Gimnazjaliści aktywnie eksperymentowali i uczestniczyli w efektownych pokazach.
Warsztaty, odbywające się cyklicznie w szkole, składały się z kilku etapów:
– wprowadzenie do techniki chemii w małej skali (w tym podstawowe operacje laboratoryjne i zasady bezpieczeństwa oraz higieny pracy),
– indywidualna praca uczestników (własnoręczne eksperymentowanie w parach),
– efektowne doświadczenie (wykonywane przez ucznia),
– podsumowanie warsztatów.
Spotkanie miało na celu:
– nabycie umiejętności posługiwania się sprzętem laboratoryjnym dzięki własnoręcznemu eksperymentowaniu,
– połączenie teorii z praktyką (doświadczeniem chemicznym),
– nauka rzetelnego opisu eksperymentu (szczególnie rozróżnianie obserwacji i wniosków),
– zwiększenie zdolności manipulacyjnych,
– naukę przez zabawę.
– Uczniowie bardzo aktywnie eksperymentowali samodzielnie i uczestniczyli w efektownych pokazach, przeprowadzonych na zakończenie i podsumowanie dnia chemicznego. Wynieśli niezapomniane wspomnienia oraz utrwalili wcześniej poznane zagadnienia przyrodnicze.
Szkoła współpracuje z fundacją Centrum Chemii w Małej Skali w Toruniu i planuje takie zajęcia przeprowadzać cyklicznie dla uczniów naszej szkoły, w marcu – dla klas trzecich w formie powtórzenia przed egzaminem gimnazjalnym – informują nauczyciele.