W Mławie trwają pracę związane z budową kanalizacji. Prowadzone działania od samego początku były bardzo uciążliwe dla mieszkańców. Aby budowa sieci kanalizacyjnej była możliwa trzeba było rozebrać część nawierzchni dróg, wzdłuż których sieć prowadzono. Powstałe w ten sposób dziury stały się prawdziwym utrapieniem głównie dla prowadzących pojazdy. Ludzie z niecierpliwością czekają więc na naprawę nawierzchni.
– […] kiedy w końcu miasto zacznie naprawiać zniszczone przez tę inwestycję nawierzchnie dróg!!! Czy nie powinno być tak, że taki projekt (słuszny) nie powinien obejmować również naprawy drogi? I nie mówię o załataniu „nogą” dziur ale kompleksowym położeniu nawierzchni?” – pyta nasz Czytelnik.
– W ramach realizacji projektu „Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Aglomeracji Mława”, wykonawcy zobowiązani są do tzw. „odtworzenie nawierzchni”, która została zdjęta z jezdni, w celu położenia odcinków sieci kanalizacji sanitarnej. Jest ona układana w ośmiu obszarach miasta, na długości (łącznie) 20 kilometrów. Ponieważ nie wiemy, która ulica jest uznana za problematyczną (którą czytelnik zgłosił ), dlatego trudno jest stwierdzić, czy rzeczywiście pojawiły się jakieś dziury w odtworzonej nawierzchni – wyjaśnia Magdalena Grzywacz, rzeczniczka mławskiego ratusza.
Jak poinformowała dalej, wiele fragmentów dróg, które zgłaszają mieszkańcy jako „problematyczne” nie było rozbieranych podczas budowy kanalizacji.
– Zauważyliśmy natomiast inną sytuację. W przypadku wielu ulic, odtworzony fragment jezdni jest najlepszą nawierzchnią na tym trakcie. Odebraliśmy kilkanaście zgłoszeń od mieszkańców dotyczących tzw. dziur po budowie kanalizacji sanitarnej, jednak po weryfikacji okazało się, że chodzi o starą nawierzchnię, która nie była „ruszana” w czasie robót związanych z kanalizacją sanitarną – informuje rzeczniczka. – Będziemy wdzięczni za informację, o którą ulicę chodzi (prosimy podać gdzie występuje problem – konkretna ulica, na wysokości którego numeru). Zweryfikujemy dane i sprawdzimy, czy problem dotyczy odtworzonej nawierzchni. Jeśli występuje taka sytuacja, to podejmiemy działania zmierzające do tego, aby wykonawca dokonał stosownych napraw – dodaje.
Warto dodać, że miasto pracuje nad przygotowaniem pakietowego Projektu PPP w obszarze dróg publicznych. Na ostatniej sesji Rady Miasta Mława 23 maja br., Rada Miasta Mława wyraziła zgodę na współpracę w zakresie realizacji pakietowego Projektu PPP w obszarze dróg publicznych w ramach działania prowadzonego przez Polski Fundusz Rozwoju i Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.
– Możemy liczyć na pomóc doradców z PFR oraz MIR przy przygotowaniu dokumentów dotyczących przebudowy dróg gminnych w formule PPP. Wśród traktów, które są obecnie projektowane, znajdują się także te, leżące na terenie prowadzonych inwestycji w ramach zadania „Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Aglomeracji Mława” – wyjaśnia Magdalena Grzywacz.
Obecnie rozpoczęte zostały procedury związane z opracowaniem projektów technicznych:
1. Część I – wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Powstańców Wielkopolskich, Narodowych Sił Zbrojnych, Kowalczyka, Kleniewskiego i Torfa Załęskiego w Mławie.
2. Część II – wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Okólnej, Żabieniec, Piaskowa w Mławie.
3. Część III – wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Zabrody, Sadowej, Kruczej, Olszynowej, Olesin, Ogrodowa w Mławie.
4. Część IV – wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. 20 Dywizji Piechoty WP, Kryszkiewicza, Wetmańskiego, Pużaka, Altera, Ciechanowskiej, Cmentarnej w Mławie.
5. Część V – wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Studzieniec w Mławie na odc. od ul. Napoleońskiej do skrzyżowania z ul. Piekiełko i ul. Krajewo w Mławie.
Byłem na Ukrainie w tamtym tygodniu powiem wam tak szczerze że ulice naszej Mławy śmiało można porównać z małym miasteczkiem na Ukrainie dziura na dziurze i też latają jak u nas w Mławie czyli szpadel zarzucają z paki asfalt a później zagęszczarki używają identycznie jak w Mławie na osiedlu młodych tak naprawili pseudo naprawa drogi na dwa tygodnie ale już przy pawilonach nie naprawili dziura na dziurze
Wszystkie ulice sa w stanie zaplakanym tylko zeby to zobaczyc to trzeba wyjsc do ludzi zobaczyc ich klopoty ale po wyborach to po co wychodzic
No nie mogę!!! Jestem w szoku po przeczytaniu tego co mówi ta pani.
K [WYMODEROWANO] wszystkie, powtórzę WSZYSTKIE drogi są w beznadziejnym stanie po modernizacji.
Odtworzenie nawierzchni, nigdzie nie zostało zrobione w należyty sposób.
Zalano asfaltem i tyle. Wykonawcy ma w dupie, że nowa nawierzchnia nie licuje z istniejąca.
Jak się przez to przejeżdża odczuwa się jak dziurę.
Miasto udaje, że wszystko jest ok.. Nie widzą problemu.. naprawdę dawno mnie ktoś tak nie wkurzył.
Może zbierzemy się i prześlemy redakcji zdjęcia a redakcja to wrzuci i pokarze na portalu?
Jakby codziennie ludzie z Ratusza musieli jeździć dziurawą drogą Nowowiejską, może by się wzięli za wylaniem asfaltu całościowo, a nie kawałek tu kawałek tam… dziura dziurą pogania
Pani Rzecznik, jak można nazwać to odbudową ???? Po miesiącu użytkowania takiego pseudo odremontowanego odcinka drogi przy samych studzienkach jezdnia jest pozapadana, nie wspominając już o odcinkach w poprzek drogi. Wystarczy spojrzeć na ulice Olsztynska. Około 5 lat temu był położony nowy asfalt. Następnie poprawiano przyłącza kanalizacyjne i niby odnowiono infrastrukturę. Jednak jadąc autem można głową uderzyć w sufit lub stracić zęby. Nadmieniam ze na tej ulicy nie ma ruchu aut ciężarowych. Może najwyższa pora zacząć interesować się miastem w realu a nie tylko widokiem przez okno.
Ja proponuję zwężenie ulicy Piekiełko na odcinku ciągnącym się przez las, bo jest stanowczo za szeroka