O termin zakończenia budowy tej bardzo ważnej dla miasta arterii pytają nasi czytelnicy. Zauważają, że prace stanęły w miejscu.
– Budowa alei św. Wojciecha zostanie sfinalizowana do końca sierpnia bieżącego roku – informuje Magdalena Grzywacz, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Mława.
Jak wyjaśnia, prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Tak jak planowano, w okresie zimowym zostały przerwane ze względu na niskie temperatury. Przypomnijmy – aleja o długości ponad kilometra ma połączyć ulice Sienkiewicza i Kościuszki, odciążając z ruchu kołowego centrum Mławy. Będzie biegła wzdłuż linii kolejowej Warszawa-Gdańsk. Inwestycja obejmuje budowę drogi gminnej z chodnikiem i ścieżką rowerową, kanalizacji deszczowej, oświetlenia, przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej, telekomunikacyjnej oraz energetycznej. Wykonane mają zostać również rampy dla niepełnosprawnych, a na nich antypoślizgowe płyty chodnikowe – dla osób niewidomych.
Całkowity koszt budowy arterii to 9,4 mln zł, natomiast miasto otrzymało na przedsięwzięcie 4,6 mln zł unijnego dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.
Może nie kiedy? Tylko dokąd?????
ta ulica to bezsens
To nie bezsen to biznes. Tylko szkoda ze nie dla miasta
W miejscu zamkniętego przejazdu kolejowego w ul. Kościuszki istnieje możliwość wykonania tylko tunelu dla pieszych. Na inne rozwiązania trzeba znaleźć nową lokalizację. W czasie kiedy wykonywany był projekt obowiązywała koncepcja kładki. Tunel dla wszystkich pojazdów musiałby zaczynać się przy bramie fabryki obuwia, a to oznaczałoby przesunięcie ASW na teren dawnego GS i Zakładów Mięsnych oraz liczne wyburzenia. likwidację działających tam firm i kosztowne wykupy. Z tunelu nie byłoby wjazdu na przyległe posesje. Ten sam problem istnieje po drugiej stronie zamkniętego przejazdu. Jak pozostawić wjazd na ul. Kolejową, jak uniknąć wyburzeń domów ? Czy można zlikwidować wojskowy obiekt jakim jest rampa dla czołgów ? Chyba warto jednak zachować umiar i zdrowy rozsądek. Wólka walczy o tunel dal pieszych i przy tym trzeba pozostać.
niech się zajmą tirami które jeżdżą przez OKM aby dowieźć piach na tą budowę, rozwaliły już całą drogę i dojazd na parking co jest na górce
Czy ktoś z projektantów przewidział, albo widzi możliwość połączenia Alei Świętego Wojciecha z planowaną budową tunelu kolejowego?
Sytuacja połączenia ze sobą tych dwóch obiektów inżynierii drogowej wydaje się być trudna, lecz wykonalna. Tylko jakie środki (pieniężne) mogą wchodzić w grę?
Sam układ komunikacyjny prawdopodobnie będzie skomplikowany.