Uwaga na oszustów! Publikujemy ku przestrodze. Coraz częściej ofiarami oszustów padają osoby sprzedające swoje rzeczy przez Internet. Mieszkanka Płońska straciła 4000 zł podczas internetowej transakcji.
Kobieta straciła 4000 zł w transakcji internetowej
Coraz częściej dochodzi do sytuacji, w których ofiarami oszustów padają osoby sprzedające swoje rzeczy przez Internet. Najnowszym przykładem jest historia 39-latki z Płońska, która straciła 4000 zł, próbując sprzedać kurtkę.
Jak doszło do oszustwa?
Kobieta wystawiła kurtkę na sprzedaż na popularnej platformie handlowej. Szybko znalazł się zainteresowany kupiec, który skontaktował się z nią za pośrednictwem komunikatora. Oszust, podając się za rzetelnego klienta, przesłał link do strony, która miała służyć do potwierdzenia transakcji. Niestety, była to fałszywa strona, stworzona w celu wyłudzenia danych logowania do bankowości internetowej.
Po kliknięciu linku kobieta została przekierowana na stronę przypominającą stronę jej banku. Zalogowała się, podając swoje dane logowania. Następnie, działając zgodnie z instrukcjami otrzymanymi telefonicznie od oszustów, potwierdziła przelew na kwotę 4000 zł. W ten sposób straciła swoje ciężko zarobione pieniądze.
Jak uniknąć oszustwa?
Aby uchronić się przed tego typu sytuacjami, należy pamiętać o kilku ważnych zasadach:
- Nigdy nie klikaj w linki przesłane przez nieznajomych.
- Zawsze sprawdzaj adres strony, do której jesteś przekierowywany.
- Nie podawaj swoich danych logowania do bankowości internetowej osobom trzecim.
- W przypadku podejrzenia oszustwa, natychmiast skontaktuj się z bankiem.
Pamiętaj!
Bank nigdy nie będzie prosił Cię o podanie pełnych danych do logowania przez telefon lub e-mail. Jeśli masz wątpliwości co do autentyczności strony internetowej lub otrzymanej wiadomości, przerwij transakcję i skontaktuj się z bankiem.
Co zrobić, gdy padłeś ofiarą oszustwa?
- Zablokuj kartę płatniczą.
- Zmień hasła do wszystkich swoich kont.
- Zawiadom policję.