Dwie brygady pracują przy budowie sieci elektrycznej oraz kanalizacji odwodnieniowej obszaru, na którym powstaje centrum handlowe z obiektem dworcowym. – Do końca 2020 roku dworzec zintegrowany będzie już gotowy – zakłada burmistrz Sławomir Kowalewski.
Budowlańcy wykonują zadania zlecone przez Mławskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe MPDM Sp. z.o.o., któremu organizację infrastruktury przy dworcu zintegrowanym powierzyło miasto.
– Do końca tego roku wykonamy prace związane z instalacją elektryczną oraz zbudujemy kolektor deszczowy – mówi Krzysztof Dubojski, prezes MPDM. Od 6 października br. na teren budowy wejdą też ekipy specjalizujące się w robotach drogowych. – Zaznaczymy ślad placów manewrowych, peronów autobusowych, parkingów – wylicza prezes Dubojski. – Musimy jednak prace tak prowadzić, by nie kolidowały z robotami prowadzonymi przez firmę stawiającą centrum handlowe – zaznacza.
Na działania związane z budową infrastruktury wokół dworca zintegrowanego w budżecie Mławy na 2019 rok przeznaczono 800 000 zł. Do końca roku będą prowadzone prace do wyczerpania tych środków.
Ogólna powierzchnia ciągów komunikacyjnych terminala dworca zintegrowanego wynosi około 6000 m kw. Głównymi jego elementami będą zlokalizowane na placu manewrowo-parkingowym stanowiska odjazdowe autobusów (cztery), jedno stanowisko przyjazdowe autobusów, cztery miejsca postojowe autobusów, trzy stanowiska postojowe TAXI oraz parking dla samochodów osobowych z 22 stanowiskami.
Wody opadowe z całego terminala będą odprowadzane za pomocą kolektora deszczowego składającego się z ponad pół kilometra kanałów sieci, 16 studni rewizyjnych, 34 studni ściekowych oraz separatora.
Terminal zostanie wyposażony w 20 lamp oświetleniowych LED o wysokości 7 metrów oraz 5 niskich słupów oświetleniowych. Obszar będzie monitorowany poprzez system telewizji użytkowej składający się z 10 kamer. Prace nad placem manewrowym potrwają do końca września 2020 roku.
Równolegle trwają prace związane z budową obiektu handlowego. Grupa Scotia z Płońska realizuje stan surowy otwarty budynku dworca zintegrowanego, który będzie tworzył jedną bryłę z budynkiem galerii handlowej. Termin wykonania robót ustalono do dnia 30 czerwca 2020 roku. Prace są realizowane zgodnie z harmonogramem.
– Budowa dworca zintegrowanego wraz z infrastrukturą to strategiczne dla miasta działanie – mówi Sławomir Kowalewski, Burmistrz Miasta Mława. – Obserwując tempo robót, jestem przekonany, że z obiektu dworcowego będziemy mogli korzystać już pod koniec przyszłego roku – dodaje.
Napisaliśmy o tym niedawno też TUTAJ.
Źródło: UMM
Nik nie myślicie , że Mława jest tak „dużą aglomeracją” , że potrzeba jest AŻ dwóch stacji ??? Z jednej stacji na drugą jedzie się całe dziesięć minut.Może wystarczy jedna stacja po prostu „Mława”
Aha to jak tym razem nie zaczepił mnie tylko kogoś innego to wszystko w porządku… Rozumiem, że on nie jest zakompleksiony, ale inteligentny i pomysłowy, bo potrafi zaczepiać i obrażać innych.
Ja jestem zakompleksiony, bo mu odpowiedziałem.
Dobra nie odpisuj, bo twoje myslenie to jakiś obłęd.
Śledze czasami twoje wpisy na różnych portalach i dochodze do wniosku, że zakompleksiony, to ty jesteś.Przecież ten gość którego obrażasz nic na ciebie nie napisał.T o ty cały czas wtracasz się między wódke a zakąske.
ciekawe czemu wszystkie komentarze pokazujące błędy burmistrza są łapkowane w dół a wszystkie ,,prawdziwe,, są oceniene negatywnie
Przykładowo na stacjach: Puławy Miasto, Sopot itd. nie ma jak to napisałeś bocznicy a bardziej fachowo brzmi torów odstawczych a pociągi pospieszne i ekspresy (a nawet Pendolino w Sopocie) zatrzymują się. A więc dyletancie nie mąć w głowach ludziom tylko dlatego, że jako mieszkaniec okolic Wólki chciałbyś mieć blisko do pociągów z ograniczoną ilością zatrzymań. Takie pociągi powinny zatrzymywać się bliżej centrum a nie na rubieżach miasta.
Klient to jest w sklepie. Na kolei to są pasażerowie.
Znaczki te ładniejsze to mają ci z adresami mailowymi, a te szare wszyscy bez adresu mailowego – ot i wszystko.
„pociągi dalekobieżne zatrzymują się tam gdzie jest więcej klientów” – tak jak to było w przypadku stacji Włoszczowa 😉
Mławianko, wiem, że nie ma bocznicy. Właśnie dlatego wyraziłem swoje wątpliwości w poprzednim poście. Nic nowego…
A odnośnie tych „znaczków” to może niech redakcja to wyjaśni bo ja rozumiem to tak: Ktoś wpisuje swój adres mailowy to ma automatycznie przypisany znaczek do tego adresu na stałe. Jeśli napiszesz coś pod innym nickiem ale podając wciąż ten sam adres mailowy to znaczek jest ten sam. Stąd domysły, że pisze ta sama osoba.
W tym właśnie rzecz „kos”, że na Mława Miasto nie ma żadnej bocznicy. Ten przystanek, to po prostu przystanek, a nie dworzec. Co z tego, że tu będzie centrum handlowe i będzie dworzec zintegrowany, który zostanie w końcowej wersji spartaczony, bo wykonuje go MPDM, a to z wyprzedzeniem czuć fuszerką.
Ponadto budynek dworca będzie zbyt oddalony od przystanku. PKP nigdy nie wyrazi zgody na zmianę stacji głównej w Mławie. Nie jestem wcale z Wólki, do przystanku Mława Miasto mam jak to się mówi na rzut beretem.
Sama do siebie nie piszę i proszę mnie o to nie posądzać 🙂
Takie pytanie trzeba zadać burmistrzowi a nie się domyślać.
Jacenty piszący sam ze sobą. Nie ma szans, żeby IC zatrzymywały się na obu stacjach.
Po drugie, gdziekolwiek te pociągi by się zatrzymywały to ludzie i tak jeździliby w takiej samej ilości z obu stacji. Jeśli ktoś nie ma innego środka lokomocji to czy na Wólce czy na OKM i tak musi wsiąść do pociągu.
Ale faktycznie, ja też uważam, że ważniejsze pociągi powinny być bliżej centrum, tylko czy ta stacja ma takie możliwości techniczne (po jednym torze w każdym kierunku).
I jeszcze jedno : Czy naprawdę tak dużo więcej ludzi będzie miało bliżej na OKM? Cała Wólka, domki za szpitalem czy Osiedle Młodych, łącznie z Zielonymi Tarasami, Os. Akacjowym mają bliżej na Wólkę. Aż takiej dużej różnicy to nie ma.
To nie jest do ogarnięcia na tą pustawą główkę pana jaro. On tylko potrafi zaczepiać, a później płacze, że ktoś mu dogryza. Zakompleksiony człowieczek, ot co.
Jaro, ale ty jesteś naprawdę nierozgarnięty, aż śmieszny. Wiem, że wszystko to jest przez te znaczki, które stosuje portal i to w sumie redakcja portalu powinna ci to wyjaśnić, a nie ja.
Widze, że tu też sam do siebie piszesz.
Mławianko, na podstawie czego twierdzisz, że dla PKP zawsze głównym dworcem będzie Mława „Wólka”. Masz słabą orientację kolej modernizuje się a pociągi dalekobieżne zatrzymują się tam gdzie jest więcej klientów. Chyba nie masz wątpliwości, że na Mława Miasto byłoby więcej klientów -podróżnych niż na Wólce. Poza tym zawsze lepiej gdy pociągi zatrzymują się bliżej centrum miasta niż na peryferiach. W tej kwestii zapraszam do dyskusji studentów dojeżdżających do Gdańska/Olsztyna/Warszawy*. ja wiem, że dla mieszkańców Wólki lepiej żeby pospieszne zatrzymywały się tylko na Wólce. Niestety jesteście w mniejszości. Jednakże nie jest wykluczone, że pociągi będą zatrzymywać się na obu stacjach.
Chyba chodziło o rozkład jazdy 2020/2021 a nie 2020/2020. Mimo wszystko zgadzam się w 100%, że trzeba niezwłocznie podjąć działania w kwestii zatrzymywania się pociągów spółki PKP Intercity na Mława Miasto. Zatrzymywanie się tam tylko pociągów zwykłych(tzw. osobowych) oznaczałoby bezsens budowy tej poczekalni zwanej dworcem kolejowym i marnowanie pieniędzy. Nie tylko radni powinni pilnować tematu ale także i niezależni dziennikarze.
Pociągi PKP Intercity i ich przystanek na peronach Mława Miasto – nie uważasz, Fryderyku, że Twoje oczekiwania są ciut przerośnięte?
Dla PKP zawsze głównym dworcem kolejowym w Mławie będzie Mława Wólka i na tym koniec.
Czy burmisttz wystapil już z wnioskiem do PKP Intercity o ujecie w rozkladzie jazdy 2020/2020 zatrzymań pociagów tzw. pospiesznych – IC, TLK przy peronach Mława Miasto ? Taki wniosek składa się rok wcześniej przed zmianą rozkladu jazdy pociągów. Coroczna zmiana jest w połowie grudnia. Trzeba działać już teraz. Radni powinni tego dopilnować.