Mławska policja otrzymała zawiadomienie o przestępstwie oszustwa. Pokrzywdzona wygenerowała dwa kody BLIK, sądząc, że pożycza pieniądze koleżance. Straciła kilkaset złotych.
– Jak wynika z ustaleń, oszuści włamali się na konto profilu społecznościowego kobiety i za pomocą komunikatora, podszywając się pod jedną ze znajomych, poprosili o pożyczkę, tłumacząc się chwilowymi problemami z bankowością internetową. Kobieta wygenerowała dwa kody BLIK. Z konta zniknęło kilkaset złotych. Po chwili, dzwoniąc do swojej koleżanki, dowiedziała się, że padła ofiarą oszustwa – informuje asp.szt. Anna Pawłowska, rzeczniczka prasowa Komendy Powiatowej Policji w Mławie.
Policja ostrzega przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych BLIK. Oszuści włamują się na konta, podszywają się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracają się z pilną prośbą o pożyczkę. Za pomocą wyłudzonego kodu do płatności mobilnej okradają konta. W przeciwieństwie do płatności przelewem transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć, przestępca korzysta z niego w ciągu kilku sekund.
Uwaga, prośba o pożyczkę, przesłana przez znajomego za pomocą komunikatora, zawsze powinna wzbudzić nasza ostrożność i nieufność. W takiej sytuacji warto do znajomego po prostu zadzwonić, wykorzystując jego numer telefonu, a nie komunikator. Warto jednak trzymać się zasady, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy również o odpowiednie zabezpieczenie swoich kont na portalach społecznościowych, chrońmy woje dane osobowe i hasła do kont i komunikatorów.