„Na Stacji Mława wszystko jest otwarte tylko nie stacja” – tak mławianie zaczęli żartować z braku dworca w nowej galerii handlowej przy al. św. Wojciecha. Kiedy będzie otwarty?
Galeria handlowa – pomimo pandemi – dynamicznie się rozwija. Co ciekawe na miejscach postojowych przeznaczonych dla autobusów pełno prywatnych aut.
Czytelnicy dopytują o termin otwarcia dworca zintegrowanego (dla podróżujących pociągami i autobusami), który był motorem do powstania galerii handlowej Stacja Mława.
Już wiadomo, że sam dworzec będzie oddany do użytku z opóźnieniem. Pierwotny termin otwarcia to koniec kwietnia 2021 r. Jednak wykonawca poprosił o więcej czasu.
– Zgodnie z podpisaną z firmą DOMEX umową na wykonanie robót wykończeniowych w budynku Dworca Zintegrowanego w Mławie, finał prac był przewidziany na koniec kwietnia br. Przedsiębiorstwo zwróciło się do miasta z prośbą o przesunięcie go na 30 czerwca 2021 r. Prośbę uzasadnia m.in. opóźnieniem dostaw i produkcji niezbędnych do wykonania prac materiałów i komponentów (m.in. windy). Dużym problemem są dla wykonawcy również wprowadzone rygorystyczne obostrzenia związane z pandemią – zamknięte hotele i ograniczenie liczby osób w komunikacji zbiorowej – informuje Magdalena Grzywacz, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Mławie.
Dla zbudowania sklepów nie było trudności z materiałami budowlanymi a dla poczekalni dworcowej jest.
Jestem ciekaw w jakiej wysokości naliczone zostaną kary za opóźnienie. Rozważam wniesienie skargi do SKO lub innej instytucji może do NIK. Tylko zastanawiam się dlaczego to ja mam robić a nie np. radni z opozycji. Tylko, że radni opozycji prawdopodobnie są tacy sami.
W świetle obowiązującego prawa nie naliczenie kar umownych jest nadużyciem dyscypliny finansów publicznych. Wobec tego radni chociaż powinni zająć się tym aspektem umowy.
Troche to bez sensu.
Jezeli nadal glowną stacją bedzie Mlawa na Wolce, to po co ta inwestycja?
Mlawa Miasto powinna byc glowna stacja.
Tutaj mieszka wiekszosc mlawian.
Dotarcie do miasta z Wolki, wysiadajac z wieczornego pociagu, to nielatwe zadanie.
Mam nadzieję, że Władze Miasta nie przedłużą umowy. Powody opóźnienia są prozaiczne, najlepiej złożyć na pandemię. Niech płacą kary i nauczą się prawidłowo organizować harmonogram prac.
A jakie będzie przejście na peron? Podziemne? Kawałek jest
Nie będzie.
Miasto Mława nie było chętne do udziału w konsultacjach dotyczących modernizacji przystanku Mława Miasto z programu „200 Prezydenckich Przystanków”.
Czyli na pociągi pośpieszne zatrzymujące się na stacji Mława Miasto ciężko liczyć. A szkoda bo z tej stacje jest blisko do centrum miasta.
Pociągi pospiesznie dostaną postój po modernizacji przystanku Mława Miasto z programu 200 prezydenckich przystanków.
Jeśli tak jak do tej mory Ratusz będzie przejawiał zainteresowanie inwestycjami kolejowymi to nic pozytywnego w kwestii kolei dla Mławy nie zmieni się.
Z informacji uzyskanych z Ministerstwa Infrastruktury.
Urząd Miasto Mława jak i Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, nie wrzeli udziału w konsultacjach dotyczących modernizacji przystanku Mława Miasto.
W konsultacjach wrzął udział przewoźnik PKP Intercity i zaproponował wydłużenie peronów.
… ale ze stacji do peronów to już całkiem daleko i czasami dość niebezpiecznie, bo zimą schody oblodzone, a ponadto zawsze pasażerowie narażeni niedogodności pogodowe, takie jak wiatr i opady (deszcz, śnieg) – brrr.
Jak taka stacja ma być głównym dworcem naszego miasto – to byłaby kpina.
Cżęść prywatna powstała bez problemu a część należąca do państwa z miesięcznymi opóźnieniami. Kogo to dziwi.
Budynek stacji to nie część należąca do Państwa ale do samorządu !!!!
Nieprawda, jest na terenie dzierżawionym od prywatnego podmiotu.
Nie jest. To teren miasta