Ciechanów, zgodnie z zapowiedziami, wdrożył system rowerów miejskich. W poniedziałek uruchomiona została usługa pilotażowa – informuje portal „Nasz Ciechanów”. Na początek powstały cztery stacje. Jeżeli pomysł sprawdzi się, system będzie rozbudowywany.
Do dyspozycji ciechanowian są w sumie 32 rowery, w tym 28 standardowych, 2 tandemy i 2 dziecięce.
– Rower miejski to rozwiązanie, które jest coraz bardziej popularne i pojawia się w coraz większej liczbie miast na całym świecie. Krótko mówiąc – sprawdza się. Jestem przekonany, że mieszkańcy Ciechanowa będą chętnie z niego korzystać, gdyż jest to funkcjonalny, proekologiczny i sprzyjający kondycji oraz zdrowiu środek transportu – mówi prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński.
Korzystanie z roweru (po wcześniejszej rejestracji) jest bezpłatne przez pierwsze 20 minut. Od 21 do 60 minut opłata wynosi 1 zł, od 61 do 120 minut – 2 zł, od 121 do 180 minut – 3 zł, od 181 do 240 minut i za każdą kolejną godzinę – 4 zł za godzinę. Maksymalna długość wypożyczenia roweru to 12 godzin. Wypożyczony rower można zwrócić na dowolnej stacji. By korzystać z systemu, trzeba założyć indywidualne konto klienta na stronie ciechanowskirower.pl.
Mława za mała?
Przypomnijmy. W Mławie również analizowano możliwość wprowadzenia systemu.
– W miastach wielkości Mławy potencjalna liczba użytkowników jest niewielka, a koszty obsługi proporcjonalnie wysokie. System wymaga m.in. zatrudnienia osoby, która będzie w stanie na bieżąco przewozić rowery z jednej stacji do drugiej oraz dostosowanego do tego samochodu – wyjaśniała portalowi „nasza Mława” w czerwcu Magdalena Grzywacz, rzeczniczka prasowa mławskiego ratusza.
Jak dodała rzeczniczka, podczas opracowywania Planu Mobilności Miejskiej zrobiono badanie ankietowe, które objęło 3,5 proc. wszystkich mławian. Za wprowadzeniem stacji było 11 proc. respondentów. Po 28 proc. było za poprawą infrastruktury rowerowej oraz za zwiększeniem przestrzeni dla ruchu pieszego, 18 proc. wolało wprowadzenie parkingów „Parkuj i jedź”.
No to burmistrz znowu sie popisal. W ankiecie byly pytania albo to albo tamto. Wiec niektorzy wybrali inne rzeczy na pierwszym miejscu ale ich tez nie wprowadzono w zycie wiec o czym my mowimy. Poza tym nie wiem jak oni obliczyli ze Mlawa jest za mala. Stacje moga byc w Piekielku, Krajewie, Wolce, nad Zalewem, w Centrum. Mysle ze malo kto te \krotkie/ zdaniem burmistrza odcinki pokonuje pieszo. Taktyka na wybory: robienie z ludzi glupkow
Pewnie zaraz rowery będą w Strzegowie-tam się opłaca.Wszędzie tylko nie w Mławie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ratusz by na tym jeszcze zarobił zrobić ścieżkę zdrowia nad Zalew i Krajewo i do LG wszędzie się opłaca aby w Mławie nie nie opłaca to się darmowa komunikacja która za chwilę zniknie zamiast zrobić ją za symboliczną złotówkę
włos się na głowie jeży jak czytam o „badaniach'” miasta …w Mławie niby nic się nie opłaca. Zwłaszcza w Mławie 3 stacje Wólka – Centrum – Szpital …przecież to byłby strzał w 10-tkę. Oczywiście wszystko zależy od tego jak zadane jest pytanie w ankiecie…mam wrażenie, że próbuje się traktować mieszkańców Mławy jak półmuzgów …przykre to 🙁