Władze wprowadziły zmianę sposobu rozliczania mieszkańców za śmieci (od zużycia wody). Teraz mławski ratusz informuje o konieczności złożenia nowych deklaracji.
- Burmistrz Miasta Mława uprzejmie informuje, że zgodnie z art. 6m ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019, poz. 2010 ze zm.), w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, właściciel nieruchomości (w rozumieniu art. 2 ust.1 pkt 4 ustawy) jest zobowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana – informuje mławski ratusz.
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Zmiana danych, będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynika z uchwały Nr XVII/253/2020 Rady Miasta Mława z dnia 26 maja 2020 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i stawek opłat (Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego z 2020 r., poz. 6157) i obowiązuje od dnia 1 lipca 2020 r.
Wobec powyższego w terminie do dnia 10 sierpnia 2020 r. właściciel nieruchomości zobowiązany jest do złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Nowa deklaracja obejmuje okres od 1 lipca 2020 r.
Deklarację należy złożyć na formularzu/druku zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 1 do uchwały Nr XVII/254/2020 Rady Miasta Mława z dnia 26 maja 2020 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości (Dz. Urz. Woj. Mazowieckiego z 2020 r., poz. 6158).
Nowy formularz deklaracji dostępny będzie na stronie internetowej urzędu miasta oraz w wersji papierowej w magistracie. Druk deklaracji wraz z ulotką informacyjną i pismem informacyjnym mieszkańcy otrzymają bezpośrednio do skrzynek pocztowych pod wskazany adres korespondencyjny.
Deklaracja może być złożona w następujący sposób:
w formie papierowej:
- osobiście w Urzędzie Miasta Mława, ul. Stary Rynek 19, 06-500 Mława lub
-
przesłana za pośrednictwem polskiej placówki pocztowej (operatora publicznego) na adres: Burmistrz Miasta Mława, ul. Stary Rynek 19, 06-500 Mława
lub w formie elektronicznej:
- deklarację w formie elektronicznej należy przesłać do Urzędu Miasta Mława za pośrednictwem Platformy Elektronicznej Usług Administracji Publicznej pod adresem www.epuap.gov.pl, jako załącznik, w pliku o formacie PDF (adres skrzynki podawczej na platformie ePuap:/UMMlawa/skrytka).
Szczegółowe informacje dotyczące wypełniania deklaracji oraz przyjmowania deklaracji w Urzędzie zamieszczone będą na stronie internetowej Urzędu Miasta Mława, można je także uzyskać w Wydziale Środowiska pod numerem telefonu 23 654 32 96 wew. 302.
Jednocześnie burmistrz informuje, że:
- zgodnie z powołaną ustawą i prawem miejscowym od dnia 1 lipca 2020 r. na terenie Miasta Mława selektywne zbieranie odpadów komunalnych jest obowiązkowe
dla wszystkich właścicieli nieruchomości, na których powstają odpady komunalne (konieczne segregowanie odpadów, bez prawa wyboru);
– indywidualne rachunki bankowe do wnoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi pozostają bez zmian.
Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc czerwiec 2020 r. należy wnosić do 10 lipca br. na starych zasadach.
Ja proponuje,Wyjdzmy na ulice !
Afera w mlawskim ratuszu. Czy patologia. Podobno jeden z radnych Komitetu Kowalewski wynajmuje pomieszczenia imigrantom zarobkowym. A ile płacłi za smieci?
A nie napisano co będzie jeśli tej deklaracji nie złożę? Dadzą mi uśrednione 3m sześcienne miesięcznie? Bo wtedy wyjdzie mnie w sumie taniej hehehe…
Może ratusz łaźnie mjeiską uruchomi bo jak ludzie przestaną się myć to zaraza się rozprzestrzeni.
A te śmieci to w co segregowć, bo ludzie żadnych worków do tego celu nie dostali, a może po prostu luzem na ulicę wysypywć?
No trudno bedziemy sie myli w jednej wodzie żeby było jak najmniejsze, zużycie.
Trzeba się zebrać przed ratuszem i przynieść po dwie reklamówki śmieci , może radni dostrzegą problem jaki nam zgotowali
Lepsze było by 19 taczek ,16 dla wspaniałych radnych i 3 dla burmistrza i jego zastepców. Kiedyś wiedzieli do czego służą taczki.
To naliczanie opłat za śmieci to kara dla ludzi dbających o higienę
O opłatę za śmieci będzie naliczana wedle zużycia wody …
Ale za wodę chodzą co dwa miesiące to opłata za śmieci będzie tez co dwa miesiące?
O co chodzi ?