O to, czy obiekt powstanie, czy może władze miasta zarzuciły już ten pomysł, nasi czytelnicy często pytają w komentarzach na portalu i w mailach do redakcji.
Przypomnijmy. W 2013 roku zaprezentowano koncepcję obiektu zlokalizowanego między torami kolejowymi a Osiedlem Książąt Mazowieckich. Miał łączyć funkcje dworca kolejowego i autobusowego, centrum handlowego oraz budownictwa mieszkaniowego. Zaplanowano kilka budynków – oddzielnie dworzec, a obok rząd pięciopiętrowych bloków z lokalami usługowymi i handlowymi na parterze. Inwestycja miała być oddana do użytku w 2016 roku.
Przypomnijmy, jak miała wstępnie wyglądać:
Po konsultacjach społecznych i wnioskach mieszkańców zrezygnowano jednak z budowy bloków. Powstał nowy projekt – zgodnie z nim dworzec i centrum handlowe będą zlokalizowane pod jednym dachem, w parterowym, wielkopowierzchniowym budynku.
Ten pomysł zyskał akceptację, ale pojawił się problem – opracowane dla tego terenu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego dopuszczało budowę obiektów nie większych niż 2 tys. m.kw. – zdecydowanie za mało na planowaną inwestycję.
Zmiany w studium okazały się więc konieczne. Długotrwała procedura zajęła dziewięć miesięcy i zakończyła się w grudniu 2015 roku. Zaraz potem ruszyły i wciąż trwają, prace nad opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Jak się dowiedzieliśmy w ratuszu, równolegle prowadzone są rozmowy i prace koncepcyjne. Realizacja dworca ma być rozpoczęta w ciągu najbliższych dwóch lat.
– O dworcu mówimy w Mławie od kilkudziesięciu lat. Mamy do dyspozycji tereny, wykupiliśmy je od właścicieli, z którymi udało się porozumieć. Na tym etapie uwzględniane są wnioski mieszkańców, zainteresowani są szczególnie ci, którzy mieszkają w bezpośrednim sąsiedztwie. Jestem otwarty na dialog społeczny. Poczekajmy cierpliwie na efekt – mówi burmistrz Sławomir Kowalewski.
Dodaje, że 20 grudnia zeszłego roku miasto zawarło z warszawską kancelarią doradztwa gospodarczego umowę na sporządzenie opinii w zakresie wyboru modelu prawnego dla tej inwestycji.
Centrum na zadupiu!!?
Jaki autobus dalekobieżny tam będzie zajeżdżać, jakie połączenia PKP i PKS będą zsynchronizowane? To wszyscy z centrum mają maszerować na MM, aby wsiąść do autobusu? – super rozwój !!!
A jak siódemka się odsunie to nawet ,,zadupie" to za dużo.
Mława to miasto seniorów należy planować domy opieki itp…
Wyrzucanie naszych pieniędzy w błoto!
Jakie za darmo! Kwota na funkcjonowanie MKM pochodzi z budzetu miasta Mlawa.
Mlawska Komunikacja Miejska- jest platnaGGE
Kilka tygodni temu była informacja od burmistrza, że w drugiej połowie przyszłego roku jest duża szansa, że ruszy budowa centrum. Dlatego też chce w podobnym czasie budować Aleję św.Wojciecha. Dlatego napisałem, że niczego nowego się nie dowiedzieliśmy.
A ja wciąż nie rozumiem na co Mławie taki dworzec. Ludzie na zakupy pociągiem niby będą przyjeżdżać? Mława będzie jak Ciechanów – centrum wymrze, małe sklepiki upadną.
Dlaczego niby ma centrum wymrzeć? Nie rozumiem Pani/Pana toku myślenia. To co miasto ma być nadal ograniczoną pipidówą? Właśnie dworzec taki jest potrzebny. Ludzie z Działdowa, Nidzicy, Ciechanowa i okolicznych wiosek przyjezdzaja do Mławy na zakupy i tym małym sklepikom i tak dają zarobić. Również korzystam z takich sklepików. Czemu coś co jest dobre ma zaraz umrzeć bo jakiś większy sklep zrobią? Bez przesady. Trzeba myśleć na przód i do przodu iść a nie siedzieć na dupie i ciągle narzekać. Dla mnie osobiscie to super sprawa. Powinni jeszcze zrobić porządne kino – lub po prostu wymienić fotele w naszym. Fajnie by było jakby powstały jeszcze ze dwie sale ( tak wiem, że na to potrzebne są pieniądze i przedewszystkim miejsce). Komunikacja miejska jest, do tego dla posiadaczy karty mławiaka za darmo. To jest duży plus. Nam sie ma żyć lepiej i mamy sie rozwijać, a nie siedzieć jak te kocmołuchy w zaścianku. :/ Dodam jeszcze, że taka inwestycja to są nowe miejsca pracy – a bezrobotnych wcale nie jest mało. Do roboty. Działać, budować i rozwijać się. I mówie to z perspektywy młodej dziewczyny, która chciała po studiach wrócić do tego miasta bo ma potencjał. Nie w głowie mi jakieś warszawki-srawki tylko własnie Mława. Tylko chciałabym by to co oferuje mi większe miasto takie jak Olsztyn miała też tutaj, blisko mojej ukochanej Mławy. Pozdrawiam 🙂
Czy Pani nie jest przypadkiem spokrewniona z burmistrzem? Że tak wychwala wielkie projekty, które nie poprawią statusu mławian, tylko umocnią pozycję obcych firm, a mieszkańców Mławy ma za kocmołuchów, wypraszam sobie to. Pytam bo widzę podobieństwo w toku rozumowania. Mały handel zawsze wymiera w zetknięciu z sieciówkami. Poza tym ile pociągów zatrzymuje się w Mławie? To jest kolejny wałek, na którym zarobią konkretne osoby.
Andrzej, tu nie chodzi o to ile pociągów zatrzymuje się w Mławie. Jest tam duży plac na którym można zbudować centrum handlowe. Przy okazji można przenieść budynek przystanku Mława Miasto. Dzięki temu powstanie Galeria i dworzec (przystanek) Mława Miasto w jednym budynku. Czy to coś złego? Taki jest chyba zamysł…. Coś takiego, trochę w innym wykonaniu powstaje właśnie w Ciechanowie – Park Handlowy Dekada zintegrowany z dworcem autobusowym. Coraz częściej powstają właśnie takie centra handlowe. Takie, które pełnią rolę nie tylko handlową ale także komunikacyjną (tzn dworzec kolejowy lub autobusowy). Ja to tak rozumiem……
Też los wyrzucił mnie kawałek od mojego miasta… a wiele bym dał, żeby moc mieszkać w Mławie, ale cóż… wiadomo jak w Mławie jest z dobrą pracą…
"Małe sklepiki upadną" – Upadną po wybudowaniu tego centrum handlowego a teraz nie, kiedy na około jest tyle dużych marketów? Jak dla mnie to niech powstają na każdej ulicy – konkurencja cenowa będzie z korzyścią dla mieszkańców a nie dla prywatnych przedsiębiorców. Centra wykończą miejsca pracy? Zlikwidowanie kilku miejsc pracy odbędzie się raczej kosztem utworzenia kilkunastu, kilkudziesięciu czy nawet więcej nowych miejsc. No niestety, jak chcą sami dyktować swoje ceny jakie odpowiadają ich kieszeniom to krzyż na droge. Czy Mławianie są na tyle bogaci by zostawiać pół pensji (w dużej części najniższej krajowej) w prywatnych małych sklepikach podczas gdy można zaoszczędzić i czas i pieniądze? Jakość większości towarów jest praktycznie ta sama. Nie jestem oponentem obecnego burmistrza ale popieram tą inicjatywę. Po to są środki unijne itd. żeby się rozwijać a nie siedzieć jak stary kapeć w minionej epoce.
Pokaż mi proszę środki unijne pozyskane przez miasto????
Refundacja kosztów remontu MDK, dofinansowanie remontu szpitala (to że szpital podlega pod powiat nie oznacza że nie korzystają z niego mieszkańcy miasta), refundacja kosztów budowy basenu, dofinansowanie budowy Marszałkowskiej. Za dużo dofinansowań UNIJNYCH wiem że nie było ale to te o których akurat pamiętam. Inne inwestycje były dofinansowane ze środków krajowych. Mam też wymieniać czy może sam ruszysz mózgiem?
Oczywiście dofinansowań mogłoby być dużo więcej. No cóż, taki mamy klimat. Ale lepsze tyle niż wcale.
Za kadencji SK
miasto Mława pozyskało środki tylko na refundację remontu MDK
i to dzięki prawidłowo opracowanemu wnioskowi przez firmę zewnętrzną z Torunia (dziwny był to przetarg na wykonanie, ale skuteczny – jak ktoś ma życzenie, to może poszperać w internecie i do wszystkiego dotrze)
Marszałkowska i szpital – środki pozyskane przez starostwo.
Basen i park miejski środki pozyskane za kadencji J.R.
Dziwne że Starostwo uzyskało dofinansowanie do drogi gminnej skoro drogi gminne w Mławie należą do miasta. Może na stronie UM celowo wprowadzają w błąd?
Sory, miało być do Anonima, nie Andrzeja. Przeoczenie 😉
No tak, masz rację Marszałkowska jest drogą gminną – to tylko jedna pomyłka wobec Twoich kilku.
Nie odnosisz się zaś w ogóle odnośnie opracowywania wniosków o dofinansowanie czy też refundację przez zewnętrzne firmy? mamy wszak multum doskonałych fachowców w UM
Anonim – a może podasz dowody na to że to za Rakowskiego Mława dostała dofinansowanie z UE na remont parku? Dziwne że za kadencji SK a nie JR Mława dostała dofinansowanie (nie refundację) a SK już jakiś czas włodarzył. Poza tym coś długo szła ta refundacja za basen. Po tylu latach rządów SK kasa dotarła..
no i największe dofinansowanie w historii Miasta – i zdobyte właśnie za Kowalewskiego – 14 mln zł na budowę 20 km kanalizacji sanitarnej. Nieźle, co? 🙂
Niezłe to są ceny za ścieki. Coraz większe 🙂
Marek jest od SK i co tu z nim dyskutować
Śmieszny jesteś. Jakbyś uważniej czytał to byś wiedział jaki jest mój stosunek do SK. I masz rację, po co Ci dyskusja i to z kimkolwiek skoro nie uzasadnisz swojego zdania a atakujesz kogoś 🙂 Andrzej zapytał o przykłady dotacji z UE pozyskane przez miasto a skoro je podałem to "jestem od SK" 🙂 To jest już żałosne jak na dorosłego człowieczka (o ile nim rzeczywiście jesteś 🙂
wiadomo przynajmniej że temat nie został zarzucony i niby się coś tam dzieje w tym kierunku
W sumie, to z tego artykułu niczego nowego się nie dowiedzieliśmy……