Chcesz wypromować swoją firmę przez nadruki na koszulkach? A może interesuje Cię projektowanie graficzne i swoje wzory chcesz umieszczać? Sprawdź, w jaki sposób zacząć projektować nadruki na koszulki. Zastosuj proste rady, a zobaczysz, jak jest to proste.
Dlaczego rozpoczęcie projektowania nadruków na koszulki jest ważne?
Jednym ze sposobów osiągnięcia sukcesu komercyjnego jest wykonanie odpowiedniego projektu, który później zostanie naniesiony na koszulkę. Warto zdać sobie sprawę z faktu, iż klienci bardzo często „kupują oczami”, zwracając szczególną uwagę na kwestie estetyczne danego produktu.
Warto również zadbać, aby projektowane nadruki na koszulki opowiadały jakąś historię, dzięki czemu potencjalny klient może utożsamiać się z grafiką, przez co chętniej sięgnie po oferowane mu produkty.
Pierwszą czynnością, jaką trzeba wykonać jeszcze przed samym wykonaniem projektu nadruków na koszulki, jest określenie celu, dla którego sięga się po takie rozwiązania. Inaczej podejdzie się do projektowania w przypadku tworzenia nowej marki, gdzie koszulka ma być produktem przeznaczonym do sprzedaży, a inaczej proces ten będzie przebiegać w przypadku tworzenia jednostkowych nadruków, jedynie na własne potrzeby.
Mimo to warto wziąć pod uwagę kilka aspektów. Fundamentem jest określenie stylu, w jakim dany projekt nadruków na koszulki mają być wykonane, popytu na projekt, a także ewentualnej strategii biznesowej. Przydatne może okazać się badanie marketingowe, rozpoznające potrzeby i gusta potencjalnych klientów, co pozwoli poznać odbiorców, a tym samym stworzenie takiego projektu na produkcie, który się sprzeda.
Odpowiednie stworzenie projektu jest korzystne także w przypadku tworzenia nadruków na koszulki w celach nanoszenia ich na produkty upominkowe lub w celu wykorzystywania ich przez pracowników danej firmy, co pozwala na promowanie firmy i jej działań. Tutaj projekt nadruku powinien uwzględniać logo marki, slogan lub w inny sposób kojarzyć się z przedsiębiorstwem, np. szatą graficzną lub kolorami.
Przemyślenie projekty fundamentem projektu nadruków na koszulki
Podczas projektowania warto zastanowić się nad tym, co chce się przekazać innym osobom za pomocą nadruku. Następnie należy dobrać środki przekazu — czy ma być to grafika, napis, gra kolorów, a może wszystkie te możliwości? Obraz powinien zwracać uwagę, typografia powinna być dobrana do treści przekazu, ale czasami warto zaryzykować i bawić się formą, ikonami, czcionkami lub kolorami, w tym kontrastami.
Kolejnym aspektem do przemyślenia jest wielkość nadruku, a także być dostosowany do rodzaju koszulki. Inaczej będzie się prezentować na T-shircie, a inaczej na topie na ramiączkach.
Wybór i dostosowanie sposobów drukowania
Przy rozpoczynaniu projektowania nadruków na koszulki, należy uwzględnić materiał, z jakich mają być one wykonane, dzięki czemu łatwiej będzie wybrać odpowiednią metodę znakowania odzieży.
Najczęściej wykorzystywanymi metodami jest druk DTG lub sitodruk. DTG charakteryzuje się szczegółowością i dobrym oddaniem barw, jednak jest to metoda dość droga. Sitodruk będzie tańszy, a jakość nadruków na koszulkach równie wysokiej jakości.
Niemniej jednak, nadruki na koszulki i ich projektowanie we wczesnej fazie wymagają późniejszego stworzenia wizualizacji projektu. W ten sposób można sprawdzić, czy finalny produkt spełnia oczekiwania.
Nadruki na koszulki znajdziesz na stronie https://www.reflect.pl/druk_na_odziezy.html