Gimnazjaliści aktywnie eksperymentowali i uczestniczyli w efektownych pokazach.

Warsztaty, odbywające się cyklicznie w szkole, składały się z kilku etapów:
– wprowadzenie do techniki chemii w małej skali (w tym podstawowe operacje laboratoryjne i zasady bezpieczeństwa oraz higieny pracy),
– indywidualna praca uczestników (własnoręczne eksperymentowanie w parach),
– efektowne doświadczenie (wykonywane przez ucznia),
– podsumowanie warsztatów.

Spotkanie miało na celu:
– nabycie umiejętności posługiwania się sprzętem laboratoryjnym dzięki własnoręcznemu eksperymentowaniu,
– połączenie teorii z praktyką (doświadczeniem chemicznym),
– nauka rzetelnego opisu eksperymentu (szczególnie rozróżnianie obserwacji i wniosków),
– zwiększenie zdolności manipulacyjnych,
– naukę przez zabawę.

– Uczniowie bardzo aktywnie eksperymentowali samodzielnie i uczestniczyli w efektownych pokazach, przeprowadzonych na zakończenie i podsumowanie dnia chemicznego. Wynieśli niezapomniane wspomnienia oraz utrwalili wcześniej poznane zagadnienia przyrodnicze.
Szkoła współpracuje z fundacją Centrum Chemii w Małej Skali w Toruniu i planuje takie zajęcia przeprowadzać cyklicznie dla uczniów naszej szkoły, w marcu – dla klas trzecich w formie powtórzenia przed egzaminem gimnazjalnym – informują nauczyciele.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
Na podany adres email otrzymasz powiadomienie po akceptacji komentarza przez moderatora.

Chcąc jak najlepiej zabezpieczyć i chronić Twoje dane osobowe zgodnie z przepisami RODO, potrzebna nam jest Twoja zgoda na ewentualne ich przetwarzanie. Informujemy jednocześnie, że publikacja komentarza w portalu "Nasza Mława" skutkuje wyrażeniem przez Ciebie takiej zgody. Nigdzie nie przekazujemy Twoich danych (IP) i chronimy je jak najlepiej potrafimy, wykorzystując do tego wszelkie możliwe formy.

UŻYTKOWNIK PONOSI WYŁĄCZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA TREŚCI ZAMIESZCZANE PRZEZ SIEBIE W PORTALU NASZA MŁAWA, W SZCZEGÓLNOŚCI JEST ODPOWIEDZIALNY ZA EWENTUALNE NARUSZENIE PRAW LUB DÓBR OSÓB TRZECICH ORAZ SZKODY Z TEGO TYTUŁU.
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie