trzeciego etapu Alei Św. Wojciecha”. Termin jednak wydłużono do końca miesiąca. Ratusz ogłosił, że na wybudowanie w ciągu 23 miesięcy 1079 metrów drogi przeznacza nie więcej niż 31,5 mln zł.
Realizacja tej inwestycji jest dofinansowana ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Edycja Nr 2 (w proporcji 95% wartości inwestycji dofinansowania i 5% wkładu własnego ze strony Mławy.
Realizacja zadania podzielona jest na dwie części tj. odcinek od km 2+134,00 do km 2+430,00 z połączeniem do ul. Smolarnia oraz odcinek od 2+430,00 do 3+213. W części od km 3+195,60 do 3+213 zadanie obejmuje przebudowę odcinka drogi krajowej nr 7 od km 238+457,50 do km 238+529,50 polegającą na wykonaniu elementów skrzyżowania.
Zaplanowano wykonani robót budowlanych polegających na:
1) wykonaniu robót rozbiórkowych,
2) wykonaniu robót ziemnych,
3) wykonaniu konstrukcji nawierzchni jezdni,
4) wykonaniu chodników, ścieżki rowerowej, parkingów i zjazdów,
5) wykonaniu oznakowania pionowego i poziomego,
6) wykonaniu kanalizacji deszczowej,
7) wykonaniu oświetlenia,
8) wykonaniu kanalizacji sanitarnej,
9) wykonaniu sieci wodociągowej,
10) usunięciu kolizji w branży gazowej,
11) usunięciu kolizji w branżach elektrycznej i telekomunikacyjnej,
12) wykonaniu zieleni i nowych nasadzeń,
13) Zadanie obejmuje także poniesienie kosztów wynikających z:
a) zajęcia pasa drogowego na czas budowy (nie dotyczy dróg gminnych),
b) doprowadzenia terenu do stanu jak przed rozpoczęciem prac,
c) kosztów wykopu i wywózki oraz utylizacji urobku,
d) zagospodarowania we własnym zakresie i składowania nadmiaru ziemi,
e) opracowania we własnym zakresie i wprowadzenia czasowej organizacji ruchu, na czas prowadzenia robót budowlanych,
f) wykonania badań szczelności oraz monitoringu wizyjnego sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej,
g) wykonania badania zagęszczenia gruntu oraz innych badań, niezbędnych do wykazania należytego wykonania robót,
h) kosztów usług geodezyjnych,
i) usunięcia kolizji z urządzeniami obcymi,
j) badań sieci oświetlenia ulicznego.
Wydzielony etap I prac (dla pierwszej transzy płatności do kwoty nie wyższej niż 50 % kwoty wynagrodzenia) obejmuje nw. zakres:
1) Przygotowanie terenu pod budowę, roboty rozbiórkowe
2) Odwodnienie korpusu drogowego
3) wykonaniu kanalizacji deszczowej,
4) wykonaniu okablowania z fundamentami dla sieci oświetlenia ulicznego,
5) wykonaniu kanalizacji sanitarnej,
6) wykonaniu sieci wodociągowej,
7) usunięciu kolizji w branży gazowej,
8) usunięciu kolizji w branży telekomunikacyjnej,
9) część robót ziemnych i robót w zakresie chodników.
Według założeń ratusza drogą powinniśmy pojechać najpóźniej za niecałe dwa lata w wakacje 2024 roku.
No i dobrze!
droga dla deweloperów, droga donikąd!!!!
wyrzucone pieniądze w błoto, tyle ważniejszych spraw, porażka totalna!!!
Miki, mimo tych minusów, wiem, że masz rację. Ludzie nie rozumieją, ale prawda jest taka, że jest to droga budowana dla deweloperów.
Niedługo ma powstać obwodnica, a więc ta droga jest zupełnie zbędna na obecne, ciezkie czasy, no ale jak powiedział kiedyś włodarz w [WYMODEROWANO]: mlawianie są bogaci.
Inne państwa zaczynają obecnie oszczędzać na czym się tylko da, a w Polsce szasta się pieniędzmi jak tylko się da, zarówno na poziomie centralnym, jak i powiatowym oraz gminnym.
Obwodnicy Zachodniej nie ma i nie będzie jeszcze przez najbliższe 5 lat…a nawet jak powstanie to obwodnica będzie miała zadanie zabrać ruch tranzytowy z centrum miasta na jego zachodnią część. A Al. Św. Wojciecha pozwoli mieszkańcom Smolarni, Zabród i innych ulic bezpiecznie i sprawnie przemieszczać się po naszym mieście. Miasto pozyskało środki zewnętrzne na tą inwestycję to warto to zrobić.
No to jedziemy… następne wiece wyborcze Sławka na budowie III odcinka alei i na dachu kina.
Tym razem prawdopodobnie Pana Zejera spod ramienia właśnie obecnego burmistrza, dlatego pojawia się jego nazwisko gdzie się da. Na ogólnodostępnych biuletynach, które każdy dostawał, w mediach czy na facebooku, wszędzie wszem i wobec nie zrealizowało nic miasto czy gmina, a właśnie Pan Kowalewski czy Zejer, tak przynajmniej wynika z opisów 🙂 – bardzo rzuca się w oczy.
Na 100%. Kolejny nauczycie wychowania fizycznego. Koszmar oby Mława wyciągneła wnioski.